my1521: Πώς αλλάζει την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων

ΑΑΔΕ: Ξεκίνησε η λειτουργία του my1521 – Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των φορολογούμενων

my1521: Πώς αλλάζει την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων

Εκκίνησε η λειτουργία του my1521, του νέου Ολοκληρωμένου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, που σηματοδοτεί μια πιο σύγχρονη, φιλική και αποτελεσματική εποχή εξυπηρέτησης των πολιτών από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), συνενώνοντας το τηλεφωνικό κέντρο και την ψηφιακή πλατφόρμα ερωτημάτων σε ένα ενιαίο, ολοκληρωμένο, σύστημα.

Το νέο Ολοκληρωμένο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων my1521, παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέντευξη τύπου από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη.

Δείτε ακόμα: Εφορία: Τι ισχύει για τους κοινούς τραπεζικούς λογαριασμούς

Τι αλλάζει με το my1521;

Το my1521 είναι ένα πανκαναλικό σύστημα που λειτουργεί ως το κεντρικό σημείο επικοινωνίας της ΑΑΔΕ για την εύκολη και άμεση εξυπηρέτηση πολιτών, επιχειρήσεων και υπαλλήλων της Αρχής, συγκεντρώνοντας σταδιακά σε ένα σημείο όλες τις υπηρεσίες υποστήριξης. Ενοποιεί την τηλεφωνική γραμμή 1521 με την ψηφιακή πλατφόρμα my1521 προσφέροντας μια ενιαία και απρόσκοπτη εμπειρία εξυπηρέτησης.

Δείτε ακόμα: Εφορία: Πώς μπορείτε να μειώσετε τα πρόστιμα

my1521: Πώς αλλάζει την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων

Το νέο μοντέλο αλλάζει τα δεδομένα στον τομέα της εξυπηρέτησης, καθώς:

  • Μειώνει δραστικά τον χρόνο αναμονής και προσφέρει άμεση, γρήγορη και τεκμηριωμένη εξυπηρέτηση σε πολίτες και επιχειρήσεις.
  • Δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να επιλύουν ζητήματά τους τηλεφωνικά ή ψηφιακά, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο.
  • Οργανώνει και παρακολουθεί όλα τα ερωτήματα μέσω ενός έξυπνου ψηφιακού συστήματος διαχείρισης (ticketing), διασφαλίζοντας ότι καμία υπόθεση δεν θα χαθεί και κάθε ερώτημα θα έχει μια ολοκληρωμένη απάντηση.

Πώς λειτουργεί το νέο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων my1521;

Για την παροχή βέλτιστης εξυπηρέτησης, το νέο ΚΕΦ λειτουργεί με τρία διακριτά επίπεδα υποστήριξης:

  • 1ο επίπεδο: Εξειδικευμένοι εκπρόσωποι απαντούν άμεσα σε απλά ερωτήματα και παρέχουν γενική πληροφόρησης
  • 2ο επίπεδο: Εξειδικευμένα στελέχη αναλαμβάνουν πιο σύνθετα ζητήματα που απαιτούν ειδικές γνώσεις και έλεγχο στοιχείων.
  • 3ο επίπεδο: Οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ εμπλέκονται για τις πιο πολύπλοκες περιπτώσεις που χρειάζονται τεχνική, κανονιστική ή επιχειρησιακή αρμοδιότητα.

Το τηλεφωνικό κέντρο 1521 είναι διαθέσιμο τις εργάσιμες ημέρες:

  • έως τις 12/9, από 7:30 έως 17:00
  • από 15/9 και εφεξής από 7:00 έως 20:00

Για ψηφιακή εξυπηρέτηση, η πλατφόρμα webchannel.1521.aade.gr λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

my1521: Πώς αλλάζει την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων

Ενίσχυση της Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων: Η νέα εποχή του my1521

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) βρίσκεται σε φάση ριζικού εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της προς τους φορολογούμενους.

Το my1521 αποτελεί το νέο, ολοκληρωμένο σύστημα εξυπηρέτησης που συνδυάζει τηλεφωνική γραμμή (1521) και ψηφιακή πλατφόρμα 1521.aade.gr με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις που αναδείχθηκαν από τα στατιστικά στοιχεία του 2024.

Απολογισμός 2024: Οι προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε

Τα δεδομένα του 2024 από το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) κατέδειξαν την ανάγκη για άμεσες παρεμβάσεις. Καταγράφηκαν 760.257 εισερχόμενες κλήσεις, εκ των οποίων απαντήθηκε το 47%. Ο μέσος χρόνος αναμονής άγγιξε τα 17 λεπτά και 24 δευτερόλεπτα, ενώ το 46% των κλήσεων (352.853 κλήσεις) εγκαταλείφθηκε πριν από την απάντηση. Από τις κλήσεις που απαντήθηκαν, μόλις το 10,24% απαντήθηκε στα πρώτα 20’’.

Η επιτυχία της πιλοτικής λειτουργίας τον Αύγουστο 2025

Η πιλοτική λειτουργία του νέου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων επιβεβαίωσε την αποτελεσματικότητα του νέου μοντέλου:

Το ποσοστό απαντημένων κλήσεων διατηρήθηκε σταθερά άνω του 95%.
Το ποσοστό επίλυσης με την πρώτη επικοινωνία (Service Level) κυμάνθηκε σταθερά μεταξύ 80% και 85%.
Ο μέσος χρόνος αναμονής δεν ξεπέρασε το 1 λεπτό, με το 85% των κλήσεων να απαντώνται μέσα στα πρώτα 20 δευτερόλεπτα.
Αν και ο μέσος όρος εισερχόμενων κλήσεων είναι προς το παρόν 2.000 κλήσεις/ημέρα, το Κέντρο είναι έτοιμο να υποδεχτεί πάνω από 5.000 κλήσεις/ημέρα όταν αυξηθεί η κίνηση.
Αυτή τη στιγμή, απασχολούνται 120 agents, με τελική στελέχωση με 200 άτομα.

Λειτουργία του my1521

Η νέα δομή βασίζεται σε τρία επίπεδα εξυπηρέτησης, για την αποτελεσματική διαχείριση όλων των αιτημάτων:

  • 1ο επίπεδο – Εκπρόσωποι Εξυπηρέτησης: Παροχή άμεσης καθοδήγησης για γενικά ερωτήματα και ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Ο αριθμός των Front Office Agents θα αυξηθεί από τους 120 στους 200, ενισχύοντας σημαντικά την ικανότητα άμεσης εξυπηρέτησης.
  • 2ο επίπεδο – Εξειδικευμένοι Εκπρόσωποι: Αντιμετώπιση πιο σύνθετων αιτημάτων που απαιτούν ειδικές γνώσεις και πρόσβαση σε πληροφοριακά συστήματα.
  • 3ο επίπεδο – Υπηρεσίες Υψηλής Εξειδίκευσης: Διαχείριση πολύπλοκων ζητημάτων που χρειάζονται θεσμικές ή διοικητικές αποφάσεις.

Στα δύο τελευταία επίπεδα, έχουν ήδη ενταχθεί 1.000 υπάλληλοι της ΑΑΔΕ από διάφορες υπηρεσίες (ΔΟΥ, Τελωνεία, Χημείο), εκ των οποίων οι 798 είναι agents, οι 68 team leaders και οι 134 supervisors.

my1521: Πώς αλλάζει την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων

Επόμενα Βήματα του my1521

Με την πλήρη λειτουργία του my1521, η ΑΑΔΕ στοχεύει σε:

  • Σταθερή ποιότητα εξυπηρέτησης, με συνεχή παρακολούθηση της απόδοσης, διαφάνεια και πλήρη συμμόρφωση με τον GDPR.
  • Επίτευξη συγκεκριμένων δεικτών απόδοσης (KPIs):
  • Service Level: Το 80% των κλήσεων να απαντάται εντός 20 δευτερολέπτων.
  • Ποσοστό εγκατάλειψης (Abandon Rate): Να μειωθεί κάτω από το 5%.
  • Επίλυση αιτημάτων: Το 95% των ερωτημάτων να εξετάζονται εντός 3 εργάσιμων ημερών.
  • Έξυπνη διαχείριση ερωτημάτων από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωσή τους, μέσω σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων.
  • Αποτελεσματική οργάνωση για γρήγορη διαχείριση μεγάλου όγκου αιτημάτων.
  • Βέλτιστη αξιοποίηση των ανθρώπινων και τεχνολογικών μας πόρων.
  • Θέσπιση ενός νέου συστήματος μέτρησης απόδοσης, με συγκεκριμένους δείκτες αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας για όλες τις υπηρεσίες.
Τάσος Γιαννακόπουλος
Ο Τάσος Γιαννακόπουλος γεννήθηκε στην Καλαμάτα και πήρε πτυχίο Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.Οικονομία & Φορολογία (Expertise): Χάρη στις σπουδές του, συνδυάζει την ανάλυση της αγοράς με την πρακτική πληροφόρηση. Συμμετέχει στη σύνταξη οδηγών για e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Φόρους και οικονομικά θέματα, πάντα υπό την εποπτεία του κεντρικού Λογιστή Συνεργάτη του E-HowTo.gr (Trust).Αθλητικά & Lifestyle: Μετατρέπει την αδυναμία του στα αθλητικά σε αναλυτικό περιεχόμενο για ποδόσφαιρο, μπάσκετ, κανάλια μετάδοσης αγώνων και αθλητική επικαιρότητα, προσφέροντας καθαρά δεδομένα και πρακτικά συμπεράσματα.Όλα τα οικονομικά άρθρα του βασίζονται σε καθαρά δεδομένα και επίσημες πηγές, διασφαλίζοντας την ακρίβεια των πληροφοριών.