Aircondition στο αυτοκίνητο: Πολύ δύσκολες έχουν καταστεί -για ένα ακόμα καλοκαίρι- οι μετακινήσεις στους ελληνικούς δρόμους, αφού τα συνεχή «40άρια» δοκιμάζουν τις αντοχές μας.
Με τον υδράργυρο να είναι μονίμως καρφωμένος στο «κόκκινο» κάθε λεπτό εντός του αυτοκινήτου απαιτεί τη λειτουργία του κλιματισμού, ο οποίος αποτελεί τη μοναδική λύση προκειμένου να διατηρούμαστε δροσεροί.
Μέσα σε αυτήν την καυτή ατμόσφαιρα, λοιπόν, η χρήση του κλιματισμού του αυτοκινήτου είναι μονόδρομος, ώστε να μένουμε δροσεροί όσο βρισκόμαστε στην καμπίνα, όμως παράλληλα κάνει όλο και πιο συχνές τις επισκέψεις μας στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Η λειτουργία του κλιματισμού έχει και οικονομικές συνέπειες, αφού επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε συχνότερες επισκέψεις στα πρατήρια για τον ανεφοδιασμό του ρεζερβουάρ.
Επί της ουσίας, κατά την κίνηση του αυτοκινήτου με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό, η κατανάλωση αυξάνεται κατά 8 με 10%. Το ποσοστό αυτό μπορεί να ακούγεται μικρό, ωστόσο, σε βάθος χρόνου η επιβάρυνση που προκύπτει είναι σημαντική.
Αν για παράδειγμα, η κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι 8 λίτρα/100 χλμ. και το κόστος βενζίνης ανέρχεται σε 1,9 ευρώ/λίτρο, στα 500 χλμ./ώρα η χρήση του κλιματισμού θα επιφέρει ένα επιπλέον κόστος γύρω στα 7,5 ευρώ.
Ένας έξυπνος τρόπος προκειμένου να κάνουμε αποδοτικότερη τη χρήση του κλιματισμού, είναι να χρησιμοποιούμε την ανακύκλωση αέρα, επιλέγοντας, ταυτόχρονα, θερμοκρασίες που δεν είναι πολύ χαμηλές
Με αυτόν τον τρόπο περιορίζουμε τη λειτουργία του συμπιεστή και τον χρόνο εμπλοκής του στον κινητήρα, μειώνοντας σημαντικά το κόστος που προκύπτει από τη χρήση του aircondition.
Δείτε ακόμα: Πως με αυτό το απλό κόλπο θα δροσίσεις την καμπίνα του αυτοκινήτου (video)