...

Τι ισχύει με τις σφήνες των μηχανών στον νέο ΚΟΚ

Τι φέρνει ο νέος ΚΟΚ για όσους οδηγούν μηχανή. Νόμιμη θα γίνει η λεγόμενη σφήνα αλλά δύσκολα θα μπορεί να αποδειχθεί η νομιμότητά της.

ΚΟΚ, ΣΦΗΝΕΣ

Τι αναφέρει το άρθρο 17 του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και γιατί είναι σχεδόν αδύνατη η βεβαίωση των σχετικών παραβάσεων.

Στις 24 Ιανουαρίου ολοκληρώνεται η δημόσια διαβούλευση του αναθεωρημένου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αφού ψηφιστεί στη Βουλή αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Μάιο, τρεις μήνες αφότου δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μία από τις πιο χαρακτηριστικές αλλαγές που φέρνει ο νέος ΚΟΚ είναι η νομιμοποίηση της κίνησης των μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων ανάμεσα στα αυτοκίνητα, σε δρόμους με τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Την λεγόμενη σφήνα.

Δείτε εδώ Πώς ο νέος ΚΟΚ επιτρέπει πλέον τις σφήνες στις μηχανές

Τι προβλέπει το άρθρο 17 για τη διήθηση

Επιτρεπτή αλλαγή λωρίδας και κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών σε πυκνή κυκλοφορία, κατηγορίες παραβάσεων και κυρώσεις για μη επιτρεπτό προσπέρασμα, κίνηση σε στοίχους, κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών σε πυκνή κυκλοφορία – Τροποποίηση παρ. 9 και αντικατάσταση παρ. 11 άρθρου 17 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Η παρ. 9 του άρθρου 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄57), περί προσπεράσματος – κυκλοφορίας σε στοίχους, αντικαθίσταται ως εξής:

ΚΟΚ, ΜΗΧΑΝΗ

«9. Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, επιτρέπονται:

α) η αλλαγή λωρίδας μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει,

β) η κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αν η ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) χιλιόμετρα την ώρα και

βα) τα λοιπά οχήματα είναι ακινητοποιημένα ή

ββ) η ταχύτητα αυτών είναι μικρότερη της ταχύτητας της διήθησης.

Κατά τη διενέργεια της διήθησης οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών παραχωρούν προτεραιότητα, τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, μειώνουν ταχύτητα και ακινητοποιούνται, αν είναι αναγκαίο για την αποφυγή ατυχήματος και κάθε κινδύνου για τους υπόλοιπους οδηγούς ή πεζούς».

Δείτε εδώ Πώς θα ενεργοποιήσω τη νέα μου κάρτα;

Πώς μπορεί να διαπιστωθεί η νομιμότητα της σφήνας

Με βάση τα παραπάνω, η κίνηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας επιτρέπεται μόνο όταν τα αυτοκίνητα είναι σταματημένα στην κίνηση ή κινούνται με χαμηλές ταχύτητες (κάτω από 30 χλμ/ώρα).

Πώς όμως θα διαπιστωθεί αυτό και θα βεβαιωθεί η παράβαση; Θα υπάρχουν αστυνομικοί στα φανάρια που θα στοχεύουν με ραντάρ τις μοτοσικλέτες για να διαπιστώσουν αν κινούνται με περισσότερα από 30 χλμ/ώρα;

Κάτι τέτοιο ουσιαστικά δεν μπορεί να γίνει, άρα θα συνεχιστεί η σημερινή επικίνδυνη κατάσταση με τις μοτοσικλέτες να κάνουν σφήνες και να περνούν με υψηλές ταχύτητες ανάμεσα στα λοιπά οχήματα.

 

mm
Γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε κλασική φιλολογία στο Εθνικό & Καποδιστριακο πανεπιστήμιο Αθηνών και από το 2010 εργάζεται ως Φιλόλογος. Παράλληλα με τη εκπαίδευση και την δια βίου επιμόρφωση, ασχολείται επίσης με θέματα υγείας, ψυχολογίας, γονεϊκοτητας και ό,τι αφορά το παιδί και την οικογένεια.