...

Τι να κάνεις αν μείνεις από μπαταρία με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Χρήσιμες συμβουλές και οδηγίες στην περίπτωση που μείνεις από μπαταρία με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν κάποιος γνωστός έχει αυτοκίνητο με V2L, μπορεί να έρθει στο σημείο και να φορτίσει το αυτοκίνητό μας. Το V2L είναι η δυνατότητα να τραβήξουμε ρεύμα από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να τροφοδοτήσουμε άλλες ηλεκτρικές συσκευές. Ουσιαστικά είναι η λειτουργία που κάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα τεράστιο powerbank.

Στα συμβατικά αυτοκίνητα μπορεί να τελειώσει η βενζίνη ή το diesel, στα ηλεκτρικά μπορεί να αδειάσει η μπαταρία. Τι κάνουμε, όμως, σε μια τέτοια περίπτωση;

Η αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον είναι πολύ μεγαλύτερη από το παρελθόν, όμως υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να αδειάσει τελείως κάποια στιγμή.

Βέβαια, για να συμβεί αυτό θα πρέπει ο οδηγός να έχει αγνοήσει πολλαπλά σημάδια, καθώς το αυτοκίνητο ειδοποιεί εγκαίρως για φόρτιση, ενώ πολλά μοντέλα προτείνουν και φορτιστή στη γύρω περιοχή.

Παράλληλα, ο οδηγός βλέπει ανά πάσα στιγμή το ποσοστό της μπαταρίας, αλλά και την υπολειπόμενη αυτονομία, με το νούμερο να υπολογίζεται τις περισσότερες φορές με βάση τον τρόπο οδήγησης, αλλά και τις περιβαλλοντικές συνθήκες.

Επειδή, όμως, πολλά μπορεί να πάνε στραβά, καλό είναι να γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που αδειάσει η μπαταρία.

Δείτε ακόμα: Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες;

Τι να κάνεις αν μείνεις από μπαταρία με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Τι να κάνεις αν μείνεις από μπαταρία με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Βάζουμε χειρόφρενο πριν αδειάσει τελείως η μπαταρία

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνήθως έχουν «ρεζέρβα», δηλαδή μπορούν να κάνουν κάποια χιλιόμετρα ακόμα κι αν το ποσοστό της μπαταρίας δείχνει να είναι στο 0%. Αν έχουμε εμπειρία με το αυτοκίνητό μας, ξέρουμε πόση είναι αυτή η απόσταση και πόσο απέχει ο κοντινότερος φορτιστής, ίσως αξίζει να δοκιμάσουμε να φτάσουμε ως εκεί.

Αν, όμως, δεν είμαστε σίγουροι ότι θα φτάσουμε μέχρι τον πλησιέστερο φορτιστή, είναι καλύτερα να σταματήσουμε μόνοι μας το αυτοκίνητο, παρά να περιμένουμε να «μείνει» από μόνο του. Αν προνοήσουμε και σταματήσουμε μόνοι μας, όταν θα έρθει η οδική βοήθεια θα υπάρχει ενέργεια στο αυτοκίνητο ώστε να μπορούν να γίνουν οι απαραίτητοι ελιγμοί ή ακόμα και να το ανεβάσουμε οδηγώντας το στον γερανό.

Δείτε ακόμα: Τι αλλάζει στα ηλεκτρικά πατίνια με τον νέο ΚΟΚ

Έμεινα από μπαταρία στο ηλεκτρικό – Τι κάνω;

Αν αγνοήσαμε όλα τα σημάδια και τελικά η μπαταρία άδειασε τελείως, η απάντηση είναι απλή: καλούμε την οδική βοήθεια. Με τη φόρτωση του αυτοκινήτου στο γερανό μπορούμε να φτάσουμε με ασφάλεια σε έναν φορτιστή κάπου εκεί κοντά ή να το επιστρέψουμε στο σπίτι μας, ώστε οι μπαταρίες να γεμίσουν.

Βέβαια, η φόρτωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον γερανό έχει συγκεκριμένο τρόπο που πρέπει να γίνει, ο οποίος περιγράφεται στο εγχειρίδιο του κάθε αυτοκινήτου.

Υπάρχει άλλη λύση, πέρα από την οδική βοήθεια;

Εκτός από την οδική βοήθεια υπάρχει και μία άλλη λύση η οποία είναι τεχνολογικά πιο προηγμένη, όμως ακόμα είναι δύσκολο να εφαρμοστεί.

Αν κάποιος γνωστός έχει αυτοκίνητο με V2L, μπορεί να έρθει στο σημείο και να φορτίσει το αυτοκίνητό μας. Το V2L είναι η δυνατότητα να τραβήξουμε ρεύμα από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να τροφοδοτήσουμε άλλες ηλεκτρικές συσκευές. Ουσιαστικά είναι η λειτουργία που κάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα τεράστιο powerbank.

Συνήθως η μέγιστη παροχή στα αυτοκίνητα με V2L είναι στα 3,6 kW. Συγκριτικά, η φόρτιση από μία απλή οικιακή πρίζα σούκο γίνεται στα 2 kW, οπότε με το V2L φορτίζουμε σχεδόν με διπλάσια ισχύ.

Σίγουρα δεν πρόκειται για γρήγορο τρόπο φόρτισης, όμως υπό πολύ συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική λύση.

Avatar of Mike Slave
Ο Mike έχει πλούσια εμπειρία από όλους τους κλάδους των νέων τεχνολογιών, από δίκτυα μέχρι στήσιμο ιστοσελίδων και από ηλεκτρονικά μέχρι αυτοματισμούς. Έχει τη λύση σε κάθε ερώτημα τεχνικής φύσεως και θα μοιραστεί την τεχνογνωσία του με τους αναγνώστες του E-Howto.