Δικαιολογητικά για έκδοση κάρτας ανεργίας ΟΑΕΔ – ΔΥΠΑ
-Το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος, ή ελλείψει αυτού, αντίγραφο κατατεθειμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος – Ε1.
**Οι άνεργοι που εμφανίζονται ως εξαρτώμενα μέλη θα προσκομίζουν το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος ή το Ε1 του ατόμου του οποίου τελούν υπό την προστασία καθώς και παραστατικό μέσω του οποίου δηλώνεται η άρση του λόγου εξάρτησης, όπου αυτό απαιτείται.
-Λογαριασμό ΔΕΚΟ ή εταιρείας σταθερής τηλεφωνίας, ή αντίγραφο συμφωνητικού μίσθωσης κατοικίας, κατατεθειμένου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
-Παραστατικό ταυτοπροσωπίας σε ισχύ (Δελτίο ταυτότητας, Διαβατήριο κ.λ.π.)
-Επίσημο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ο ΑΜΚΑ
-Άδεια διαμονής ή εργασίας προκειμένου περί ανέργων πολιτών υπηκόων τρίτων χωρών.
Δείτε ακόμα: ΔΥΠΑ: Αυτά τα «μπόνους» δίνει η κάρτα ανεργίας
Έκδοση κάρτας ανεργίας ΟΑΕΔ – ΔΥΠΑ στην ψηφιακή εποχή
Τα δικαιολογητικά δεν είναι πλέον απαραίτητα, αφού στην μετά covid εποχή, η έκδοση κάρτας ανεργίας γίνεται μόνο ηλεκτρονικά μέσω του GOV
Στο Μητρώο Ανέργων της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) μπορεί να εγγραφεί οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο ηλικίας 15-74 ετών, το οποίο: α) δεν έχει εργασία, β) δεν είναι μαθητής, σπουδαστής ή φοιτητής οποιασδήποτε εκπαιδευτικής βαθμίδας, γ) είναι διαθέσιμο στην αγορά εργασίας και δ) αναζητά ενεργά απασχόληση.
Από 30/03/2020 η εγγραφή στο μητρώο ανέργων πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω των e-Υπηρεσιών της ΔΥΠΑ. Η πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες γίνεται με τη χρήση κωδικών TAXISnet, χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη προσέλευση στα ΚΠΑ2.
Με την ανωτέρω χρήση των κωδικών TAXISnet και στη συνέχεια τη δήλωση του ΑΜΚΑ, οι συναλλασσόμενοι ταυτοποιούνται στο μητρώο του Οργανισμού εφόσον υπάρχει πρόσφατη προηγούμενη εγγραφή τους. Για όλους τους υπόλοιπους απαιτείται η συμπλήρωση κάποιων βασικών στοιχείων.
Δείτε ακόμα: Πώς βγάζω κάρτα ανεργίας;
Πώς βγάζω κάρτα ανεργίας 2025: H διαδικασία στον ΟΑΕΔ
Η σύνδεση στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΔΥΠΑ πραγματοποιείται με χρήση προσωπικών κωδικών TAXISnet, πατώντας εδώ, μέσω της επιλογής «Σύνδεση στο Σύστημα μέσω πιστοποίησης από την ΑΑΔΕ».
Αν είστε ήδη πιστοποιημένος χρήστης θα μεταβείτε αυτόματα στη σελίδα ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Αν δεν είστε πιστοποιημένος χρήστης θα οδηγηθείτε στη σελίδα μέσω της οποίας θα γίνει η εγγραφή σας στο σύστημα και στη συνέχεια θα μεταβείτε αυτόματα στη σελίδα ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Με την ΥΠΟΒΟΛΗ της ηλεκτρονικής αίτησης, δημιουργείται η ψηφιακή κάρτα Δ.ΥΠ.Α, με δυνατότητα εκτύπωσης της ή προσθήκης της στο wallet του gov.gr
H ψηφιακή κάρτα ΔΥΠΑ ισχύει επί ένα τρίμηνο από την αρχική εγγραφή.
Δείτε ακόμα: Πως να μπω ταμείο ανεργίας;
Οι συναλλασσόμενοι/-ες έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την ανανέωση της εφόσον εξακολουθούν να πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής και παραμονής στο ψηφιακό μητρώο.
Οι εγγεγραμμένοι/-ες στο ψηφιακό μητρώο ΔΥΠΑ, που δεν λαμβάνουν επιδότηση και ανήκουν στην κατηγορία Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ), δεν υποχρεούνται σε ανανέωση της ψηφιακής τους κάρτας έως και τρεις (3) μήνες μετά την λήξη της ισχύος του παραστατικού αναπηρίας που προσκομίζουν.
Εάν το παραστατικό αναπηρίας λήξει και δεν προσκομίσουν ανανέωση αυτού, διαγράφονται αυτοδίκαια από το ψηφιακό μητρώο ΔΥΠΑ.
Συνεπώς, εάν δεν προβούν στην ανανέωση του παραστατικού αναπηρίας υποχρεούνται σε εκ νέου εγγραφή με τις υποχρεώσεις των κοινών ανέργων ή επανεγγράφονται με τον χαρακτηρισμό ΑμεΑ, εφόσον προσκομίσουν ανανέωση του πιστοποιητικού αναπηρίας, από την ημερομηνία που αιτούνται την εγγραφή τους στο μητρώο ανέργων.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
-όλα τα απαιτούμενα στοιχεία εγγραφής εξακριβώνονταιμέσω της καθ’ οιονδήποτε τρόπο αυτεπάγγελτης αναζήτησης από τους αρμόδιους φορείς
-οι συναλλασσόμενοι/-ες ενημερώνονται εγγράφως και ενυπόγραφα ότι έλαβαν γνώση για τον σκοπό της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων τους, για το νομικό πλαίσιο εγγραφής, παραμονής και διαγραφής από το μητρώο, καθώς και για την υποχρέωσή τους να ενημερώσουν την Υπηρεσία σε περίπτωση που συντρέχει οποιοσδήποτε λόγος διαγραφής του δελτίου εντός οκτώ (8) εργασίμων ημερών από τη συνδρομή του λόγουκαι οπωσδήποτε πριν από την ανανέωση του δελτίου ανεργίας ή τη χρήση αυτού ή την έκδοση βεβαιώσεων ανεργίας
-οι συναλλασσόμενοι/-ες έχουντην ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης των ηλεκτρονικών αιτήσεωνή της χορήγησης ορθών στοιχείων για τη συμπλήρωσή τους από τις Υπηρεσίες
-οι Υπηρεσίες διατηρούν το δικαίωμα να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή και με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο την πλήρωση των προϋποθέσεωνπαραμονής των εγγεγραμμένων στο ψηφιακό μητρώο, καθώς και να ζητούν οποιοδήποτε δικαιολογητικό κρίνεται απαραίτητο για τον έλεγχο και την εξακρίβωση της πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης παροχών.
-Η ψηφιακή κάρτα ανακαλείται, εάν κατά τον (διοικητικό ή με ηλεκτρονικά μέσα) έλεγχο από την αρμόδια Υπηρεσία διαπιστωθεί η μη πλήρωση των προϋποθέσεων εγγραφής και ανακαλούνται και όλες οι διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί (βεβαιώσεις ανεργίας, υπαγωγές σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης κ.ο.κ.)