Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες;

Δεν είναι σπάνιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ακινητοποιηθούν σε συνθήκες ψύχους

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες κυρίως λόγω των επιπτώσεων του ψύχους στις μπαταρίες και τα ηλεκτρονικά τους συστήματα.

Βασικότερος λόγος:

Μειωμένη απόδοση μπαταρίας

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούνται συνήθως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επηρεάζονται από το ψύχος. Σε χαμηλές θερμοκρασίες, η χημική δραστηριότητα μέσα στις μπαταρίες μειώνεται, με αποτέλεσμα:

-Μειωμένη χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας.
-Περιορισμένη ικανότητα φόρτισης.
-Αυξημένη κατανάλωση ενέργειας για τη διατήρηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας.
-Αυξημένη κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση

Σε χαμηλές θερμοκρασίες, η θέρμανση της καμπίνας του αυτοκινήτου, των παραθύρων, και άλλων εξαρτημάτων απαιτεί σημαντική ποσότητα ενέργειας. Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης που παράγουν θερμότητα ως παραπροϊόν, η θέρμανση γίνεται εξ ολοκλήρου με ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία, μειώνοντας έτσι την αυτονομία.

Δες εδώ ποιο είναι το πρόστιμο αν δεν έχεις αλυσίδες στο αυτοκίνητο

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αργότερη φόρτιση

Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, η φόρτιση μιας μπαταρίας μπορεί να είναι αργότερη, καθώς η ροή ιόντων είναι πιο περιορισμένη. Επίσης, η φόρτιση σε συνθήκες ψύχους μπορεί να προκαλέσει φθορά στη μπαταρία αν δεν υπάρχει σύστημα θέρμανσης για τη ρύθμισή της.

Μειωμένη πρόσφυση ελαστικών

Παρόλο που αυτό δεν είναι ειδικό για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα χειμερινά ελαστικά και η τεχνολογία ελέγχου πρόσφυσης είναι κρίσιμα για την ασφαλή οδήγηση. Το πρόσθετο βάρος της μπαταρίας μπορεί να επηρεάσει την ευστάθεια σε συνθήκες πάγου ή χιονιού.

Θέματα απόδοσης συστημάτων και υποδομών

Οι αντλίες θερμότητας και οι θερμαντήρες που χρησιμοποιούνται σε ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι λιγότερο αποδοτικοί σε ακραίο ψύχος.

Οι σταθμοί φόρτισης σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να επηρεαστούν από τις καιρικές συνθήκες, δυσχεραίνοντας τη διαδικασία φόρτισης.
Αυξημένο κόστος λειτουργίας σε ψύχος:

Η αυξημένη κατανάλωση ενέργειας και η μειωμένη απόδοση μπορεί να αυξήσουν το λειτουργικό κόστος ανά χιλιόμετρο στις χαμηλές θερμοκρασίες.

Παρά τα παραπάνω, πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν σύγχρονες τεχνολογίες, όπως συστήματα διαχείρισης θερμοκρασίας μπαταρίας (Battery Thermal Management Systems), για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων. Ωστόσο, η απόδοση τους μπορεί να επηρεαστεί σε σύγκριση με τις συνθήκες κανονικής θερμοκρασίας.

Η διαφορά με τους κινητήρες βενζίνης και diesel

Βεβαίως κανείς δεν αρνείται πως τα ηλεκτρικά επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες, όπως άλλωστε όλα τα αυτοκίνητα. Η διαφορά με τους κινητήρες καύσης έχει να κάνει με τις μπαταρίες που χάνουν αρκετή από την απόδοσή τους στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες χωρίς αυτό να επηρεάζει την κίνησή τους, αν έχει προηγηθεί μια σωστή φόρτιση.

Όσο μειώνεται η θερμοκρασία τόσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνεται για την διατήρηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας, την παροχή θερμότητας στην καμπίνα όπως και άλλες λειτουργίες. Ανάλογα με την μάρκα και το μοντέλο οι διακυμάνσεις στην απόδοση κυμαίνονται από 18% έως και 40%.

Οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την βέλτιστη απόδοση καλούνται να χρησιμοποιούν τον προγραμματισμό αναχώρησης, ώστε η φόρτιση του οχήματος να ολοκληρωθεί ακριβώς πριν την ώρα που θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους.

Εξοικονομήστε ενέργεια

Ένας ακόμα παράγοντας που επηρεάζουν οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες  έχει να κάνει με τη διαδικασία φόρτισης που αυξάνεται καθώς η τροφοδοσία με ενέργεια γίνεται με πιο αργό ρυθμό. Ο έγκαιρος προγραμματισμός φόρτισης βοηθά στη διατήρηση της αυτονομίας.

Για να βελτιωθεί η αυτονομία οι ειδικοί συνιστούν, όπου δίνεται επιλογή, την προετοιμασία της μπαταρίας. Ουσιαστικά ο οδηγός προθερμαίνει την μπαταρία πριν το αυτοκίνητο συνδεθεί με την παροχή ρεύματος για πιο γρήγορη η φόρτιση. Επίσης, εκτός από το να επιλέξουμε το ιδανικό πρόγραμμα για μέγιστη αυτονομία (Eco) μπορεί να επιλεγεί ταυτόχρονα η λειτουργία θερμαινόμενων καθισμάτων (όπου υποστηρίζεται) αντί για το σύστημα θέρμανσης της καμπίνας.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mr.Chem (@dimitris_kouloumasis)

Δες εδώ πώς να προετοιμαστείς για μια εκδρομή με το αυτοκίνητο στα χιόνια