Προσοχή απάτη! Έτσι αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς

Καθημερινό φαινόμενο οι απάτες

Περιεχόμενα

Τεράστια προσοχή! Οι τηλεφωνικές απάτες αποτελούν και πάλι μόνιμη πραγματικότητα με τους επιτήδειους να μη διστάζουν να εξαπατούν ανυποψίαστους πολίτες και μέσα σε λίγα λεπτά να τους αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς.

Οι τηλεφωνικές απάτες, γνωστές και ως vishing (voice phishing), αποτελούν μια μέθοδο που χρησιμοποιούν επιτήδειοι για να αλιεύσουν προσωπικά στοιχεία μέσω τηλεφωνικών κλήσεων.

Οι απατεώνες προσπαθούν να παραπλανήσουν τους πολίτες με πειστικές ιστορίες, ώστε να τους υποκλέψουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης για το e-Banking.

Δείτε ακόμα: Τράπεζα: Πώς ενεργοποιώ την πάγια εντολή για πληρωμές

Στόχος τους είναι να αποκτήσουν πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων και να πραγματοποιήσουν παράνομες ηλεκτρονικές συναλλαγές. Σε μεγαλύτερη κλίματα οι τηλεφωνικές απάτες στοχεύουν στην απευθείας υπεξαίρεση χρημάτων.

Καθημερινή ρουτίνα είναι το τελευταίο διάστημα οι επισκέψεις έντρομων πολιτών στις τράπεζες, οι οποίοι το προηγούμενο απόγευμα έπεσαν θύματα και είδαν τα χρήματα από τον λογαριασμό τους να έχουν κάνει φτερά και να έχουν κατευθυνθεί σε προπληρωμένες κάρτες ή άλλους άγνωστους λογαριασμούς.

Τηλεφωνική απάτη: Πώς εξαπατούν και αδειάζουν λογαριασμούς

Οι επιτήδειοι έχουν βρει ένα νέο κόλπο για να εξαπατούν τα θύματά τους και να γίνονται πιστευτοί. Πιο συγκεκριμένα καλούν τηλεφωνικά και παριστάνουν πως είναι από το λογιστικό γραφείο.

Στη συνέχεια ζητούν από τους πολίτες να τους δώσουν τα τραπεζικά τους στοιχεία, προκειμένου να τους κάνουν αίτηση για ένα επίδομα που δικαιούνται και η προθεσμία λήγει. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν να μπερδέψουν και να πιέσουν τον συνομιλητή τους.

Άλλες φορές τηλεφωνούν για κάποια δήθεν κληρονομία, όμως προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία, πρέπει προηγουμένως ο πολίτης να καταθέσει σε έναν λογαριασμό ένα ποσό δήθεν για τη φορολογία, ώστε να αποδεσμευτεί η κληρονομιά.

Μάλιστα, παρουσιάστηκε συμβάν κατά το οποίο ηλικιωμένος πολίτης πήγε ο ίδιος στο ATM με τους θρασύτατούς απατεώνες να του μιλάνε live στο κινητό και να το πείθουν να κάνει μεταφορά χιλιάδων ευρώ σε άλλο λογαριασμό και στη συνέχεια να λιποθυμάει από το άγχος, αφού παραμένει άγνωστο τι ιστορία του είχαν πει για τον πείσουν να προχωρήσει.

Δείτε ακόμα: Πώς θα γίνεται πλέον η ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Τι να κάνετε για να αποφύγετε τις τηλεφωνικές απάτες

-Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

-Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

-Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς σας.

-Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

-Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.

-Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.

-Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.

-Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών.

-Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

-Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

-Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

Τηλεφωνικές απάτες: Τι να κάνετε αν νομίζετε ότι έχετε εξαπατηθεί

Εάν νομίζετε ότι σας εξαπάτησαν, κάντε τα εξής:

-Ενεργήστε χωρίς καθυστέρηση.

-Επικοινωνήστε αμέσως με την εταιρεία πιστωτικών καρτών ή την τράπεζά σας, αναφέρετε την απάτη και ακυρώστε τυχόν τραπεζικές ή πιστωτικές κάρτες.

-Εάν ενεργήσετε αμέσως, μπορεί ακόμη και να σταματήσουν τη συναλλαγή και να αντιστρέψουν τις χρεώσεις.

-Αναφέρετε την απάτη στην αρμόδια αρχή.

-Αλλάξτε όλους τους κωδικούς πρόσβασής σας σε κάθε ιστότοπο ή υπηρεσία που πιστεύετε ότι μπορεί να έχουν επηρεαστεί.

Δείτε ακόμα: Απογείωση του IRIS: Πώς χρησιμοποιείται

Exit mobile version