Η κυβέρνηση -έχοντας ως στόχο να βάλει «σκούπα» σε «παρατημένα» αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες- πραγματοποιεί ακόμη ένα βήμα για τη δημιουργία του Μητρώου Εντοπισμού και Εκκαθάρισης Αδρανών Ανασφάλιστων Οχημάτων.
Έρχεται… σκούπα για «παρατημένα» αυτοκίνητα
Σε απόφαση που υπογράφουν οι υπουργοί Ενέργειας & Περιβάλλοντος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποσαφηνίζονται οι όροι της διαλειτουργικότητας των επιμέρους φορέων, με σκοπό τον συνδυασμό των στοιχείων από μια σειρά από βάσεις δεδομένων (οχημάτων, ακινησίας, ανασφάλιστων οχημάτων επικουρικού κεφαλαίου κοκ), προκειμένου να εντοπίζονται αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες τα οποία ενώ δεν έχουν διαγραφεί, ούτε έχουν τεθεί σε οικειοθελή ή αναγκαστική ακινησία και εμφανίζονται σε κυκλοφορία είναι επί της ουσίας αδρανή.
Δείτε ακόμα: Θα βρέξει πρόστιμα για ανασφάλιστα ΙΧ, απλήρωτα τέλη και χωρίς ΚΤΕΟ
Με τη νέα απόφαση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα προβλέπεται η μεταφορά των δεδομένων των εγγεγραμμένων οχημάτων και των σχετιζόμενων με αυτά προσώπων από το αρχείο για τα οχήματα τέλους κύκλου ζωής, τα οποία έχουν παραδοθεί σε συμβεβλημένες με τον Φορέα του Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής εγκαταστάσεις επεξεργασίας των οχημάτων τέλους κύκλου ζωής, στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ).
Μάλιστα, η πρώτη διαβίβαση των στοιχείων στη ΓΓΠΣΨΔ θα πρέπει να διενεργηθεί εντός 5 εργάσιμων ημερών από την δημοσίευση της απόφασης σε ΦΕΚ, ενώ για τις μεταβολές που θα γίνονται στα δεδομένα η ΓΓΠΣΨΔ θα πρέπει να ενημερώνεται τουλάχιστον μία φορά κάθε μήνα.
Δείτε ακόμα: Πώς να δεις το επόμενο ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου σου με ένα ΚΛΙΚ
Τα οχήματα που κινδυνεύουν με εκκαθάριση
Σύμφωνα με νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι -όταν για τα τελευταία 7 τουλάχιστον έτη- συμπεριλαμβανομένου του έτους που γίνεται η διασταύρωση των στοιχείων, τα οχήματα που δεν είναι τακτοποιημένα ως προς την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, την υποχρέωση ασφάλισης και τη διενέργεια ελέγχου σε ΚΤΕΟ, χαρακτηρίζονται ως αδρανή.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που η διασταύρωση των στοιχείων οδηγεί σε τέτοιες περιπτώσεις, τα οχήματα θα οδηγούνται σε αναγκαστική προσωρινή αδράνεια, χωρίς να εξαιρούνται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, το ΚΤΕΟ, την ασφάλιση και όποια άλλη υποχρέωση βαρύνει τους ιδιοκτήτες.
Δείτε ακόμα: Αυτοκίνητο: Ήξερες ότι μέχρι σήμερα ζέσταινες τον κινητήρα λάθος;
Παράλληλα, όμως, όταν το όχημα είναι παλαιότητας άνω των 40 ετών και ο κάτοχος δεν προβαίνει σε ενέργειες επικαιροποίησης τους εντός τριμήνου από όταν εντοπίζεται είτε ανήκουν σε θανόντες, ή κατά τα τελευταία 15 χρόνια δεν τακτοποιημένες οι υποχρεώσεις (τέλη, ασφάλιση, ΚΤΕΟ), ή αν δεν φαίνεται σε κάποια φορολογική δήλωση επί 5 έτη, τότε το όχημα βγαίνει αναγκαστικά σε οριστική αδράνεια.
Το ίδιο συμβαίνει και τα οχήματα που είναι σε προσωρινή αδράνεια για παραπάνω από τρεις ελέγχους.
Υπό περιπτώσεις μπορεί να βγει ένα όχημα από την κατάσταση αδράνειας με την καταβολή παραβόλου 150 ευρώ, ενώ τα οχήματα τα οποία βρίσκονται σε οριστική αδράνεια πάνω από 7 χρόνια διαγράφονται διά παντός από τις λίστες μητρώων οχημάτων.
Δείτε ακόμα: Γιατί σηκώνουμε τους υαλοκαθαριστήρες στα σταθμευμένα αυτοκίνητα όταν χιονίζει;