Το Δημόσιο εισέρχεται σε μια νέα εποχή, αφού από το 2026, όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα «χτυπούν» ψηφιακή κάρτα εργασίας, σηματοδοτώντας το τέλος των παλιών «κακών» πρακτικών και την αρχή μιας νέας κουλτούρας ευθύνης.
Η καθιέρωση της ψηφιακής παρακολούθησης ωραρίου, που μέχρι τώρα εφαρμόζεται με επιτυχία στον ιδιωτικό τομέα, μεταφέρεται και στο Δημόσιο.
Δημόσιο: Ψηφιακή κάρτα εργασίας για όλους από το 2026 – Τέλος στις «κοπάνες»
Με αυτό το σύστημα, θα ελέγχεται με ακρίβεια η αυτοπρόσωπη παρουσία των υπαλλήλων κατά την προσέλευση και αποχώρηση, καθώς και οι μετακινήσεις εντός και εκτός του κτιρίου υπηρεσίας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών και το Μέγαρο Μαξίμου, η νέα ψηφιακή κάρτα δεν είναι τιμωρητική, αλλά ένα μέσο ενίσχυσης της αποδοτικότητας, επιβράβευσης των συνεπών υπαλλήλων και προστασίας από την εργοδοτική αυθαιρεσία.
Παράλληλα, η νέα εποχή συνοδεύεται από μέτρα για την προστασία προσωπικών δεδομένων, αλλά και ψηφιακή ενοποίηση των διαδικασιών αδειών, παρακολούθησης και στοχοθεσίας – οδηγώντας προς τον ολοκληρωμένο ψηφιακό φάκελο του δημοσίου υπαλλήλου.
Δείτε ακόμα: Δημόσιο: Πώς θα απολύονται όσοι αρνούνται την αξιολόγηση
Δημόσιο: Τι φέρνει η νέα ψηφιακή κάρτα εργασίας
Από το 2026, κάθε δημόσιος υπάλληλος θα καταγράφει ηλεκτρονικά:
-Την προσέλευση και αποχώρησή του από τον χώρο εργασίας
-Τις μετακινήσεις εντός ή εκτός του κτιρίου
-Τις υπερωρίες που πραγματικά πραγματοποιεί
-Την συμμόρφωση με το θεσμοθετημένο ή κλιμακωτό ωράριο (07:00 έως 17:00)
Η νέα ψηφιακή κάρτα αντικαθιστά τις χειρόγραφες και μεικτές φόρμες ωροσήμανσης που ακόμη χρησιμοποιούνται σε πολλές υπηρεσίες, εξαλείφοντας τις αποκλίσεις, τις «τρύπες» του συστήματος και τις περιπτώσεις καταστρατήγησης του ωραρίου.
Δείτε ακόμα: axiologisi.ypes.gov.gr: Εδώ η αξιολόγηση των πολιτών για το Δημόσιο