Προσλήψεις: Πώς ένα «κακό» interview μπορεί να καταστρέψει τη φήμη της εταιρείας σου (Τα 4 λάθη που πληρώνεις ακριβά)

Στην εποχή του LinkedIn και των social media, η φήμη μιας εταιρείας κρέμεται από μια κλωστή. Μια νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι οι υποψήφιοι δεν συγχωρούν πλέον την αγένεια, τις ασαφείς αγγελίες και το "ghosting".

Προσλήψεις: Πώς ένα «κακό» interview μπορεί να καταστρέψει τη φήμη της εταιρείας σου (Τα 4 λάθη που πληρώνεις ακριβά)

Οι καιροί που οι εργοδότες είχαν το “πάνω χέρι” και οι υποψήφιοι περίμεναν καρτερικά δίπλα στο τηλέφωνο, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα, η εμπειρία του υποψηφίου (Candidate Experience) είναι το Α και το Ω.

Νέα έρευνα του kariera.gr (Οκτώβριος-Νοέμβριος) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: Μια κακή διαδικασία πρόσληψης δεν σου κοστίζει απλά έναν υπάλληλο. Σου κοστίζει το Brand Name σου.

Υποψήφιος απογοητευμένος από διαδικασία συνέντευξης
Το 59% των υποψηφίων θα μιλήσει αρνητικά στον κύκλο του για μια κακή εμπειρία συνέντευξης.

Λάθος #1: Η «Φούσκα» της Αγγελίας

Το πρώτο φάουλ γίνεται πριν καν συναντηθείτε. Σύμφωνα με την έρευνα, το 67% των υποψηφίων δηλώνει ότι οι αγγελίες εργασίας περιέχουν υπερβολές, ενώ μόλις το 1% πιστεύει ότι υπάρχει πλήρης διαφάνεια.

Όταν η περιγραφή της θέσης υπόσχεται “λαγούς με πετραχήλια” και η πραγματικότητα στη συνέντευξη είναι διαφορετική, η αξιοπιστία της εταιρείας καταρρέει ακαριαία.

Λάθος #2: Το Ghosting (Η σιωπή δεν είναι χρυσός)

Ίσως το μεγαλύτερο παράπονο των υποψηφίων. Τελειώνει η συνέντευξη και… σιγή ιχθύος.

  • Το 58% θεωρεί ότι η εξατομικευμένη ανατροφοδότηση (feedback) μετά τη συνέντευξη κάνει τη διαφορά.
  • Το 34% θα ήθελε έστω ένα σύντομο σχόλιο (ακόμα και αρνητικό), αρκεί να μην μείνει στο «περίμενε».

Λάθος #3: Η Καθυστέρηση

Στην αγορά εργασίας, ο χρόνος είναι χρήμα. Αν αργείτε να απαντήσετε, ο καλός υποψήφιος έχει ήδη βρει αλλού.

⏳ Το Ιδανικό Timeline:
Το 51% των υποψηφίων περιμένει απάντηση μέσα σε 10 με 14 ημέρες. Αν περάσουν 3 εβδομάδες, μόλις το 6% θεωρεί την καθυστέρηση αποδεκτή. Οι υπόλοιποι έχουν ήδη προχωρήσει (και έχουν σχηματίσει κακή άποψη για την οργάνωσή σας).

Λάθος #4: Η «Κρυφή» Αμοιβή

Ένας από τους βασικούς λόγους (24%) που ένας υποψήφιος εγκαταλείπει τη διαδικασία στη μέση, είναι η έλλειψη διαφάνειας στις απολαβές. Οι εποχές του «θα τα πούμε αυτά στο τέλος» έχουν περάσει. Οι ταλαντούχοι εργαζόμενοι θέλουν να ξέρουν τα δεδομένα από την αρχή.

Γιατί σας νοιάζει; (Η Ζημιά στη Φήμη)

Αν νομίζετε ότι “δεν βαριέσαι, θα βρούμε άλλον”, ξανασκεφτείτε το. Το 59% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι μια αρνητική εμπειρία θα οδηγήσει σε αρνητικά σχόλια (Word of Mouth, Social Media, Glassdoor).

Αυτό σημαίνει ότι την επόμενη φορά που θα ψάχνετε για στέλεχος, οι ποιοτικοί υποψήφιοι θα προσπεράσουν την αγγελία σας, γνωρίζοντας τη φήμη σας.

Συχνές Ερωτήσεις για Recruiters

Τι κοιτάνε πρώτα οι υποψήφιοι;

Το 39% εστιάζει στην περιγραφή της θέσης στην αγγελία, ενώ ένα σημαντικό 25% ψάχνει κριτικές στα Social Media για την εταιρεία σας.

Πρέπει να στέλνω απάντηση στους απορριφθέντες;

Οπωσδήποτε. Ακόμα και ένα τυποποιημένο (αλλά ευγενικό) email είναι καλύτερο από τη σιωπή. Δείχνει σεβασμό και διατηρεί την πόρτα ανοιχτή για το μέλλον.

Πόσο κοστίζει μια κακή πρόσληψη;

Πέρα από το μισθολογικό κόστος, το 21% των ερωτηθέντων σημειώνει ότι η κακή διαδικασία οδηγεί σε οριστική απώλεια ταλέντων, ενώ το 15% τονίζει το χαμένο χρόνο και το διαχειριστικό κόστος επαναπροκήρυξης της θέσης.

Πηγή: Έρευνα Kariera.gr (Οκτώβριος-Νοέμβριος) σε δείγμα χρηστών LinkedIn.

Δρ. Τάσος Σκλάβος, Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας & Αρχισυντάκτης E-HowTo.gr
Ο Δρ. Τάσος Σκλάβος είναι Αρχισυντάκτης στο E-HowTo.gr, Δημοσιογράφος (μέλος ΕΣΗΕΑ) και Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας (Πάντειο Πανεπιστήμιο). Εξειδικεύεται στη Δημόσια Διοίκηση και την Κοινωνική Πολιτική. Στο E-HowTo καλύπτει θέματα διακυβέρνησης και επιβλέπει την εγκυρότητα των οδηγών Υγείας/Διατροφής, αναλύοντας δεδομένα από διεθνείς οργανισμούς (WHO, EFSA).