«Staycation»: Η νέα αρνητική τάση στον τουρισμό

«Staycation»: Η νέα αρνητική τάση στον τουρισμό

«Staycation»: Η νέα αρνητική τάση στον τουρισμό

Ο αγγλικός όρος «staycation» προέρχεται από τη σύνθεση των λέξεων «stay» (μένω) και «vacation» (διακοπές) και αναφέρεται στις διακοπές που περνά κάποιος στον τόπο κατοικίας του ή κοντά σε αυτόν, αντί να ταξιδεύει σε μακρινά μέρη.

Το staycation αποτελεί μια νέα (αρνητική!) τάση στο πεδίο του τουρισμού, αφού όλο και περισσότεροι άνθρωποι αδυνατούν να κάνουν διακοπές, λόγω του μεγάλου κόστους.

Έτσι, το staycation αποτελεί μια αναγκαστική λύση στις παραδοσιακές διακοπές, παρέχοντας μια αναγκαστική προσπάθεια χαλάρωσης χωρίς τα υπέρογκα έξοδα ενός ταξιδιού.

Με την κατάλληλη προετοιμασία και φαντασία, το staycation μπορεί να γίνει μια κάπως ευχάριστη εμπειρία, επιτρέποντάς σας να απολαύσετε για λίγες μέρες τον τόπο κατοικίας σας ως τουρίστες.

Το staycation περιλαμβάνει μια πληθώρα δραστηριοτήτων, όπως επίσκεψη σε τοπικά αξιοθέατα, εκδρομές στη φύση, γαστρονομικές εξορμήσεις, και άλλες μορφές ψυχαγωγίας και χαλάρωσης. Όλα όσα δηλαδή θα κάνατε σε κάποια άλλη περιοχή, την οποία θα είχατε επιλέξει για διακοπές.

Γιατί, λοιπόν, staycation;

Οικονομία: Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του staycation είναι το σημαντικά χαμηλότερο κόστος. Δεν υπάρχουν έξοδα για αεροπορικά εισιτήρια, διαμονή σε ξενοδοχεία ή νοικιασμένα αυτοκίνητα, γεγονός που μειώνει σημαντικά τον προϋπολογισμό για διακοπές.

Λιγότερο άγχος: Η οργάνωση ταξιδιών και η μετακίνηση σε μακρινές περιοχές μπορεί να είναι μια άκρως αγχωτική διαδικασία. Το staycation επιτρέπει στους ανθρώπους να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο τους, χωρίς το άγχος της μετακίνησης και της οργάνωσης ενός ταξιδιού.

Τοπικά αξιοθέατα: Πολλές φορές τείνουμε να αγνοούμε τα αξιοθέατα και τις δραστηριότητες που βρίσκονται δίπλα μας. Το staycation αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία, προκειμένου να ανακαλύψουμε και να εκτιμήσουμε καλύτερα την περιοχή στην οποία ζούμε.

Οικολογική συνείδηση: Το staycation έχει σαφώς μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς μειώνονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που συνδέονται με τις μετακινήσεις.

Προτάσεις για staycation

Αποδράσεις στη φύση: Επισκεφθείτε τα κοντινά πάρκα, δάση ή παραλίες. Κάντε πεζοπορία, πικνίκ, ή ακόμα και κάμπινγκ. Είναι ένας μοναδικός τρόπος να αποσυνδεθείτε από την καθημερινότητα και να απολαύσετε τη φύση.

Πολιτιστικές εξορμήσεις: Επισκεφθείτε μουσεία, γκαλερί τέχνης, ιστορικούς χώρους και πολιτιστικά κέντρα στην περιοχή σας. Πολλές φορές υπάρχουν εκθέσεις και εκδηλώσεις που προσφέρουν νέες εμπειρίες και γνώσεις.

Γαστρονομικές εμπειρίες: Ανακαλύψτε νέα εστιατόρια, καφέ και τοπικές αγορές. Δοκιμάστε τοπικές σπεσιαλιτέ και γεύσεις που ίσως δεν είχατε την ευκαιρία να απολαύσετε προηγουμένως.

Δραστηριότητες ευεξίας: Κάντε κράτηση σε ένα σπα ή σε ένα κέντρο ευεξίας. Απολαύστε μια συνεδρία μασάζ, γιόγκα ή διαλογισμού. Αυτές οι δραστηριότητες προσφέρουν βαθιά χαλάρωση και αναζωογόνηση.

Οργάνωση οικογενειακών δραστηριοτήτων: Αν έχετε οικογένεια, οργανώστε δραστηριότητες που μπορείτε να απολαύσετε όλοι μαζί. Μια βραδιά παιχνιδιών, ταινιών ή ακόμα και μια μικρή κατασκήνωση στην αυλή μπορεί να προσφέρει αξέχαστες στιγμές.

Σπορ και άσκηση: Ασχοληθείτε με σπορ και δραστηριότητες που αγαπάτε ή θέλετε να δοκιμάσετε. Κολύμπι, ποδηλασία ή γκολφ είναι μόνο μερικές επιλογές για να παραμείνετε ενεργοί κατά τη διάρκεια του staycation.

Εθελοντισμός: Εξετάστε την πιθανότητα να προσφέρετε λίγο από τον χρόνο σας σε τοπικές εθελοντικές οργανώσεις.

Δυστυχώς μόνο 1 στους 2 Έλληνες θα κάνει διακοπές φέτος το καλοκαίρι

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στην πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε αποκάλυψε ότι μόνο 1 στους 2 Έλληνες θα κάνει διακοπές το καλοκαίρι του 2024 λόγω αυξημένου κόστους σε εισιτήρια και διαμονή.

Σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ, οι πληθωριστικές τάσεις έχουν επηρεάσει τις συνήθειες των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων και αύξηση των εσόδων τους. Ακόμη, η χρηματική δαπάνη συνεχίζει να είναι το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων με τάση αποκλιμάκωσης από το δεύτερο κριτήριο που είναι η ποιότητα.

Η αναγκαία περικοπή δαπανών από τα νοικοκυριά σημαίνει ότι 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές το 2024, ενώ 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει μεν διακοπές, αλλά πιο περιορισμένες. 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ 4 στους 10 ότι θα είναι μειωμένη άνω του 50%. Οι κύριοι λόγοι είναι είτε το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα λόγω ανατιμήσεων, αλλά κυρίως τα αυξημένα κόστη σε εισιτήρια (50%) και διαμονή (48%).

Avatar of Έλενα Κ.
Η Έλενα εργάζεται στον κλάδο του τουρισμού από το 2013, έχοντας εμπειρία από τα μεγαλύτερα ξενοδοχειακά brands σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Ελλάδα, ενώ παράλληλα διδάσκει και μαθήματα τουρισμού. Της αρέσει να ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, να γνωρίζει νέους ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς και να ανταλλάσσει ιδέες και εμπειρίες! Όλα τα παραπάνω την καθιστούν την απόλυτη tourism expert!
Exit mobile version