Η σωστή κλήση στο 112 (ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης) ή στο 166 (ΕΚΑΒ) είναι κρίσιμη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Να θυμάσαι τη φράση: ΠΟΙΟΣ, ΠΟΥ και ΤΙ.
Δες εδώ τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης
Ακολουθούν οδηγίες για το πώς να κάνετε μια αποτελεσματική κλήση και τι να πείτε:
Πριν την κλήση:
Παραμείνετε ήρεμοι: Προσπαθήστε να μην πανικοβληθείτε. Η ψυχραιμία θα βοηθήσει στην παροχή ακριβών πληροφοριών.
Ετοιμαστείτε να απαντήσετε γρήγορα: Σκεφτείτε τι πρέπει να πείτε πριν καλέσετε.
Εντοπίστε το σημείο σας: Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε την τοποθεσία σας ή το σημείο του συμβάντος.
Κατά τη κλήση
Όταν καλείτε το 112 ή το 166, ακολουθήστε αυτές τις οδηγίες:
1. Παρουσίαση (ΠΟΙΟΣ)
Αναφέρετε το όνομά σας: Πείτε ποιος καλεί.
Αν δεν γνωρίζετε την ακριβή τοποθεσία ή χρειάζεστε βοήθεια από κάποιον άλλο, ενημερώστε τους.
2. Πείτε την Τοποθεσία (ΠΟΥ)
Αναφέρετε το σημείο όσο πιο συγκεκριμένα γίνεται:
Διεύθυνση, οδό και αριθμό.
Γνωστά σημεία αναφοράς (π.χ., κοντά σε μια πλατεία, μια γέφυρα).
Αν είστε σε αυτοκινητόδρομο, δώστε τον αριθμό του δρόμου και τον πλησιέστερο σταθμό εξυπηρέτησης.
3. Εξηγήστε την Κατάσταση (ΤΙ)
Περιγράψτε το είδος του περιστατικού:
Π.χ., “Υπάρχει τροχαίο με τραυματίες”, “Υπάρχει φωτιά”, “Κάποιος χρειάζεται άμεση ιατρική βοήθεια”.
Αναφέρετε τον αριθμό των ατόμων που εμπλέκονται (π.χ., πόσοι είναι τραυματίες ή σε ανάγκη).
Αναφέρετε την κατάσταση του ατόμου:
Αν είναι αναίσθητος.
Αν αναπνέει.
Αν αιμορραγεί.
4. Παραμείνετε στη Γραμμή
Μην κλείσετε το τηλέφωνο μέχρι να σας το ζητήσουν οι αρμόδιοι.
Απαντήστε στις ερωτήσεις τους όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα.
Δείτε εδώ τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση φωτιάς για να σωθείτε
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ 112 και 166;
112
Καλείτε το 112 για οποιαδήποτε επείγουσα ανάγκη που μπορεί να αφορά την αστυνομία, την πυροσβεστική ή ιατρικές υπηρεσίες.
Ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Λειτουργεί ακόμη και αν δεν έχετε σήμα ή ενεργή κάρτα SIM.
166
Είναι ο αριθμός του ΕΚΑΒ και προορίζεται αποκλειστικά για επείγουσα ιατρική βοήθεια στην Ελλάδα.
Το προσωπικό του ΕΚΑΒ θα οργανώσει την αποστολή ασθενοφόρου ή άλλης ιατρικής υποστήριξης.
Χρήσιμες Συμβουλές
Μην καλέσετε αν δεν είναι επείγον: Οι γραμμές αυτές είναι για περιστατικά που απαιτούν άμεση βοήθεια.
Να είστε σαφείς και σύντομοι: Περιορίστε τις πληροφορίες σε αυτά που είναι απολύτως αναγκαία.
Μην κλείσετε τη γραμμή απότομα: Περιμένετε οδηγίες από τον χειριστή.
Ακολουθώντας αυτές τις οδηγίες, θα βοηθήσετε τους αρμόδιους φορείς να ανταποκριθούν γρήγορα και αποτελεσματικά στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
View this post on Instagram
Δείτε εδώ πώς εμφανίζονται τα οχήματα έκτακτης ανάγκης στο Google Maps