Νέες Ταυτότητες: Πώς εκδίδεται ο Προσωπικός Αριθμός
Πριν την έκδοση της νέας ταυτότητας, οι πολίτες θα πρέπει να αποκτήσουν τον Προσωπικό Αριθμό μέσω της πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr. Ο αριθμός αυτός θα αποτελείται από τον ΑΦΜ του πολίτη και τρία επιπλέον στοιχεία: ένα γράμμα και δύο αριθμούς. Ο πολίτης θα επιλέγει το γράμμα και έναν αριθμό, ενώ το τρίτο στοιχείο θα προστίθεται αυτόματα από την πλατφόρμα.
Για την επιλογή του γράμματος, θα πρέπει αυτό να είναι διαθέσιμο και στη λατινική γλώσσα, αποφεύγοντας χαρακτήρες όπως Ψ, Θ, Ω. Ολόκληρος ο Προσωπικός Αριθμός θα αποθηκεύεται στις νέες ταυτότητες, με τη διορία να λήγει τον Αύγουστο του 2026.
Δείτε ακόμα: Νέες ταυτότητες στο id.gov.gr: Πώς θα κλείσετε εύκολα ραντεβού
Η διόρθωση των στοιχείων και τα νέα συστήματα
Σε περίπτωση που προκύψει ασυμφωνία στοιχείων (όπως επώνυμο ή ημερομηνία γέννησης), η πλατφόρμα θα ενημερώνει τον πολίτη για την ανάγκη διόρθωσης. Η διόρθωση θα μπορεί να γίνει σε αρμόδιο ληξιαρχείο.
Παράλληλα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει αναπτύξει ένα νέο σύστημα ραντεβού για την εξυπηρέτηση των πολιτών, διευκολύνοντας τη διαδικασία στις αστυνομικές αρχές.
Στις νέες ταυτότητες ενσωματώνεται και ένα νέο, ισχυρότερο σύστημα αυθεντικοποίησης, που θα προσφέρει περισσότερη ασφάλεια στις συναλλαγές με το Taxisnet, το Gov.gr και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν νέους, ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης ή να διατηρήσουν τους παλιούς.
Δείτε ακόμα: Νέες ταυτότητες: Πώς λειτουργεί το «my photo»
Νέες ταυτότητες: Πώς κλείνουμε ραντεβού ηλεκτρονικά και πως βγάζουμε την φωτογραφία. Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός (ΠΑ) των πολιτών
Αναλυτικά η διαδικασία για την έκδοση νέας ταυτότητας:
Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Δείτε ακόμα: Μέχρι πότε ισχύουν οι παλιές ταυτότητες
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.
Η νέα πλατφόρμα για τα ραντεβού id.gov.gr
Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.
Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.
Έκδοση φωτογραφίας για νέα ταυτότητα. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο πολίτης για την φωτογραφία της νέας ταυτότητας είναι τα εξής:
-Λήψη της φωτογραφίας από πιστοποιημένο επαγγελματία φωτογράφο
-Upload της φωτογραφίας στο myphoto.gov.gr από τον πιστοποιημένο επαγγελματία φωτογράφο
-Ο πολίτης θα λάβει άμεσα σε μήνυμα ή email (ανάλογα με το τι έχει δηλώσει στον φωτογράφο) τον ειδικό κωδικό αριθμό.
Ο πολίτης μέσω του link που υπάρχει στο μήνυμα που έχει λάβει θα πάει στο myPhoto για πολίτες
θα κάνει είσοδο με τους κωδικούς του taxisnet και θα χρησιμοποιήσει τον ειδικό κωδικό αριθμό για να συνδέσει τη φωτογραφία που ανέβασε ο φωτογράφος.
Μετά θα πρέπει να πάει λίγο παρακάτω για να εξουσιοδοτήσει την εφαρμογή myphoto να χρησιμοποιήσει τη φωτογραφία για χρήση στην έκδοση του κατάλληλου κρατικού εγγράφου (στην περίπτωση αυτή θα επιλέξει για αστυνομική ταυτότητα). Η φωτογραφία θα παραμείνει στο MyPhoto για 12 μήνες ώστε να τη χρησιμοποιήσει για την έκδοση και άλλων κρατικών εγγράφων.
Στη συνέχεια ο πολίτης μεταβαίνει στο αστυνομικό τμήμα και ζητά από τον αστυνομικό υπάλληλο να βρει τη φωτογραφία του στο myPhoto, με το ΑΦΜ του.
Περαιτέρω προβλέπεται και η δυνατότητα η φωτογραφία να εκδοθεί και απευθείας από το Αστυνομικό Τμήμα
Ο Προσωπικός Αριθμός (ΠΑ) των πολιτών
Ο Προσωπικός Αριθμός του Πολίτη, θα είναι ο ΑΦΜ μας συν τρία ακόμα ψηφία, ένα γράμμα και δύο αριθμοί, που θα τα επιλέγει ο ίδιος ο πολίτης σε ειδική πλατφόρμα στο gov.gr
Ο Προσωπικός Αριθμός (ΠΑ) των πολιτών θα είναι υποχρεωτικός για τις συναλλαγές με το δημόσιο, δηλαδή όταν οι πολίτες επισκέπτονται π.χ. κάποιον γιατρό, θα δίνουν τον προσωπικό τους αριθμό και εκείνος θα εντοπίζει τον ΑΜΚΑ για να τους γράψει τα φάρμακα ή το παραπεμπτικό της εξέτασης
Συγκεκριμένα:
Με τον νόμο 4727/2020 καθιερώνεται Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.), ο οποίος αποτελεί στοιχείο για την επαλήθευση της ταυτότητας των φυσικών προσώπων που συναλλάσσονται με τους φορείς του δημόσιου τομέα και χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.)