Παρελθόν το χάρτινο εισιτήριο στο Μετρό – Ο νέος τρόπος πληρωμής

Στη ψηφιακή εποχή «μπαίνουν» τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας

Παρελθόν το χάρτινο εισιτήριο στο Μετρό - Ο νέος τρόπος πληρωμής

Παρελθόν θα είναι σε λίγο καρό το χάρτινο εισιτήριο που χρησιμοποιούμε στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Το συμβατικό εισιτήριο που χρησιμοποιείται από χιλιάδες πολίτες καθημερινά στα μέσα του ΟΑΣΑ (μετρό, τρόλεϊ, τραμ και λεωφορεία) σύντομα δεν θα είναι απαραίτητο για τις μετακινήσεις μας.

Παρελθόν το χάρτινο εισιτήριο στο Μετρό – Ο νέος τρόπος πληρωμής

Με το νέο σύστημα που αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από τις 15 Ιανουαρίου, ως εισιτήριο θα λειτουργεί η τραπεζική κάρτα που έχουμε ή και το ψηφιακό πορτοφόλι στις συσκευές μας.

Δείτε ακόμα: WiFi στο μετρό: Οι 2 πρώτοι σταθμοί με ίντερνετ!

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, την ίδια ημέρα προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του νέου συστήματος («tap2ride») στην αίθουσα εκδηλώσεων στον σταθμό μετρό «Σύνταγμα», με τη συμμετοχή των Συγκοινωνιών Αθηνών, του Υπερταμείου και των φορέων υλοποίησης του έργου.

Με αυτόν τον τρόπο, όσοι χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ και είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, δεν θα χρειάζεται να εκδίδουν συμβατικό εισιτήριο, αλλά θα μπορούν να πληρώνουν με τη χρεωστική ή την πιστωτική κάρτα τους, «περνώντας» το smartphone τους πάνω από το ηλεκτρονικό «μάτι» που θα υπάρχει στα μέσα μεταφοράς.

Η δυνατότητα χρήσης τραπεζικής κάρτας για επιβίβαση σε ΜΜΜ, σηματοδοτεί την είσοδο των συγκοινωνιών Αθηνών σε μια νέα ψηφιακή εποχή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες μετακίνησης προς το επιβατικό κοινό.

Παρελθόν το χάρτινο εισιτήριο στο Μετρό - Ο νέος τρόπος πληρωμής

Μέχρι σήμερα, αυτό το σύστημα λειτουργούσε πιλοτικά. Οι επιβάτες, εκτός από ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card, είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τραπεζική κάρτα, ή τις κάρτες στις ενεργοποιημένες συσκευές τους (smartphone ή smartwatch) για να επιβιβαστούν σε λεωφορεία των γραμμών Express του ΔΑΑ (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97).

Από την έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής, έχουν χρησιμοποιήσει την υπηρεσία περισσότεροι από 90.000 χρήστες και ο μέσος όρος συναλλαγών ανέρχεται σε ποσοστό 9% επί του συνόλου των συναλλαγών που πραγματοποιούνται επί των οχημάτων Express.

Δείτε ακόμα: Μετρό: Πώς θα επεκταθεί η «κόκκινη» γραμμή 2

Τα οφέλη για τον επιβάτη

Με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται:

-Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων (ΑΜΕΚ).

-Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα στην πλήρη ανάπτυξη του θα χρεώνει στον επιβάτη το πιο οικονομικό προϊόν κομίστρου, με βάση τις μετακινήσεις του. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.

-Να αναζητήσει σημεία πώλησης, ή να περιμένει σε ουρές για την αγορά εισιτηρίου, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.