Γενική απεργία έχουν προκηρύξει για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ. Η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ αναφέρει πως: «Η ακρίβεια, η στεγαστική κρίση και το ζήτημα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στη χώρα μας, τα οποία διαμορφώνουν βαρύ κλίμα για τον κόσμο της μισθωτής εργασίας, συζητήθηκαν στη σημερινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ.
Η Ε.Ε. αποφάσισε τη συνέχιση των δράσεων του προηγούμενου διαστήματος σε όλη τη χώρα δίνοντας έμφαση στο λεκανοπέδιο της Αττικής και σε άλλες μεγάλες πόλεις και χώρους εργασίας. Οι δράσεις και η νέα καμπάνια κατά της ακρίβειας και της στεγαστικής κρίσης θα εκτυλιχθεί το αμέσως επόμενο διάστημα και θα κορυφωθεί με 24ωρη Πανελλαδική Απεργιακή Κινητοποίηση τον ερχόμενο Νοέμβριο. Η ακριβής ημερομηνία της απεργίας μας θα συζητηθεί σε συνεδρίαση της ολομέλειας του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο θα λάβει και τις τελικές αποφάσεις εκτιμώντας την κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα.
Η Κυβέρνηση δεν έχει δώσει καμία ουσιαστική απάντηση για τη δημοκρατική επαναρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου. Δεν έχει καταφέρει να ελέγξει την αισχροκέρδεια που πυροδοτεί την ακρίβεια και υποβαθμίζει διαρκώς την αγοραστική δύναμη των πολιτών και το βιοτικό τους επίπεδο. Τα δε μέτρα που λαμβάνει για την αντιμετώπιση της κρίσης στέγασης, αναδεικνύονται ως η βασική αιτία αύξησης των τιμών στην αγορά ακινήτων και στα ενοίκια.
Διεκδικούμε Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους ανυπεράσπιστους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα και ταυτόχρονα τη διευκόλυνση σύναψης και επέκτασης των κλαδικών και ομοιοεπαγγελματικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, με αυξήσεις και όρους που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των μελών μας. Απαιτούμε άμεσα μέτρα κατά της ακρίβειας, φθηνή και ποιοτική στέγη για όλους».
Ήδη έχουν ανακοινωθεί καλέσματα από πολλά άλλα σωματεία, ενώ έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και δεκάδες άλλες μεγάλες πόλεις.
Δείτε ακόμα: Η μέρα πληρωμής για την επιταγή ακρίβειας και η ανακοίνωση «έκπληξη»
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Έκτακτη ανακοίνωση εξέδωσε η ΣΤΑΣΥ αναφορικά με τη λειτουργία του Μετρό και του Τραμ, καθώς οι εργαζόμενοι θα συμμετέχουν στην Πανελλαδική Απεργία που έχει κηρυχθεί για τις 20 Νοεμβρίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Σας ενημερώνουμε, πως την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024, λόγω συμμετοχής σωματείων εργαζομένων στην απεργιακή κινητοποίηση, η Γραμμή 1 του Μετρό (Κηφισιά – Πειραιάς) θα λειτουργήσει από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ, οι Γραμμές 2 & 3 του Μετρό θα λειτουργήσουν από τις 9 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα και το Τραμ από τις 9 το πρωί ως τις 8μιση το βράδυ.
Αναλυτικά:
– ΓΡΑΜΜΗ 1 ΜΕΤΡΟ (Κηφισιά – Πειραιάς): οι σταθμοί θα ανοίξουν για το επιβατικό κοινό στις 9 το πρωί και οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν:
από Κηφισιά και Πειραιά στις 20:35,
από Μοναστηράκι προς Κηφισιά στις 20:51 και προς Πειραιά στις 21:09,
από Ομόνοια προς Κηφισιά στις 20:54 και προς Πειραιά στις 21:07,
από Αττική προς Κηφισιά στις 20:59 και προς Πειραιά στις 21:02
– ΓΡΑΜΜΕΣ 2 & 3 ΜΕΤΡΟ: οι σταθμοί θα ανοίξουν για το επιβατικό κοινό στις 9 το πρωί και οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν:
από Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις στις 17:10,
από Ανθούπολη προς Ελληνικό στις 16:51,
από Ελληνικό προς Ανθούπολη στις 16:48,
από Δημοτικό Θέατρο προς Δ. Πλακεντίας στις 16:44,
από Δ. Πλακεντίας προς Δημοτικό Θέατρο στις 16:47.
Ειδικότερα για τα δρομολόγια του Μετρό από και προς το Αεροδρόμιο:
– οι πρώτοι συρμοί θα αναχωρήσουν από Δημοτικό Θέατρο στις 09:06 και από Αεροδρόμιο στις 09:10
– οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν από Δημοτικό Θέατρο στις 16:18 και από Αεροδρόμιο στις 16:22
– ΤΡΑΜ:
Γραμμή 7 ( ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ – ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ):
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ στις 9:07 και ο τελευταίος στις 18:55,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ στις 9:07 και ο τελευταίος στις 19:07
Στη Γραμμή 6 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ – ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ):
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ στις 8:12 και ο τελευταίος στις 18:58,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 9:02 και ο τελευταίος στις 19:42
Γραμμές 6 & 7 (με ανταπόκριση στην ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ):
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΣΥΝΤΑΓΜΑ προς ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ στις 9:43 και ο τελευταίος στις 18:56,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ προς ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 9:33 και ο τελευταίος στις 18:31,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ προς ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 9:33 και ο τελευταίος στις 18:31,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΣΥΝΤΑΓΜΑ προς ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ στις 9:44 και ο τελευταίος στις 18:47.
Απεργία 20 Νοέμβρη: Πώς θα κινηθούν λεωφορεία και τρόλεϊ
Λεωφορεία και τρόλεϊ θα κινούνται στους δρόμους από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ, που σημαίνει ότι θα έχουν στάσεις εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09:00 και από τις 21:00 ως τη λήξη της βάρδιας.
Την ίδια ώρα, κανονικά αναμένεται να κυκλοφορήσουν όλη την ημέρα οι αστικές λεωφορειακές γραμμές, τις οποίες έχουν αναλάβει η Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής και τα ΚΤΕΛ (αναμένεται ανακοίνωση από τον ΟΑΣΑ).
Στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ αποφάσισαν να συμμετέχουν και οι σιδηροδρομικοί, με απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).
Μετά από αυτήν την απόφαση αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέρος των δρομολογίων της Hellenic Train, συμπεριλαμβανομένου του προαστιακού της Αθήνας με προσωπικό ασφαλείας.
Δείτε ακόμα: Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πώς να τα πληρώσετε εύκολα από το κινητό
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Τι θα γίνει στα σχολεία
Η 24ωρη απεργία «φέρνει» παράλληλα κλειστά σχολεία και αλλαγές στα μαθήματα της Τετάρτης 20 Νοεμβρίου.
Οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ, ενώ σχετική ανακοίνωση έχει εκδώσει και η ΟΙΕΛΕ για τα ιδιωτικά σχολεία.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι απεργούν με κύρια αιτήματα την επαναφορά του καθεστώτος των συλλογικών διαπραγματεύσεων σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ) και τις αυξήσεις στους μισθούς και επιστροφή δώρων στα ιδιωτικά σχολεία. Όπως διαμηνύουν στο κείμενό τους: «Ζητούμε γενναίες αυξήσεις και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού! Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εργάζονται με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και αμοιβής, πρέπει να μπαίνουν στις τάξεις τους με το κεφάλι ψηλά κι όχι εξαθλιωμένοι και ταπεινωμένοι».
Στην απεργία της 20ης Νοεμβρίου και οι νοσοκομειακοί γιατροί
Τη συμμετοχή τους στην απεργία στις 20 Νοεμβρίου δηλώνουν και οι νοσοκομειακοί γιατροί.
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), εξηγεί τους λόγους που οι νοσοκομειακοί γιατροί απεργούν. Σημειώνει ότι, το 49% των ασθενών δεν βρίσκει γιατρό και το 24% δεν μπορεί να κάνει αναγκαίες εξετάσεις. «Οι δημόσιες δομές υγείας έχουν συρρικνωθεί κατά 40% συγκριτικά με το 2009 και το προσωπικό τους έχει απομείνει μισό, γερασμένο και εξουθενωμένο, ενώ από την άλλη οι ιδιωτικοί όμιλοι της υγείας κάνουν “τρελό” πάρτι κερδών».
Σχετικά με την ΠΦΥ η ΟΕΝΓΕ εκφράζει την αντίθεσή της «με το βάπτισμα ανειδίκευτων πτυχιούχων ιατρικών σχολών σε “προσωπικούς” γιατρούς, αντί για τη στελέχωση των Κέντρων Υγείας με μαζικές προσλήψεις μόνιμων ειδικευμένων γιατρών».
Αντιδρά στην μεταφορά «της μοναδικής δημόσιας Παιδοογκολογικής μονάδας της χώρας, με την υποδομή και το προσωπικό της στο ιδιωτικού – επιχειρηματικού χαρακτήρα ΝΠΙΔ “Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – Ελπίδα”».
Κάνει λόγο για «υποβάθμιση της Μονάδας Μεταμόσχευσης Οργάνων του “Ευαγγελισμού” σε συνδυασμό με την αφαίρεση της αρμοδιότητας διενέργειας μεταμοσχευτικού ελέγχου από τα 2 δημόσια νοσοκομεία του “Ευαγγελισμού” και του “Γεννηματάς” και την εξολοκλήρου ανάθεσή της στο Ωνάσειο».
Επίσης, οι νοσοκομειακοί γιατροί εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους για τη χρηματοδότηση «με 30 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης στις ιδιωτικές κλινικές για να πραγματοποιήσουν μέρος των “δωρεάν” απογευματινών χειρουργείων και να εμπεδωθεί στη συνείδηση του λαού ότι θα πρέπει να πληρώσει από την τσέπη του το νόμιμο φακελάκι στα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία των δημόσιων νοσοκομείων, αλλιώς είναι καταδικασμένος να περιμένει στις λίστες της ντροπής».
Η ΟΕΝΓΕ διεκδικεί την επίλυση οικονομικών και θεσμικών αιτημάτων των νοσοκομειακών γιατρών, μαζικές μόνιμες προσλήψεις γιατρών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, ένταξη στα ΒΑΕ, δωρεάν σύγχρονες υπηρεσίες υγείας για όλους.
Τι διεκδικούν οι δημόσιοι υπάλληλοι
Μέσω της απεργίας οι δημόσιοι υπάλληλοι διεκδικούν:
-Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς άμεσα
-Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
-Συλλογικές συμβάσεις εργασίας
-Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας
-Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 2017
-Αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ
-Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας χωρίς καμία περικοπή του.
-Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.
-Μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15 και τέλος στις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.
-Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν. 4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση – Επαναφορά του Ν. 1264/82.
-Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης κ.ά.
-Τέλος οι εργαζόμενοι λένε «όχι» στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων.
Δεμένα και τα πλοία – Τα αιτήματα της ΠΝΟ
Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή της συνεδρίαση, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Σύμφωνα με την ΠΝΟ η απεργία στα πλοία της ακτοπλοΐας σε όλες τις κατηγορίες αρχίζει στις 00.01 ώρα τα ξημερώματα και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, την αποκατάσταση του συλλογικού εργατικού δικαίου καθώς και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.
«Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο», τονίζει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Επισημαίνει εξάλλου την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος.