...

Καύσωνας: Πότε η θερμοκρασία των αυτοκινήτων είναι λάθος

Πότε η θερμοκρασία που δείχνει το ΙΧ σε συνθήκες καύσωνα είναι λάθος.

ΚΑΥΣΩΝΑΣ

Τις προηγούμενες ημέρες «χτύπησε» καύσωνας τη χώρα ωστόσο, η θερμοκρασία που ανακοινώνεται επισήμως τις ημέρες του καύσωνα δεν αντανακλά απαραίτητα την πραγματική θερμική επιβάρυνση που βιώνει ο πολίτης.

Όπως εξηγεί ο Θοδωρής Κολυδάς, οι μετρήσεις των μετεωρολογικών σταθμών γίνονται υπό συγκεκριμένες συνθήκες — σε σκιερό και καλά αεριζόμενο σημείο, σε ύψος 2 μέτρων από το έδαφος.

Δείτε Κάνει να τρώμε όσπρια όταν έχει καύσωνα;

Αυτές οι συνθήκες διαφέρουν κατά πολύ από εκείνες που επικρατούν στην καθημερινότητα των κατοίκων των πόλεων, ιδίως μέσα σε αυτοκίνητα εκτεθειμένα στον ήλιο.

«Όταν βρισκόμαστε κοντά σε θερμαινόμενες επιφάνειες, όπως ένα παράθυρο σταθμευμένου αυτοκινήτου, η θερμοκρασία μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ τα επίσημα επίπεδα», σημειώνει ο Κολυδάς. «Αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι 40°C, τοπικά μέσα στο όχημα μπορεί να αγγίξει ή και να υπερβεί τους 60–70°C.»

ΚΑΥΣΩΝΑΣ

Αυτή η δραματική υπέρβαση δεν είναι τυχαία. Οφείλεται σε πολλούς παράγοντες: την άμεση ηλιακή ακτινοβολία, την ανάκλαση της ζέστης από άσφαλτο και τσιμεντένιες επιφάνειες, το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας, καθώς και την έλλειψη αερισμού μέσα στο όχημα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες οδηγούν σε θερμικό στρες πολύ πιο έντονο από αυτό που υποδηλώνει μια απλή μέτρηση θερμοκρασίας.

Δείτε Καύσωνας στις διακοπές; Πώς να επιβιώσεις με στυλ

Σε σχετικό του άρθρο, ο Κολυδάς παραθέτει και πίνακα με παραδείγματα που αποτυπώνουν τη διαφορά ανάμεσα στην επίσημη θερμοκρασία και στις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν σε αστικό μικροπεριβάλλον.

mm
Γεννήθηκε στην Αθήνα μέσα στο καλοκαίρι στα τέλη της δεκαετίας του '80. Σπούδασε στη Φιλοσοφική και για... καλή τύχη των υπολοίπων δεν ασχολήθηκε ποτέ με αυτή. Η ζωή τα έφερε έτσι και ασχολήθηκε ενεργά με την δημοσιογραφία σε διάφορα sites.