SEO: Πώς να χρησιμοποιήσετε το Google Search Console

Google Search Console: Τι είναι και πως μπορεί το εργαλείο της Google να βοηθήσει την σελίδα μας.

Περιεχόμενα

Εάν υπάρχει ένα εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όλοι ως ιδιοκτήτες ιστότοπων (αν θέλουμε να μάθουμε πώς βλέπει η Google τον ιστότοπό μας), τότε αυτό είναι το Google Search Console (παλαιότερα γνωστό ως Google Webmaster Tools).

Google Search Console: Τα 3 πρώτα βήματα για να ξεκινήσετε!

Τα Google Search Console είναι το πιο χρήσιμο δωρεάν εργαλείο για να παρακολουθήσετε την SEO στρατηγική σας. Μάθετε τα βασικά για το πώς να ξεκινήσετε τη χρήση του!

Τα Google Search Console (ή Εργαλεία για Διαχειριστές) είναι, όπως μαρτυρά και το όνομά τους, μια σειρά εργαλείων που δημιούργησε η Google, ώστε οι διαχειριστές των websites (webmasters) να μπορούν να βελτιστοποιήσουν τη σελίδα τους με τέτοιο τρόπο που να είναι «φιλική» προς τις μηχανές αναζήτησης.

Στόχος της Google είναι να ανανεώνει και να εξελίσσει διαρκώς τα Webmaster Tools της, ώστε να προσφέρει στους webmasters μια ξεκάθαρη εικόνα για το SEO status του website τους μέσω των metrics (μετρήσεις) για να μπορούν να εντοπίσουν τυχόν αδυναμίες ή ευκαιρίες για βελτίωση.

Επαλήθευση του Website σας (Website Verification)

Πριν αποκτήσετε πρόσβαση στα Webmaster Tools θα πρέπει να έχετε ολοκληρώσει τη διαδικασία επαλήθευσης του website σας (website verification). Με αυτόν τον τρόπο, η Google αναγνωρίζει ότι είσαστε ο νόμιμος κάτοχος της ιστοσελίδας σας (webmaster) και έτσι σας δίνει πρόσβαση σε πληροφορίες και εργαλεία που μπορούν να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητά της.

Επαληθεύστε το website σας επιλέγοντας ΕΝΑΝ από τους παρακάτω τρόπους:

Κάντε sign in στον domain name supplier (παροχέα ονόματος τομέα) σας, που μπορεί να έχει ήδη μια συνεργασία με τη Google.

«Ανεβάστε» στο root folder του website σας το αρχείο html που σας δίνουν τα Webmaster Tools.

Προσθέστε το Meta tag, που θα βρείτε στα Webmaster Tools, στην αρχική σελίδα του site σας.

Συνδεθείτε με τα Google Analytics σας και ολοκληρώστε τη διαδικασία μέσω αυτών, αν τα έχετε ήδη εγκαταστήσει στο website σας.

Επιβεβαιώστε ότι είσαστε webmaster μέσω του Διαχειριστή Ετικετών της Google Google, Tag Manager).

Μετά την επαλήθευση, θα δείτε την ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται στον Πίνακα Ελέγχου Ιστότοπου (Dashboard) και σε όλα τα reports.

Καταχώρηση του Sitemap – Έλεγχος για Τυχόν Λάθη

Μέσα από την επιλογή «Ανίχνευση» – «Sitemap», μπορείτε να «ανεβάσετε» και να επαληθεύσετε το αρχείο sitemap του website σας. Αυτό θα βοηθήσει τα ρομπότ της Google (bots,crawlers, spiders) να βρουν πιο γρήγορα το περιεχόμενο του site σας και να το «σερβίρουν» στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Επίσης, θα τους επιτρέψει να καταλάβουν καλύτερα τη δομή και τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται μεταξύ τους οι σελίδες του website σας.

Χρήση robots.txt για διαχείριση του τρόπου crawling από τις μηχανές αναζήτησης

Το robots.txt είναι ένα αρχείο « .txt » που περιγράφει στις μηχανές αναζήτησης τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να κάνουν «crawl» το εκάστοτε website. Μέσα σε αυτό το αρχείο μπορείτε να ορίσετε την διεύθυνση του sitemap σας για να κατευθύνετε τις μηχανές αναζήτησης προς το περιεχόμενό σας, να ορίσετε τις σελίδες ή ενότητες του site σας που δεν επιθυμείτε να εντοπιστούν από αυτές ή ακόμα και να αποκλείσετε συγκεκριμένες μηχανές αναζήτησης από το να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενό σας.

Η χρήση του robots.txt θα σας διευκολύνει αν υπάρχουν folders ή σελίδες περιεχομένου στην ιστοσελίδα σας που θέλετε να αποκρύψετε από το ευρύ κοινό, επειδή είτε πρόκειται για κάποιο testing περιβάλλον ή απλά περιέχουν πληροφορίες τις οποίες δεν επιθυμείτε να μοιραστείτε με το κοινό σας.

Ποια από τα χαρακτηριστικά του Google Search Console είναι πιο σημαντικά από άλλα ; Όλα τους είναι εξίσου σημαντικά να κατανοηθούν.

Για παράδειγμα:

Η αναφορά απόδοσης έχει πολλές χρήσιμες πληροφορίες, όπως τα κλικ που λαμβάνει ένας ιστότοπος, η μέση θέση και ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούνται μεταξύ άλλων. Εξερευνώντας τις αναφορές Search Console, μπορείτε να βελτιώσετε την ορατότητα των ιστοσελίδων σας στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης Google , καθώς και να διορθώσετε σφάλματα και ζητήματα.

Βασικές πληροφορίες SEO και αναφορές απόδοσης της κονσόλας αναζήτησης

Πώς να κάνετε το Google να εμφανίζει συνδέσμους ιστότοπου και πλαίσιο αναζήτησης συνδέσμων ιστότοπου στον δικό σας ιστότοπο;

Εάν ο ιστότοπός σας προσφέρει λειτουργικότητα αναζήτησης (τα περισσότερα Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου όπως το WordPress και οι ιστότοποι που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν όλα ενσωματωμένη λειτουργία αναζήτησης). Στη συνέχεια, με την απλή προσθήκη δομημένων δεδομένων (structured data) για το πλαίσιο αναζήτησης συνδέσμων ιστότοπου θα βοηθήσετε την Google να εμφανίζει καλύτερα τα αποτελέσματα του ιστότοπού σας.

Παρακάτω είναι ένα δείγμα κώδικα JSON-LD που μπορεί να τοποθετηθεί στην ενότητα κεφαλίδας HTML (structured data)

< script type=”application/ld+json” >
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “WebSite”,
“url”: “https://www.example.com/”,
“potentialAction”: {
“@type”: “SearchAction”,
“target”: “https://www.example.com/search?q={search_term_string}”,
“query-input”: “required name=search_term_string”
}
}
</script >

Συμβουλές βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO)

Μια μελετημένη εσωτερική δομή σύνδεσης βοηθά στην κατάταξη της Google, επειδή παρέχει καλύτερη εμπειρία χρήστη (UX). Και επειδή οι αλγόριθμοι της Google είναι αρκετά προηγμένοι ώστε να κατανοούν τη δομή σχεδίασης οποιουδήποτε ιστότοπου ακολουθώντας συνδέσμους, μπορείτε να καθοδηγήσετε την Google ώστε να κατανοήσει καλύτερα τι πραγματικά προσφέρει ολόκληρος ο ιστότοπός σας.

Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά εντός της εσωτερικής σύνδεσης και χαρακτηριστικά τίτλου στους υπερσυνδέσμους σας όπως:

<a href=”https://e-howto.gr/life” title=”How to Life”>Life Hacks για να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη και ευχάριστη μέσω των οδηγών How to</a>

Επίσης, η βελτίωση του αλγόριθμου διάταξης σελίδας σημαίνει ότι η εμπειρία χρήστη είναι σημαντική και η Google το υπολογίζει.

Η Google σας προτείνει να δημιουργήσετε καλούς τίτλους και αποσπάσματα .

Η αναφορά δομημένων δεδομένων στο Google Search Console

Τα δομημένα δεδομένα που έχει εντοπίσει η Google μπορούν πλέον να προβληθούν στον σύνδεσμο Μενού Βελτιώσεων στο Search Console. Αυτό που είναι πολύ σημαντικό εδώ είναι να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν σφάλματα, καθώς η Google έχει οδηγίες και για τα δομημένα δεδομένα. Οι αναφορές βελτιώσεων θα σας δείξουν εάν υπάρχουν σφάλματα στη Σήμανση σχήματος του κώδικα HTML σας.

Σήμερα οι μηχανές αναζήτησης έχουν εξελιχθεί για να εμφανίζουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες, όπως εμπλουτισμένα αποτελέσματα και επιλεγμένα αποσπάσματα . Και υπάρχουν πολλές άλλες χρήσιμες λειτουργίες στο Google Search Console.

Το Search Console είναι το εργαλείο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για τη βελτίωση του δικού σας ιστότοπου, επειδή σας παρέχεται από την πιο δημοφιλή μηχανή αναζήτησης στον πλανήτη «Google»

Exit mobile version