...

Τι δεν θα δεις σε καινούριο αυτοκίνητο, κόπηκε «μαχαίρι»

Χωρίς ρεζέρβα πωλούνται πλέον τα νέα αυτοκίνητα. Αντί ρεζέρβας οι κατασκευαστές αρκούνται σε κιτ επισκευής.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Εδώ και λίγα χρόνια, στα καινούρια αυτοκίνητα η ρεζέρβα ως αξεσουάρ λείπει από τον βασικό εξοπλισμό. Αντικαταστάθηκε από κιτ επισκευής.

Η ρεζέρβα αποτελούσε επί δεκαετίες βασικό εξοπλισμό κάθε αυτοκινήτου. Παλαιότερα, τα περισσότερα οχήματα διέθεταν έναν πλήρους διάστασης εφεδρικό τροχό, τοποθετημένο συνήθως κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Δείτε Φίλτρα αέρα αυτοκινήτου: Πώς θα τα αλλάξετε μόνοι σας

Με την πάροδο του χρόνου όμως, και για λόγους εξοικονόμησης χώρου και βάρους, η παραδοσιακή ρεζέρβα αντικαταστάθηκε από τη λεγόμενη “ρεζέρβα ανάγκης” – μια μικρότερη σε μέγεθος και διάμετρο λύση, κατάλληλη μόνο για προσωρινή χρήση και με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 80 χλμ/ώρα.

Τα τελευταία χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, καταργώντας ακόμα και αυτή την περιορισμένη μορφή εφεδρικού τροχού. Αντί αυτής, πλέον εφοδιάζουν τα περισσότερα νέα μοντέλα με κιτ επισκευής ελαστικού, θεωρώντας πως προσφέρει μεγαλύτερα πλεονεκτήματα για τον μέσο οδηγό.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Τα επιχειρήματα των κατασκευαστών

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, μόνο το 14% των οδηγών θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με λάστιχο μέσα σε διάστημα οκτώ ετών. Από αυτούς, μόλις το 13% δηλώνει πρόθυμο να το αντικαταστήσει μόνο του, ενώ οι περισσότεροι θα καταφύγουν στην οδική βοήθεια.

Επιπλέον, η κατάργηση της ρεζέρβας αποφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στον χώρο αποσκευών, αφού εξοικονομείται έως και 60 λίτρα. Το όφελος αυτό γίνεται ιδιαίτερα σημαντικό στις σύγχρονες κατασκευές με ηλεκτρικά ή υβριδικά συστήματα, όπου οι μπαταρίες καταλαμβάνουν ήδη σημαντικό όγκο.

Δείτε Πώς η ζώνη «δείχνει» εάν ένα αυτοκίνητο είναι τρακαρισμένο

Υπάρχει όμως και ένας παράγοντας που σπάνια αναφέρεται: το κόστος. Η ύπαρξη ρεζέρβας και των απαραίτητων εργαλείων συνεπάγεται αυξημένα έξοδα για τις εταιρείες, ειδικά όταν αναλογιστούμε την κλίμακα παραγωγής σε χιλιάδες μονάδες. Γι’ αυτό, πολλές εταιρείες προσφέρουν πλέον τη ρεζέρβα ως προαιρετικό εξοπλισμό, με επιπλέον χρέωση.

Είναι όμως το κιτ επισκευής επαρκές;

Αν και το κιτ επισκευής μπορεί να φανεί χρήσιμο σε περιπτώσεις μικρής απώλειας πίεσης, δεν είναι πανάκεια. Σε περιπτώσεις σοβαρής ζημιάς, όπως σκίσιμο του ελαστικού ή χτύπημα στο πλάι, το κιτ δεν μπορεί να προσφέρει λύση. Σε τέτοια σενάρια, η ύπαρξη ρεζέρβας είναι όχι απλώς χρήσιμη, αλλά κρίσιμη.

Avatar of Newsroom E-Howto
Ολα όσα πρέπει να ξέρεις στο Ελληνικό internet