Χειμερινή ώρα: Πώς σχετίζεται με τα τροχαία ατυχήματα

Χειμερινή ώρα: Μπορεί το πρωί της Κυριακής να κερδίσαμε μία ώρα ύπνο, όμως επί πέντε μήνες θα έχουμε λιγότερες ώρες με φως το απόγευμα.

Χειμερινή ώρα: Πώς σχετίζεται με τα τροχαία ατυχήματα

Το πρωί της Κυριακής μπορεί να κερδίσαμε μία επιπλέον ώρα ύπνο, όμως για τους επόμενους πέντε μήνες θα έχουμε λιγότερες ώρες με φως το απόγευμα.

Η εναλλαγή της ώρας από χειμερινή σε θερινή και το αντίστροφο παραμένει, παρά τις εξαγγελίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργησή της.

Δείτε ακόμα: Ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης και έλεγχος της τροχαίας

Γιατί εφαρμόζεται η εναλλαγή της ώρας;

Η θερινή ώρα άρχισε να εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες τη δεκαετία του 1970, ως μέτρο για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης που ταλαιπωρούσε τον πλανήτη.

Στην Ελλάδα εφαρμόζεται από το 1975. Η θερινή ώρα διαρκεί 7 μήνες το χρόνο (από τα τέλη του Μαρτίου έως τα τέλη Οκτωβρίου) και η χειμερινή ώρα τους υπόλοιπους 5 μήνες.

Το 2019, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε προτείνει στα κράτη-μέλη της ΕΕ να επιλέξουν έως το 2021 αν θέλουν να διατηρήσουν μόνιμα τη χειμερινή ή τη θερινή ώρα. Είχε προηγηθεί δημοσκόπηση μεταξύ κατοίκων της Ευρώπης, στην οποία 8 στους 10 απάντησαν ότι δεν επιθυμούν να συνεχιστεί το σύστημα με την εναλλαγή ώρας.

Οι Ευρωπαίοι πολίτες είναι υπέρ της διατήρησης της θερινής ώρας και τους 12 μήνες του έτους, καθώς η μία επιπλέον ώρα ήλιου το απόγευμα θα βοηθήσει στην ψυχολογία τους και θα επιτρέπει περισσότερες δραστηριότητες τον χειμώνα και την άνοιξη.

Δείτε ακόμα: Τι πρέπει να καταλάβεις αν δεις σηκωμένους τους υαλοκαθαριστήρες του αυτοκινήτου

Χειμερινή ώρα: Πώς σχετίζεται με τα τροχαία ατυχήματα

Χειμερινή ώρα: Πώς σχετίζεται με τα τροχαία ατυχήματα

Δίχως αμφιβολία κατά τις βραδινές και νυχτερινές ώρες ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων είναι αυξημένος. Έρευνες καταδεικνύουν συσχέτιση της αλλαγής ώρας με την οδική ασφάλεια.

Οργανώσεις για την οδική ασφάλεια ζητούν η θερινή ώρα να διατηρείται και τους 12 μήνες του έτους, καθώς προκαλούνται περισσότερα τροχαία ατυχήματα όταν σκοτεινιάζει νωρίτερα το απόγευμα, με τους οδηγούς να είναι κουρασμένοι από όλη την ημέρα.

Αρκετά από τα θύματα είναι μαθητές που επιστρέφουν από τις δραστηριότητές τους, αλλά και ποδηλάτες. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών αν εφαρμοστεί η θερινή ώρα όλο το χρόνο.

Από την άλλη υπάρχουν επαγγελματικοί κλάδοι που αρχίζουν νωρίς τις δραστηριότητές τους και το πρωινό σκοτάδι επηρεάζει αρνητικά την εργασία τους και έχουν σοβαρές ενστάσεις.

Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι διανομείς εμπορευμάτων αλλά και οι γεωργοί και κτηνοτρόφοι, οι οποίοι δεν θέλουν νωρίς το πρωί να είναι σκοτάδι.

Δείτε ακόμα: Τι σημαίνει το «ζιγκ ζαγκ» στο ταμπλό αυτοκινήτου

Avatar of Τάσος Σκλάβος
Ο Τάσος Σκλάβος γεννήθηκε το 1989 στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Καλαμάτα. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Δημόσια Διοίκηση, έκανε μεταπτυχιακά στη Διακυβέρνηση και τις Δημόσιες Πολιτικές, ενώ το 2022 αναγορεύτηκε διδάκτωρ Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι δημοσιογράφος, μέλος της ΕΣΗΕΑ και συγγραφέας. Οι συγγραφικές του ανησυχίες εκτείνονται σ’ ένα πολυεπίπεδο πλαίσιο λογοτεχνικών, πολιτικοκοινωνικών και λαογραφικών ζητημάτων. Έργα του: Ένα βιβλίο για τον Οδυσσέα (Ηδυέπεια, 2018) Όταν γνώρισα τα μάτια σου (24γράμματα, 2020) Από του Λάπι έρχομαι (Καμπύλη, 2021) Ο ύστερος Πουλαντζάς και ο δημοκρατικός δρόμος προς τον σοσιαλισμό (Κουκκίδα, 2024)
Exit mobile version