Ο λόγος που ο δρόμος «τρέμει» σε ορισμένους σταθμούς διοδίων δεν οφείλεται σε κατασκευαστικό λάθος, αλλά αποτελεί συνειδητή τεχνική επιλογή.
Το φαινόμενο παρατηρείται κυρίως σε πολυσύχναστους σταθμούς, όπου για λίγα μέτρα πριν και μετά τα διόδια, η άσφαλτος αντικαθίσταται από τσιμέντο.
Δες Το κουμπί SOS (eCall) στο αυτοκίνητό σας μπορεί να σταματήσει να λειτουργεί
Οι περισσότεροι οδηγοί το έχουν βιώσει: το αυτοκίνητο παρουσιάζει έντονους κραδασμούς και αυξημένο θόρυβο, συχνά αρκετά έντονα ώστε να ξυπνήσουν ακόμη και οι συνεπιβάτες.
Η εξήγηση βρίσκεται στο υλικό του οδοστρώματος. Σε αυτά τα σημεία δεν χρησιμοποιείται άσφαλτος, αλλά σκυρόδεμα, το οποίο είναι σαφώς πιο ανθεκτικό στις πιέσεις, στις υψηλές θερμοκρασίες και στη φθορά του χρόνου, απαιτώντας παράλληλα ελάχιστη συντήρηση.

Η επιλογή του τσιμέντου δεν είναι τυχαία. Πλησιάζοντας τα διόδια, όλα τα οχήματα επιβραδύνουν έντονα, ενώ αμέσως μετά επιταχύνουν ξανά. Τα συνεχόμενα φρεναρίσματα και οι επιταχύνσεις, σε συνδυασμό με τη μεγάλη κυκλοφορία –ιδίως βαρέων οχημάτων– καταπονούν σημαντικά το οδόστρωμα. Σε τέτοιες συνθήκες, η άσφαλτος φθείρεται ταχύτερα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ το τσιμέντο αντέχει πολύ περισσότερο χωρίς να παραμορφώνεται.
Δες Πάγος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου: Πώς θα τον απομακρύνεις με ασφάλεια
Παράλληλα, η πιο «σκληρή» και ανώμαλη αίσθηση του σκυροδέματος λειτουργεί και ως έμμεσο μέτρο ασφάλειας, καθώς υποχρεώνει τους οδηγούς να μειώσουν ταχύτητα και αυξάνει την προσοχή τους κατά τη διέλευση από τον σταθμό διοδίων.
Ο λόγος που δεν συναντάται αυτή η κατασκευή σε όλους τους σταθμούς είναι απλός: δεν παρουσιάζουν όλοι την ίδια κυκλοφοριακή επιβάρυνση. Το τσιμέντο επιλέγεται κυρίως σε σημεία με αυξημένη κίνηση και συχνές ουρές, όπου οι καταπονήσεις στο οδόστρωμα είναι πολλαπλάσιες και απαιτείται ένα υλικό με μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο και στη χρήση.













