Η εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) της Αθήνας βρίσκεται σε τελική φάση, με στόχο την πλήρη λειτουργία του από τις αρχές του 2025.
Το νέο σύστημα θα επιτρέπει στους επιβάτες να πληρώνουν απευθείας με τραπεζική κάρτα ή μέσω κινητού τηλεφώνου, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις. Οι επιβάτες θα πλησιάζουν την τραπεζική τους κάρτα, είτε σε φυσική είτε σε ψηφιακή μορφή μέσω κινητού ή smartwatch, στον αναγνώστη των επικυρωτικών μηχανημάτων.
Το σύστημα θα χρεώνει αυτόματα το κόστος της διαδρομής, ενώ στο τέλος της ημέρας θα υπολογίζει και θα εφαρμόζει τη φθηνότερη χρέωση βάσει των διαδρομών που έγιναν.
Δείτε εδώ Τι αλλάζει στο κοινωνικό τιμολόγιο
Παράλληλα, τα παραδοσιακά ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card θα συνεχίσουν να διατίθενται, αν και η χρήση τους αναμένεται να μειωθεί σημαντικά.
Ήδη το σύστημα Tap & Pay λειτουργεί πιλοτικά στις λεωφορειακές γραμμές Express προς το Αεροδρόμιο (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97), ενώ σύντομα θα επεκταθεί σε μετρό, τραμ, τρόλεϊ και αστικά λεωφορεία. Το νέο σύστημα προσφέρει άνεση και ευκολία στους επιβάτες, καθώς εξαλείφει την ανάγκη εύρεσης σημείων πώλησης εισιτηρίων. Ειδικά για τουρίστες και περιστασιακούς χρήστες, το σύστημα παρέχει μια ιδιαίτερα απλοποιημένη εμπειρία μετακίνησης. Ταυτόχρονα, ο ΟΑΣΑ θα μειώσει τα λειτουργικά του κόστη που σχετίζονται με την εκτύπωση και διανομή εισιτηρίων, βελτιώνοντας τη συνολική αποδοτικότητα.
Για την επιβεβαίωση της επικύρωσης της κάρτας, ο ΟΑΣΑ προμηθεύεται ειδικές συσκευές ελέγχου για τους ελεγκτές, οι οποίες μέσω smartphones θα διασφαλίζουν την εγκυρότητα της διαδρομής. Ο οργανισμός έχει ήδη προκηρύξει διαγωνισμό για την αγορά 150 τέτοιων συσκευών, με συνολικό κόστος 25.500 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν προσφορές έως τις 2 Δεκεμβρίου.
Η επίσημη παρουσίαση του συστήματος θα πραγματοποιηθεί στον Χώρο Πολλαπλών Χρήσεων του σταθμού «Σύνταγμα», σε εκδήλωση που συνδιοργανώνουν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Υπερταμείο και ο ΟΑΣΑ. Με την εφαρμογή των ανέπαφων πληρωμών, η Αθήνα εντάσσεται σε μια ομάδα ευρωπαϊκών πόλεων όπως το Λονδίνο, η Μαδρίτη και το Μιλάνο, οι οποίες έχουν ήδη υιοθετήσει παρόμοιες τεχνολογίες, καθιστώντας τις δημόσιες μετακινήσεις πιο απλές και αποτελεσματικές.