Τι είναι το Influencer Marketing και πως βοηθά την επιχείρησή σας

Τι είναι το Influencer Marketing και πως βοηθά την επιχείρησή σας

Ως χρήστης των social media σίγουρα είναι εκατοντάδες οι φορές που έχετε βρεθεί να κάνετε scroll στην αρχική σελίδα κάποιου μέσου κοινωνικής δικτύωσης και την προσοχή σας τραβά μια εντυπωσιακή φωτογραφία που σας ωθεί να συμμετάσχετε σε κάποιον διαγωνισμό ή προωθεί ένα προϊόν με έξυπνο τρόπο.

Το άτομο που πρωταγωνιστεί στο post είναι φυσικά ένας influencer και η ενέργεια που πραγματοποιεί ανήκει στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μεθόδους marketing με στόχο την αύξηση των πελατών μιας επιχείρησης, το influencer marketing!

Τι είναι το Influencer Marketing και πως βοηθά την επιχείρησή σας

Τι είναι το Influencer Marketing;

Το influencer marketing συνιστά ένα είδος marketing που αφορά τη συνεργασία με ανθρώπους που έχουν επιρροή σε μεγάλο και αφοσιωμένο κοινό στα social media. Στόχος των influencers είναι να προωθήσουν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή το περιεχόμενο μιας επιχείρησης στο κοινό τους και να επηρεάσουν τις απόψεις, τις αποφάσεις και τις ενέργειές τους.

Η συγκεκριμένη μέθοδος marketing συγκαταλέγεται στους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προκειμένου να προσεγγίσετε νέους πελάτες, να αυξήσετε το brand awareness σας και να εκτοξεύσετε την κερδοφορία σας, ωστόσο δεν ενδείκνυται για όλες τις επιχειρήσεις. Πριν ξεκινήσετε την διαδικασία εύρεσης των κατάλληλων influencers για brand σας θα πρέπει να αναρωτηθείτε αν το προϊόν ή η υπηρεσία σας είναι κατάλληλα για αυτό το είδος διαφήμισης.

Αν διαθέτετε προϊόντα και υπηρεσίες που ανήκουν στους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης, της ομορφιάς ή των τροφίμων τότε το influencer marketing έχει περισσότερες πιθανότητες να αποφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα σε σύγκριση με άλλα brands που σχετίζονται με την υγεία ή το real estate.

Τι είναι το Influencer Marketing και πως βοηθά την επιχείρησή σας

Πώς να βρείτε τους ιδανικούς influencers για την επιχείρησή σας;

Το κλειδί της επιτυχίας του influencer marketing βρίσκεται στο να επιλέξετε προσεκτικά τους influencers με τους οποίους θα συνεργαστείτε.

Ο influencer που θα επιλέξετε θα αποτελέσει το «πρόσωπο» της επιχείρησής σας, για αυτό πριν πάρετε κάποια απόφαση θα πρέπει να εξετάσετε παράγοντες όπως η συνάφεια, το εύρος του κοινού και η αξιοπιστία.

Συγκεκριμένα θα πρέπει να επιλέξετε έναν influencer το περιεχόμενο και το προφίλ του οποίου να ταιριάζει με τον κλάδο, τα προϊόντα και την αγορά – στόχο της επιχείρησής σας, καθώς έτσι το κοινό θα μπορεί να ταυτιστεί ευκολότερα με το προϊόν ή την υπηρεσία σας και να προβεί σε αγορά.

Επίσης, το δυνητικό μέγεθος του κοινού που μπορεί να δει το περιεχόμενο του influencer είναι σημαντικό ώστε να κάνετε τις κατάλληλες εκτιμήσεις για τα αποτελέσματα των προωθητικών ενεργειών σας. Όσον αφορά την αξιοπιστία, είναι σημαντικό να επιλέξετε influencers που μπορούν να εγγυηθούν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο το οποίο να ξεχωρίζει για την αυθεντικότητά του και να προκαλεί το ενδιαφέρον των χρηστών.

Για να βρείτε τους κατάλληλους influencers για το brand σας μπορείτε να περιηγηθείτε οι ίδιοι στα social media ή να εμπιστευτείτε ένα digital marketing agency που θα σας βοηθήσει να βρείτε το κατάλληλο πρόσωπο για την επιχείρησή σας.

Ως κλάδος του digital marketing, το influencer marketing συνδέεται άμεσα με τα trends και χαρακτηρίζεται από γρήγορες και μεγάλες αλλαγές.

Τάσεις όπως η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στο marketing και η εμφάνιση εικονικών influencers, η διαρκώς αυξανόμενη πραγματοποίηση αγορών μέσω livestream, π.χ. το Instagram live shopping που επιτρέπει στους χρήστες να αγοράσουν προϊόντα μέσω του Instagram Live, αλλά και η κυριαρχία των βίντεο μικρού μήκους όπως τα Instagram reels αναμένεται να μεταβάλλουν τις μέχρι τώρα συνηθισμένες μεθόδους influencer marketing προκειμένου να ανταποκρίνονται με ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και απαιτήσεις του κοινού.

Στην σύγχρονη εποχή το influencer marketing έχει εισαχθεί στην καθημερινότητά όλων των ανθρώπων και μπορεί να θεωρείτε ότι οι influencers ήταν απόρροια της εξέλιξης των social media, στην πραγματικότητα όμως υπήρχαν πάντα επηρεάζοντας σημαντικό μέρος του κοινού. Γνωρίζοντας πλέον την έννοια του σύγχρονου influencer marketing και τον ρόλο του στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας και της κερδοφορίας μιας επιχείρησης έχει έρθει η στιγμή να το εφαρμόσετε στη δική σας επιχείρηση και να αποκομίσετε πολλά οφέλη. Ίσως οι ανταγωνιστές σας να επενδύουν ήδη στο influencer marketing, δε νομίζετε λοιπόν ότι αυτός είναι ακόμη ένας λόγος να μπείτε και εσείς στο παιχνίδι;

Avatar of Κωνσταντίνος Καράπαπας
Ο Κωνσταντίνος Καράπαπας γεννήθηκε το 1984 στην Θεσσαλονίκη και ζει μόνιμα στην Καλαμάτα. Σπούδασε πληροφορική και τηλεπικοινωνίες στο ΤΕΙ Λάρισας. Από το 2007 ασχολείται με την κατασκευή ιστοσελίδων και το SEO. Υπήρξε ιδιοκτήτης και δημιουργός του επιτυχημένου ενημερωτικού μέσου Dnews (dikaiologitika.gr) από όπου το 2023 αποχώρησε. Είναι διευθυντής του Pelop.gr , του ενημερωτικού website της ιστορικής εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Στο e-howto.gr έχει αναλάβει να μας ενημερώνει για θέματα τεχνολογίας και όχι μονο.