Τι αλλάζει για όσους οδηγούν μηχανή

Σαρωτικές αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ. Μέσα σε αυτούς που θα υποστούν και τις μεγαλύτερες αλλαγές είναι και όσοι οδηγούν μηχανή

ΚΟΚ, ΜΗΧΑΝΟΙ, ΟΔΗΓΟΙ

Τις επόμενες εβδομάδες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, το οποίο μεταξύ άλλων θα επιφέρει ριζικές αλλαγές για όσους οδηγούν μηχανή.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, θα μειωθεί το όριο ταχύτητας εντός πόλης, θα επιτραπούν οι σφήνες των μηχανών καθώς επίσης θα μπορούν να σταματούν και μπροστά από τα αυτοκίνητα, περιμένοντας στο φανάρι.

Δείτε εδώ Μία κουταλιά από το «χρυσό υγρό» θωρακίζει την καρδιά

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο επιχειρεί να δώσει λύσεις σε μακροχρόνια προβλήματα, όπως η «διαγραφή» προστίμων, ενώ παράλληλα αυστηροποιεί και ποινικοποιεί τις σοβαρότερες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και του STOP. Μια ακόμη ενδιαφέρουσα αλλαγή αφορά τα νέα χαμηλότερα όρια ταχύτητας κοντά σε σχολεία και εντός πόλεων.

Υποχρεωτική χρήση κράνους και στα δίκυκλα

Η χρήση κράνους θα είναι υποχρεωτική όχι μόνο για οδηγούς μοτοσικλετών, αλλά και για χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων, με αυστηρότερες ποινές για την παράβαση. Επιπλέον, η νομοθεσία θα επιτρέπει τη διήθηση (ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα) σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, ενώ τα δίκυκλα θα μπορούν να προπορεύονται των αυτοκινήτων στους φωτεινούς σηματοδότες. Αλλαγές προβλέπονται και στη στάθμευση των δικύκλων, με υποχρεωτική κάθετη θέση στο πεζοδρόμιο αντί της παράλληλης.

Αλλαγές στις ποινές: στόχος ο οδηγός, όχι το όχημα

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο του νέου Κ.Ο.Κ. είναι ότι οι ποινές θα στοχεύουν πλέον αποκλειστικά στον οδηγό και όχι στο όχημα. Έτσι, για παραβάσεις όπως η παραβίαση του κόκκινου, οι αρχές θα επιβάλλουν πρόστιμα και κυρώσεις στον ίδιο τον οδηγό χωρίς να αφαιρούνται οι πινακίδες του οχήματος, επιτρέποντας στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να οδηγούν κανονικά.

Δείτε εδώ Πώς θα μειώσεις το σάκχαρο σου ακόμα και 50% με φυσικό τρόπο

Διήθηση δίκυκλων με νέο όριο ταχύτητας

Η μηχανή, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, θα επιτρέπεται να κάνει διήθηση, δηλαδή θα επιτραπεί η σφήνα, με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 25 km/h για να μειωθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων. Οι μοτοσικλετιστές θα έχουν, επίσης, το δικαίωμα να σταματούν μπροστά από τα αυτοκίνητα στους σηματοδότες, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Αλλαγές στη στάθμευση δικύκλων

Η κάθετη στάθμευση μηχανής στο πεζοδρόμιο θα είναι υποχρεωτική για τους μοτοσικλετιστές, ενώ η παράλληλη στάθμευση θα απαγορεύεται, μειώνοντας τη συμφόρηση στους δρόμους και διευκολύνοντας το παρκάρισμα άλλων οχημάτων.