Η νέα υπηρεσία στο gov.gr δίνει τη δυνατότητα στους εθελοντές Πολιτικής Προστασίας, των οποίων οι οργανώσεις είναι ενταγμένες στο Ενιαίο Μητρώο Εθελοντισμού, να εκδώσουν το δελτίο τους εύκολα και γρήγορα.
Η ηλεκτρονική αίτηση μπορεί να υποβληθεί από τη Δευτέρα 21/07 από όσους ενδιαφέρονται, στο πλαίσιο της συνεργασίας των υπουργείων Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Με τον νέο τρόπο μειώνεται η γραφειοκρατία, διασφαλίζεται η αξιοπιστία και η αυθεντικότητα του εγγράφου, ενώ οι εθελοντές διευκολύνονται σημαντικά. Η σημασία του εθελοντισμού πολιτικής προστασίας αναδεικνύεται ως κρίσιμος πυλώνας για το κράτος και την κοινωνία.
Ποιοι μπορούν να κάνουν αίτηση;
Δικαίωμα χρήσης της υπηρεσίας έχουν οι εθελοντές, των οποίων οι οργανώσεις είναι καταγεγραμμένες στο Ενιαίο Μητρώο Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας.
Βήμα – βήμα η διαδικασία
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στο gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και στην υποενότητα «Εθελοντισμός». Η διαδικασία έχει ως εξής:
- Είσοδος στην υπηρεσία με κωδικούς TaxisNet.
- Συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης και επιλογή της εθελοντικής οργάνωσης στην οποία ανήκει ο εθελοντής.
- Απαραίτητη φωτογραφία στο myPhoto και σχετική εξουσιοδότηση για την ανάκτησή της.
- Επιβεβαίωση στοιχείων από τον νόμιμο εκπρόσωπο της οργάνωσης.
- Η αίτηση αποστέλλεται στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για έλεγχο και έγκριση.
- Οι αιτούντες ενημερώνονται για την πορεία της αίτησης μέσω των στοιχείων επικοινωνίας τους (εφόσον είναι καταχωρισμένα στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας).
Έκδοση και αποθήκευση δελτίου
Το δελτίο εκδίδεται σε ψηφιακή μορφή και αποθηκεύεται στη Θυρίδα του Πολίτη στο gov.gr, αλλά και στο Gov.gr Wallet. Διαθέτει:
- Μοναδικό αναγνωριστικό κωδικό επαλήθευσης,
- QR code,
- Προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η υλοποίηση της υπηρεσίας έγινε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το ΕΔΥΤΕ ΑΕ-GRNET σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Αυτόματη άντληση στοιχείων
Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συχνές Ερωτήσεις (FAQ)
Ποιοι μπορούν να εκδώσουν δελτίο εθελοντή Πολιτικής Προστασίας;
Μόνο εθελοντές που ανήκουν σε οργανώσεις καταγεγραμμένες στο Ενιαίο Μητρώο Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας.
Πώς γίνεται η αίτηση στο gov.gr;
Με είσοδο στην πλατφόρμα gov.gr, χρήση κωδικών TaxisNet, συμπλήρωση αίτησης και επιβεβαίωση στοιχείων από τον εκπρόσωπο της οργάνωσης.
Πού αποθηκεύεται το ψηφιακό δελτίο;
Στη Θυρίδα του Πολίτη στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet.













