Πως λειτουργεί το mAIGov; Οι 5 πιο περίεργες ερωτήσεις που δέχθηκε στον ένα χρόνο λειτουργίας του

Το mAigov ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr εγινε ενός έτους, στις 12 Δεκεμβρίου και αντί να «σβήνει» κεράκια, σβήνει όλες τις απορίες των πολιτών που σπεύδουν να συνομιλήσουν μαζί του, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη γραφειοκρατία, τον κόπο και τον χρόνο που πρέπει να αφιερώσει κάποιος για να βρει την κατάλληλη υπηρεσία που χρειάζεται.

Το mAigov ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr εγινε ενός έτους, στις 12 Δεκεμβρίου και αντί να «σβήνει» κεράκια, σβήνει όλες τις απορίες των πολιτών που σπεύδουν να συνομιλήσουν μαζί του, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη γραφειοκρατία, τον κόπο και τον χρόνο που πρέπει να αφιερώσει κάποιος για να βρει την κατάλληλη υπηρεσία που χρειάζεται.

Από την πρώτη μέρα «γέννησής» στις 12 Δεκεμβρίου 2023 δεν έχει σταματήσει να παρέχει πληροφορίες και βοήθεια σχετικά με διαδικασίες της δημόσιας διοίκησης. Οι πολίτες εδώ και έναν χρόνο συνομιλούν με τον ψηφιακό βοηθό σε 25 γλώσσες, 24 ώρες το 24ωρο, τόσο από το κινητό τηλέφωνο, όσο και από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους. Τα ερωτήματα που υποβάλλονται σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, φτάνουν στον ψηφιακό βοηθό ο οποίος τους βοηθάει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό αυτό που ψάχνουν ανάμεσα στις 1.950 υπηρεσίες του gov.gr και τις σχεδόν 4.000 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS».

Το mAigov ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr εγινε ενός έτους, στις 12 Δεκεμβρίου και αντί να «σβήνει» κεράκια, σβήνει όλες τις απορίες των πολιτών που σπεύδουν να συνομιλήσουν μαζί του, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη γραφειοκρατία, τον κόπο και τον χρόνο που πρέπει να αφιερώσει κάποιος για να βρει την κατάλληλη υπηρεσία που χρειάζεται.

Τα ερωτήματα από την έναρξη της λειτουργίας του mAigov ανέρχονται στα 1.600.000, με τον μέσο όρο ερωτημάτων ανά ημέρα να είναι 5.500. Η επισκεψιμότητα παρατηρείται από τις 7 το πρωί έως τις 11 το βράδυ, ωστόσο δέχεται ερωτήσεις όλο το 24ωρο με μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από τις 10 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα.

Όπως δηλώνει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου «με τον ένα χρόνο Ψηφιακού Βοηθού mAigov γιορτάζουμε και τη συμπλήρωση του πρώτου έτους συστηματικής χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης από τη δημόσια διοίκηση.

Το mAigov μέσα σε μόλις έναν χρόνο απάντησε σε περισσότερα από 1,6 εκατ. ερωτήματα πολιτών, έγινε πολύγλωσσο, απέκτησε λειτουργίες action bot. Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι αποτελεί πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας. Οι πολίτες υποδέχτηκαν πολύ θερμά την πρώτη εφαρμογή ΤΝ και αυτό μας γεμίζει αισιοδοξία ώστε να συνεχίσουμε να υλοποιούμε την ευρύτερη στρατηγική μας για την ΤΝ, βελτιώνοντας την καθημερινότητα και καθιστώντας το κράτος πιο αποτελεσματικό.

Τα γενέθλια του mAigov συνέπεσαν με μια ευχάριστη είδηση για τη χώρα στον τομέα της ΤΝ, καθώς εγκρίθηκε η πρότασή μας για τη δημιουργία Ai Factory. Μεθοδικά αποκτούμε τον υπερυπολογιστή “Δαίδαλο”, επενδύουμε στο reskilling και στο upskilling των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών, προετοιμαζόμαστε για την αξιοποίηση των δεδομένων. Η κατεύθυνση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ξεκάθαρη. Θα χρησιμοποιήσουμε υπεύθυνα την ΤΝ σε κάθε τομέα δημόσιας πολιτικής στον οποίο μπορεί να διευρύνει τις δυνατότητες μας».

Ποιες είναι οι 10 πιο συχνές ερωτήσεις:

· Θέλω να βγάλω (νέα) ταυτότητα

· Θέλω να έχω άυλη συνταγογράφιση

· Θέλω να κάνω υπεύθυνη δήλωση

· Θέλω να βγάλω πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης

· Πότε ξεκινάνε οι αιτήσεις τουρισμού για όλους;

· Πότε θα πληρωθεί το επίδομα θέρμανσης;

· Επικαιροποίηση στοιχείων

· Πώς πληρώνω τα τέλη κυκλοφορίας

· θέλω να βγάλω διαβατήριο

· Πότε βγαίνω στη σύνταξη;

Ποιες είναι οι 5 πιο περίεργες ερωτήσεις

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στο mAIGov, προστρέχουν και όσοι θέλουν να βρούνε συνταγές, προτάσεις διακόσμησης ή …γιατροσόφια. Παρακάτω είναι οι πιο περίεργες ερωτήσεις:

· θα ήθελα να βρω συνταγή για κοκκινιστό

· Τσίπουρο πίνεις;

· Δώσε μου 10 προτάσεις για διακόσμηση σπιτιού

· Μπορείς σε παρακαλώ να μου λύσεις την τετραγωνική ρίζα του 76523 και να μου προσθέσεις 120

· Μπουκωμένη μύτη…τι να κάνω?

Οι δημοφιλέστερες γλώσσες στις οποίες έχει δεχτεί ερωτήματα:

· Ελληνικά 1.401.317

· Αγγλικά 71.516

· Ιταλικά 1.620

· Γερμανικά 1.490

Πως δουλεύει και πως μας βοηθάει το mAIGov

Τι είναι ο ψηφιακός βοηθός;

Ο ψηφιακός βοηθός (chatbot) είναι μια εφαρμογή, η οποία αξιοποιεί τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης με σκοπό να διευκολύνει την επικοινωνία με τους πολίτες, κατανοώντας τα ερωτήματα που του υποβάλλουν, αναζητώντας τις σχετικές πληροφορίες και παρέχοντας απαντήσεις με απλό και κατανοητό τρόπο. Μπορείτε να υποβάλετε τα ερωτήματά σας τόσο γραπτά όσο και προφορικά.

Ο ψηφιακός βοηθός έχει αποκλειστικά πληροφοριακό χαρακτήρα και οι απαντήσεις του δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως επίσημη συμβουλή ή γνώμη των εκάστοτε αρμόδιων φορέων.

Ο ψηφιακός βοηθός δεν παρέχει συμβουλές επί νομικών, οικονομικών ή άλλων ζητημάτων διοικητικής ή άλλης φύσεως. Οι απαντήσεις που παρέχονται δεν αξιοποιούνται με οποιοδήποτε τρόπο για τη λήψη ή την υποστήριξη διαδικασίας λήψης απόφασης ή την έκδοση πράξης εκ μέρους του Δημοσίου.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής λειτουργίας, η απόκριση του ψηφιακού βοηθού ενδέχεται να παρουσιάζει διακυμάνσεις και να υπάρχουν καθυστερήσεις στο χρόνο επεξεργασίας των ερωτημάτων και της παροχής απαντήσεων. Για τη βέλτιστη κατανομή των πόρων κατά την περίοδο αυτή, έχει τεθεί σε λειτουργία μηχανισμός αναμονής (queueing), διασφαλίζοντας ότι ο χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία.

Είναι πάντα 100% σωστές οι απαντήσεις του ψηφιακού βοηθού;

Καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου ο ψηφιακός βοηθός να παρέχει ακριβείς και επικαιροποιημένες πληροφορίες. Ωστόσο ο ψηφιακός βοηθός βασίζεται σε αλγοριθμικά μοντέλα και ως εκ τούτου η απόλυτη ακρίβεια, πληρότητα ή επάρκεια των απαντήσεων που παρέχει δεν είναι εγγυημένη. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης δεν ευθύνεται για τυχόν σφάλματα, παραλείψεις ή ανακρίβειες σε σχέση με τις πληροφορίες που παρέχονται από τον ψηφιακό βοηθό ή για τον τρόπο που αυτές θα χρησιμοποιηθούν.

Ο ψηφιακός βοηθός βελτιώνεται διαρκώς τόσο με εσωτερικές διαδικασίες εκπαίδευσης όσο και με τις αξιολογήσεις και τα σχόλια που παρέχετε ως χρήστες. Η βοήθειά σας για την εκπαίδευση του ψηφιακού βοηθού είναι πολύτιμη, καθώς μπορείτε να αξιολογείτε τις απαντήσεις που σας δίνει και να συμβάλετε στη βελτίωσή τους.

Είναι υποχρεωτική η χρήση του;

Όχι, η χρήση του ψηφιακού βοηθού είναι προαιρετική. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να περιηγηθείτε στο gov.gr και να αξιοποιήσετε τις υπηρεσίες του χωρίς τη χρήση του ψηφιακού βοηθού.

Πώς λειτουργεί;

Ο ψηφιακός βοηθός βασίζεται σε τεχνολογίες “Επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (Natural Language Processing)” προκειμένου να επιτρέψει τη βέλτιστη επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή. Με απλά λόγια ο ψηφιακός βοηθός εκπαιδεύεται σε μία βάση γνώσης (knowledge base), επεξεργάζεται τα ερωτήματα που του υποβάλλετε σε απλή καθημερινή γλώσσα, βρίσκει την κατάλληλη πληροφορία και παρέχει απάντηση με τρόπο φιλικό στο χρήστη – σχεδόν σαν να συνομιλείτε με άνθρωπο.

Υπάρχουν κανόνες για τη χρήση του ψηφιακού βοηθού;

Για λόγους ασφάλειας και για να αποφευχθεί η αθέμιτη χρήση του ψηφιακού βοηθού έχει τεθεί ανώτατο όριο χαρακτήρων στις ερωτήσεις που υποβάλετε στον ψηφιακό βοηθό και χρονικό όριο στις συνομιλίες.

Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται να υποβάλετε στον ψηφιακό βοηθό περιεχόμενο που να είναι υβριστικό, απειλητικό, συκοφαντικό, επιβλαβές για ανηλίκους, δυσφημιστικό, προσβλητικό, να παραβιάζει δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας, να περιλαμβάνει ρητορική μίσους ή επιβλαβές λογισμικό ή κώδικα (malware), και εν γένει οποιοδήποτε παράνομο περιεχόμενο η κοινοποίηση του οποίου αποτελεί άδικη πράξη με βάση τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα και κάθε άλλου ειδικού ποινικού νόμου.

Σε περίπτωση που υποβάλετε τέτοιο περιεχόμενο, θα υπάρξει προσωρινός αποκλεισμός από τη χρήση του ψηφιακού βοηθού. Εάν θεωρείτε ότι ο αποκλεισμός ήταν εσφαλμένος, μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας.