...

Προσλήψεις αναπληρωτών: Πότε θα γίνει η γ φάση

Επισπεύδεται η γ φάση προσλήψεων αναπληρωτών - Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για να καλυφθεί η υποστελέχωση στα σχολεία

Βαθμοί τετραμήνου 2026: Πότε βγαίνουν;

Η κατάσταση με τα εκατοντάδες κενά στα σχολεία όλων των βαθμίδων έχει φτάσει στο απροχώρητο, με το Υπουργείο Παιδείας να προγραμματίζει νέες προσλήψεις αναπληρωτών με την γ φάση να έρχεται νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, προκειμένου να μειωθούν οι αντιδράσεις γονέων και μαθητών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η υποστελέχωση που είναι υπαρκτή σχεδόν σε όλα τα σχολεία της χώρας έχει προκαλέσει την οργή των γονιών που βλέπουν ότι μετά από ένα μήνα μαθημάτων οι χαμένες ώρες να αυξάνονται καθημερινά και η ύλη να μην καλύπτεται.

Δείτε ακόμα: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ποιες άδειες δικαιούνται;

Προσλήψεις αναπληρωτών: Πότε θα γίνει η γ φάση

Προσλήψεις αναπληρωτών: Πότε θα γίνει η γ φάση

Τα κενά στα σχολεία «βουλιάζουν» τις τάξεις με τους γονείς να ζητούν προσλήψεις αναπληρωτών άμεσα και το Υπουργείο Παιδείας να πασχίζει να βρει λύσεις ενόψει της τρίτης φάσης.

Ανησυχία και δυσαρέσκεια επικρατεί στα σχολεία καθώς τα κενά είναι τεράστια ,ενώ η πολυαναμενόμενη τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών τελικά θα υλοποιηθεί μέχρι τις 15 Νοέμβρη με τους εκπαιδευτικούς να καταγγέλλουν ότι αντί να επισπευστεί η κάλυψη και να μην χάνονται χιλιάδες ώρες μαθημάτων το Υπουργείο καθυστερεί τη διαδικασία.

Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς κύκλους, τα κενά υπολογίζονται σε περίπου 8.000 σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, ωστόσο όπως ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, η τρίτη φάση θα καλύψει μόλις 3.500 προσλήψεις, αριθμός που χαρακτηρίζεται «ανεπαρκής» από τους εκπαιδευτικούς. Το πρόβλημα με τα κενά καλύπτει όλες τις βαθμίδες με τα περισσότερα να παρατηρούνται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κυρίως σε ειδικότητες Φυσικών, Πληροφορικής και Φιλολόγων, στην Πρωτοβάθμια, σε δασκάλους, νηπιαγωγούς και ειδικότητες με την Παράλληλη Στήριξη και το Ολοήμερο Σχολείο να είναι σε δεινή θέση. Προβληματική είναι εν γένει η κατάσταση και στην Ειδική Αγωγή, όπου οι ανάγκες είναι πάντα αυξημένες.

Οι δύο πρώτες φάσεις προσλήψεων, που έγιναν προηγήθησαν, κάλυψαν πάνω από 35.000 θέσεις, ενώ η γ φάση αναμένεται να ολοκληρώσει τη στελέχωση του εκπαιδευτικού προσωπικού για τη φετινή σχολική χρονιά.

Δείτε ακόμα: Εκπαιδευτικοί: Αντιδράσεις για το νέο επίδομα ανεργίας – Αποκλείονται χιλιάδες αναπληρωτές

Προσλήψεις αναπληρωτών: Πότε θα γίνει η γ φάση

Η δέσμευση Ζαχαράκη και οι εξηγήσεις για το φετινό χάος με την υποστελέχωση

Σε σημερινές ραδιοφωνικές της δηλώσεις στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ η υπουργός εξήγησε ότι «έχουμε προσπαθήσει να κάνουμε πραγματική εξάντληση του ωραρίου σε όλους τους εκπαιδευτικούς, να καλύψουμε πιο γρήγορα τις ανάγκες ανθρώπων που πιθανότατα να μην ανέλαβαν υπηρεσία είτε διορισμένοι, εννοώ με τους διορισμούς που κάναμε το καλοκαίρι γιατί δεν ήταν και λίγοι, ήταν 10.000 διορισμοί σε πολλές ειδικότητες και στους αναπληρωτές που ήδη αυτή τη στιγμή ξεπερνούν τους τους 32.000 και να μπορέσουμε το γρηγορότερο δυνατό μέσα στο μήνα να καλύψουμε και αυτές τις ανάγκες».

«Θα προχωρήσουμε σε τρίτη φάση αναπληρωτών. Δεν είναι εύκολο, διεκδικούμε τις πιστώσεις, είναι κάτι το οποίο γίνεται σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, καθώς είναι μια άσκηση η οποία πρέπει να γίνει. Καταλαβαίνετε ότι δεν είναι απλό. Εγώ θα ‘θελα κάποια μέρα μάλιστα να παρουσιάσω και όλο αυτό, το τι σημαίνει κάλυψη των κενών σε όλη την Ελλάδα, σε μια χώρα η οποία ενώ έχει δημογραφικό ζήτημα, υπάρχουν ολιγομελή τμήματα, υπάρχουν τμήματα τα οποία εγκρίνουμε μέσα στη χρονιά μικρών τμημάτων σε όλη την Ελλάδα που καταλαβαίνετε ότι αυτό δημιουργεί πολλαπλές ανάγκες πανελλαδικά. Όμως ο δάσκαλος είναι εκεί. Άρα και εμείς πρέπει να κάνουμε μια πολύ αξιόπιστη, πολύ χρηστή διαχείριση των πιστώσεων, έτσι ώστε να αποδίδονται πραγματικά εκεί που υπάρχει αντικειμενική ανάγκη. Το θέμα των κενών είναι το ξέρετε, διαχρονικό και δομικό και έχει να κάνει και με το θέμα των πιστώσεων».

«Πράγματι, φέτος έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα ζήτημα μειωμένων πιστώσεων, κυρίως ως προς το κομμάτι της πρωτοβάθμιας, αλλά ένα ζήτημα επίσης το οποίο έχει να κάνει με πολλές περιπτώσεις ανθρώπων χωρίς να επικρατεί, όλο αυτό σχηματίζει μια εικόνα, ανθρώπων οι οποίοι πιθανότατα να έχουν διοριστεί και να μην έχουν πάει στη θέση τους, να έχουν πάρει άδεια. Οπότε εμείς πρέπει αμέσως μετά να τρέξουμε το σύστημα, να πάμε στην επόμενη φάση και αυτό έχει γίνει. Προσπαθούμε να μειώσουμε τη γραφειοκρατία. Όμως πρέπει να πω, γιατί φέτος φανταστείτε ότι έγινε η πρώτη φάση προσλήψεων και η δεύτερη φάση προσλήψεων νωρίτερα από ποτέ, πιο κοντινά από ποτέ μέσα στον Σεπτέμβριο. Και βέβαια να πω και στον κόσμο ότι θα πρέπει να περιμένει μέσα στον μήνα και τρίτη φάση αναπληρωτών, έτσι ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε και τις περιπτώσεις αυτές που λέτε. Το σύστημα όμως σίγουρα, αυτό είναι δέσμευση και προσωπική, θα μάθει να λειτουργεί νωρίτερα, ήδη το κάνει με τις εγγραφές, με το κομμάτι των μεταθέσεων, με υπηρεσιακές μεταβολές, έτσι ώστε να μπορέσουμε έτσι και την επόμενη χρονιά να είμαστε ακόμα πιο συνεπείς στους γονείς» ανέφερε χαρακτηριστικά.

mm
Η Δημήτρα Ιωαννίδη είναι φιλόλογος και συντάκτρια περιβάλλοντος. Ξεκίνησε από την εκπαίδευση, αλλά την κέρδισε η γραφή γύρω από κοινωνικά και οικολογικά ζητήματα. Στο E-HowTo μετατρέπει την επιστημονική πληροφόρηση σε πρακτικούς οδηγούς για μια πιο βιώσιμη καθημερινότητα: σαφείς εξηγήσεις, λίστες ελέγχου και βήμα-βήμα οδηγίες. Εστιάζει σε ανακύκλωση, μείωση αποβλήτων (zero waste), υπεύθυνη κατανάλωση, οικολογικά υλικά, εξοικονόμηση ενέργειας/νερού και DIY λύσεις για το σπίτι. Εργάζεται στο newsroom με μεθοδολογία: τεκμηρίωση από επίσημες πηγές (π.χ. ΕΟΑΝ, ΕΕΑ/EEA, UNEP, WHO/FAO/EFSA), διασταύρωση δεδομένων και απλή, εφαρμόσιμη γλώσσα — ώστε οι οδηγοί να είναι ασφαλείς, πρακτικοί και διαρκώς ενημερωμένοι.