Αλλαγές στους ελέγχους ΚΤΕΟ ανακοινώθηκε στο υπουργικό συμβούλιο χτες το πρωί για όσους έχουν diesel αυτοκίνητο.
Πλέον θα αλλάξει ο τρόπος ελέγχου των αυτοκινήτων diesel στα ΚΤΕΟ καθώς πλέον θα είναι υποχρεωτικός ο έλεγχος μικροσωματιδίων τόσο σε ελαφρά όσο και σε βαρέα οχήματα diesel.
Αυτή η διάταξη αναμένεται να προκαλέσει πανικό στους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών που έχουν καταργήσει τα φίλτρα συγκράτησης μικροσωματιδίων για λόγους κόστους!
Δείτε εδώ Ζεστό αυτοκίνητο τον χειμώνα – Η εύκολη και οικονομική λύση
Μικτά κλιμάκια στα ΚΤΕΟ
Καθιερώνεται η λειτουργία των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου, τα οποία θα ενισχύσουν την εποπτεία και τον έλεγχο των τεχνικών διαδικασιών στα ΚΤΕΟ. Η σύστασή τους στοχεύει στη διασφάλιση της ορθής και αδιάβλητης λειτουργίας των ΚΤΕΟ, εστιάζοντας τόσο στη διαδικασία όσο και στην εγκυρότητα των αποτελεσμάτων. Τα κλιμάκια θα επικεντρώνονται στον εντοπισμό παραβάσεων ή παράνομων πρακτικών, ενώ η αυστηρότερη εποπτεία θα διασφαλίσει ότι τα οχήματα που κυκλοφορούν πληρούν τα απαιτούμενα τεχνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα.
Παράλληλα, το νομοσχέδιο προβλέπει την αναβάθμιση του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων. Το Μητρώο καταγράφει όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που προορίζονται για κυκλοφορία στη χώρα. Η υποχρεωτική κατάθεση των εγγράφων στο Μητρώο πριν από την ταξινόμηση εξασφαλίζει την ακριβή και διαφανή καταγραφή όλων των στοιχείων αυτών των οχημάτων. Παράλληλα, δημιουργείται μια ενιαία βάση δεδομένων για την καλύτερη εποπτεία από τις αρμόδιες αρχές, διευκολύνοντας τον εντοπισμό παραβάσεων ή παρατυπιών.
Τι είναι τα φίλτρα DPF
Σκοπός του είναι να φιλτράρει και να κατακρατεί, αποθηκεύοντας στο εσωτερικό του, τα βλαβερά σωματίδια αιθάλης (καπνιά) από την καύση του πετρελαίου στους diesel κινητήρες, με σκοπό να μειώσει τις εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα. Επειδή όμως τα φίλτρα έχουν περιορισμένο χώρο αποθήκευσης, τα μικροσωματίδια που κατακρατούνται πρέπει να «καίγονται» τακτικά και να αναγεννάται το DPF.
Ωστόσο, μπορεί εύκολα να «μπουκώσει» γρήγορα και να καταστραφεί, αν δεν προσέξουμε.
Αν η συσσωρευμένη αιθάλη μπλοκάρει τη λειτουργία του φίλτρου, τότε ο κινητήρας δυσκολεύται να λειτουργήσει σωστά, με αποτέλεσμα να προκαλούνται βλάβες, η επισκευή των οποίων πολλές φορές απαιτεί μεγάλο κόστος.
Δείτε εδώ Σε ποιες περιπτώσεις έχετε έως και 500 ευρώ πρόστιμο στο αυτοκίνητο;
Τι είναι η αναγέννηση του φίλτρου DPF
Η αναγέννηση του φίλτρου είναι μία διαδικασία, κατά την οποία το DPF καίει και απομακρύνει την συσσωρευμένη κάπνα από το εσωτερικό του.
Υπάρχουν δύο τύποι αναγέννησης: η ενεργητική και η παθητική. Η παθητική θα συμβεί όταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει, εκμεταλλευόμενο τις υψηλές θερμοκρασίες που παράγονται από τα καυσαέριά του. Αν η παθητική αναγέννηση συμβαίνει τακτικά, τότε η συσσωρευμένη αιθάλη θα μπορεί να καεί επαρκώς και να μετατραπεί σε στάχτη.
Για να συμβεί η αναγέννηση στο φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων, το αυτοκίνητο θα πρέπει να κινείται για περισσότερο από 20 λεπτά της ώρας και με ταχύτητα μεγαλύτερη των 65 χλμ/ώρα. Αν το DPF δεν μπορεί να αναγεννηθεί παθητικά, θα αναγεννηθεί ενεργητικά ανεβάζοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων που βγαίνουν από την εξάτμιση, ψεκάζοντας περισσότερο καύσιμο στους κυλίνδρους του κινητήρα.
Όταν το DPF αναγεννάται τότε οι ανεμιστήρες του αυτοκινήτου θα αρχίσουν να λειτουργούν, η κατανάλωση του καυσίμου θα αυξηθεί, το ρελαντί του κινητήρα θα ανέβει σε υψηλότερες στροφές και γενικότερα θα υπάρχει μια έντονη οσμή. Αν το αυτοκίνητο έχει σύστημα start/stop, απενεργοποιείται για όσο χρόνο διαρκεί η διαδικασία.