...

Πριν πατήσεις το κουμπί ECO στο αυτοκίνητό σου, διάβασε αυτό – Μπορεί να σου κοστίσει ακριβά!

Μειώνει το ECO mode την κατανάλωση ή καταστρέφει τον κινητήρα σου; Μάθε πότε να το χρησιμοποιείς και πότε να το αποφεύγεις για να γλιτώσεις βλάβες.

Πριν πατήσεις το κουμπί ECO στο αυτοκίνητό σου, διάβασε αυτό – Μπορεί να σου κοστίσει ακριβά!

Αν έχεις παρατηρήσει ένα κουμπί με την ένδειξη ECO στο ταμπλό του αυτοκινήτου σου και το πατάς με την ελπίδα να εξοικονομήσεις καύσιμα, δεν είσαι ο μόνος.

Όμως, πριν το ενεργοποιήσεις, καλό είναι να γνωρίζεις τι ακριβώς κάνει, πότε σε ωφελεί και πότε μπορεί να βλάψει το αυτοκίνητό σου ή ακόμη και την ασφάλειά σου.

Δείτε ακόμα: Ποια είναι η καλύτερη μέρα για να «φουλάρετε» βενζίνη;

Πριν πατήσεις το κουμπί ECO στο αυτοκίνητό σου, διάβασε αυτό – Μπορεί να σου κοστίσει ακριβά!

Τι κάνει το ECO mode;

Το ECO mode τροποποιεί τη λειτουργία του κινητήρα και άλλων συστημάτων ώστε να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα:

Μειώνει την απόκριση του γκαζιού

Αλλάζει τις στροφές και τις σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο

Περιορίζει τη δύναμη του κλιματιστικού

Σε ορισμένα μοντέλα επηρεάζει ακόμα και το τιμόνι ή το σύστημα cruise control

Δείτε ακόμα: Πώς θα γίνεται ο έλεγχος ΚΤΕΟ στα diesel αυτοκίνητα – Κίνδυνος προστίμων

Πριν πατήσεις το κουμπί ECO στο αυτοκίνητό σου, διάβασε αυτό – Μπορεί να σου κοστίσει ακριβά!

ECO mode: Πότε είναι χρήσιμο;

Μέσα στην πόλη, ειδικά σε μποτιλιάρισμα

Σε ταξίδια με σταθερή ταχύτητα (π.χ. στην εθνική)

Όταν δεν χρειάζεσαι απότομες επιταχύνσεις

ECO mode: Πότε μπορεί να γίνει επικίνδυνο;

Σε προσπεράσεις ή απότομες επιταχύνσεις – Καθυστερεί η απόκριση του γκαζιού

Σε ανηφόρες ή βουνά – Μειωμένη ισχύς, πιο «βαριά» οδήγηση

Όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο

Δείτε ακόμα: Κάρτα καυσαερίων: Πότε «πέφτει» πρόστιμο;

ECO mode: Τι ισχύει με τη μακροχρόνια χρήση;

Το ECO mode δεν φθείρει άμεσα τον κινητήρα, όμως η συνεχής οδήγηση σε χαμηλές στροφές (ειδικά σε diesel) μπορεί να προκαλέσει:

Φράξιμο στο φίλτρο σωματιδίων DPF

Πρόβλημα στη βαλβίδα EGR

Απόφραξη σε σωλήνες λόγω άνθρακα

Θα πρέπει να γνωρίζεις πως αυτά τα προβλήματα δεν είναι φθηνά. Η αντικατάσταση φίλτρου DPF μπορεί να κοστίσει πάνω από 2.000 ευρώ, ενώ η αλλαγή της EGR ξεπερνά τα 500 ευρώ.

Δείτε ακόμα: Καύσωνας και αυτοκίνητο: Πώς να δουλεύει σωστά το air condition σου το καλοκαίρι

Πριν πατήσεις το κουμπί ECO στο αυτοκίνητό σου, διάβασε αυτό – Μπορεί να σου κοστίσει ακριβά!

Είναι καλό το ECO mode;

Ναι, αρκεί να το χρησιμοποιείς με φειδώ και εκεί που έχει νόημα. Μην το αφήνεις ενεργοποιημένο συνέχεια, γιατί:

Δεν μειώνει θεαματικά την κατανάλωση

Μπορεί να σε βάλει σε κίνδυνο σε κρίσιμες στιγμές

Προκαλεί σταδιακή φθορά αν δεν το «ξεκουράζεις»

Η λύση; Χρησιμοποίησέ το έξυπνα, εναλλάξ με πιο δυναμική οδήγηση, και κράτα τον κινητήρα σου σε φόρμα – όχι μόνο οικονομικό αλλά και ασφαλή!

Avatar of Mike Slave
Ο Mike έχει πλούσια εμπειρία από όλους τους κλάδους των νέων τεχνολογιών, από δίκτυα μέχρι στήσιμο ιστοσελίδων και από ηλεκτρονικά μέχρι αυτοματισμούς. Έχει τη λύση σε κάθε ερώτημα τεχνικής φύσεως και θα μοιραστεί την τεχνογνωσία του με τους αναγνώστες του E-Howto.