Τι είναι το «πονηρό» shrinkflation στις συσκευασίες προϊόντων

Τι είναι το φαινόμενο shrinkflation

Τι είναι το «πονηρό» shrinkflation στις συσκευασίες προϊόντων

Το shrinkflation είναι ένας οικονομικός όρος που περιγράφει την πρακτική μείωσης της ποσότητας ή του μεγέθους ενός προϊόντος, ενώ η τιμή του παραμένει ίδια ή αυξάνεται.

Αντί οι επιχειρήσεις να αυξήσουν την τιμή ενός προϊόντος σε περιόδους πληθωρισμού ή αύξησης του κόστους παραγωγής, επιλέγουν να προσφέρουν μικρότερες ποσότητες, ώστε να μην φανεί άμεσα η αύξηση της τιμής στους καταναλωτές.

Για παράδειγμα, μπορεί να αγοράζεις ένα πακέτο με 10 μπισκότα, και ξαφνικά να παρατηρήσεις ότι το νέο πακέτο περιέχει 8 μπισκότα, αλλά η τιμή παραμένει η ίδια. Αυτή η πρακτική επιτρέπει στις εταιρείες να περιορίσουν τα κόστη τους χωρίς να προκαλέσουν άμεση δυσαρέσκεια στους καταναλωτές από φανερή αύξηση τιμής.

Τι είναι το «πονηρό» shrinkflation στις συσκευασίες προϊόντων

Δείτε εδώ: Αυτό είναι το νο1 κόλπο για να πίνεις μπίρα χωρίς να φουσκώνεις

Αυτό είναι το νο1 κόλπο για να πίνεις μπίρα χωρίς να φουσκώνεις

Το shrinkflation είναι αρκετά διαδεδομένο σε προϊόντα όπως τρόφιμα, καλλυντικά, χαρτικά, και γενικά καταναλωτικά αγαθά, και συνήθως συμβαίνει σε περιόδους οικονομικής πίεσης ή πληθωρισμού.

Μερικές εταιρείες, αντιλαμβανόμενες τον κίνδυνο να χάσουν πελάτες, ανακοίνωσαν ήδη αύξηση 20% στην ποσότητα των πατατακίων σε κάθε συσκευασία, διατηρώντας παράλληλα την τιμή στα ίδια επίπεδα.

Ο Edgar Dworsky, δικηγόρος προστασίας καταναλωτών, ανέφερε: «Οι λάτρεις των τσιπς έχουν περάσει δύσκολες περιόδους λόγω των μειώσεων στις ποσότητες».

Σύμφωνα με τον αναλυτή Robert Moskow, πολλές εταιρείες αναμένεται να ακολουθήσουν αυτή την τάση και να αυξήσουν τις ποσότητες των προϊόντων τους.

Τι είναι το «πονηρό» shrinkflation στις συσκευασίες προϊόντων

Δείτε εδώ: Ελληνικός καφές: Τα μυστικά για τον πετυχαίνεις τέλειο!

Οι κινήσεις αυτές γίνονται επειδή οι καταναλωτές, επηρεασμένοι από τον πληθωρισμό, μειώνουν τις αγορές τους σε σνακς. Στο τρίτο τρίμηνο του 2024, οι πωλήσεις σνακ μειώθηκαν κατά 0,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ ο συνολικός όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,1%, σύμφωνα με έρευνα της Τράπεζας της Αμερικής.

Καταναλωτές και νομοθέτες έχουν εκφράσει δυσαρέσκεια για τις αυξήσεις τιμών και τις μειώσεις στις ποσότητες. Ακόμα και ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, έχει αναφέρει παράπονα για αυτή την τάση.

mm
Γεννήθηκε στην Αθήνα μέσα στο καλοκαίρι στα τέλη της δεκαετίας του '80. Σπούδασε στη Φιλοσοφική και για... καλή τύχη των υπολοίπων δεν ασχολήθηκε ποτέ με αυτή. Η ζωή τα έφερε έτσι και ασχολήθηκε ενεργά με την δημοσιογραφία σε διάφορα sites.
Exit mobile version