Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση Α.1150/2024, με την οποία τροποποιείται η Α.1013/13.01.2020 και εισάγεται νέα ρύθμιση για την υποβολή της έκτακτης δήλωσης ΦΠΑ για τον διακανονισμό φόρου που έχει εκπεσθεί σε ακίνητα τα οποία έχουν υπαχθεί σε καθεστώς αναστολής ΦΠΑ.
Η απόφαση διευκολύνει τις διαδικασίες για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, προσφέροντας τη δυνατότητα υποβολής της δήλωσης τόσο με φυσικό τρόπο όσο και ψηφιακά.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, η δήλωση υποβάλλεται για ακίνητα που παραδίδονται κατά την περίοδο της αναστολής και αφορά τον διακανονισμό του ΦΠΑ που έχει εκπεσθεί.
Δείτε ακόμα: Φορολογικές Δηλώσεις 2025: Πότε θα ανοίξει το taxis
Πώς γίνεται ο διακανονισμός έκπτωσης ΦΠΑ για ακίνητα
Η υποβολή της έκτακτης δήλωσης πραγματοποιείται πλέον σε τρία αντίτυπα, χρησιμοποιώντας το έντυπο της Δήλωσης Φ.Π.Α. Φ2 050, στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) ή στο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.), ανάλογα με τη χωρική αρμοδιότητα της υπηρεσίας στην οποία βρίσκεται το ακίνητο.
Εναλλακτικά, η δήλωση μπορεί να υποβληθεί ψηφιακά μέσω της εφαρμογής «Ψηφιακή Υποδοχή και Διαχείριση Αιτημάτων» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η οποία είναι διαθέσιμη μέσω της ψηφιακής πύλης «myAADE».