Ακύρωση ή καθυστέρηση πτήσης: Πως να πάρετε αποζημίωση

Όλα όσα ισχύουν εντός ΕΕ

Ακύρωση ή καθυστέρηση πτήσης: Πως να πάρετε αποζημίωση

Ο τουρισμός τρέχει με σπασμένα φρένα, όμως τα κόστη έχουν αυξηθεί σημαντικά και οι αεροπορικές εταιρίες συχνά υπολείπονται δυναμικότητας και ικανότητας, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στην αυξημένη κίνηση, με αποτέλεσμα το φαινόμενο καθυστερήσεων και ακυρώσεων πτήσεων να γίνεται ολοένα και συχνότερο.

Τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών ισχύουν εάν η πτήση σας εκτελείται στο εσωτερικό της ΕΕ από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ εάν η πτήση σας φθάνει στην ΕΕ από χώρα εκτός ΕΕ και εκτελείται από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ εάν η πτήση σας αναχωρεί από χώρα της ΕΕ με προορισμό χώρα εκτός ΕΕ και εκτελείται από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ.

Ακύρωση πτήσης

-η αρχική πτήση σας δεν εκτελείται και μεταφέρεστε σε άλλη τακτική πτήση

-το αεροσκάφος απογειώθηκε, αλλά αναγκάστηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο αναχώρησης και μεταφερθήκατε σε άλλη πτήση

-η πτήση σας φθάνει σε αεροδρόμιο που δεν είναι ο τελικός προορισμός που αναγράφεται στο εισιτήριό σας, εκτός εάν:

Έχετε αποδεχτεί τη μεταφορά με άλλη πτήση (υπό παρεμφερείς όρους μεταφοράς το ταχύτερο δυνατόν) στο αεροδρόμιο του αρχικού τελικού σας προορισμού ή σε οποιονδήποτε άλλο προορισμό για τον οποίο έχετε συμφωνήσει. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι υπάρχει καθυστέρηση και όχι ακύρωση.

Το αεροδρόμιο άφιξης και το αρχικό αεροδρόμιο τελικού προορισμού εξυπηρετούν την ίδια πόλη ή περιφέρεια. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι υπάρχει καθυστέρηση και όχι ακύρωση.

Εάν η πτήση ακυρωθεί έχετε δικαίωμα να επιλέξετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή πτήση επιστροφής.

Εάν δεν είχατε ενημερωθεί για την ματαίωση τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης, έχετε δικαίωμα σε αποζημίωση. Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να αποδείξει εάν και πότε ενημερωθήκατε προσωπικά ότι η πτήση σας ακυρώθηκε. Εάν αυτό δεν συμβεί, μπορείτε να ζητήσετε περαιτέρω βοήθεια από την αρμόδια εθνική αρχή .

Ωστόσο, δεν οφείλεται αποζημίωση αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα.

Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας, για παράδειγμα, αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων. Ο αερομεταφορέας πρέπει να δώσει τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία στον αρμόδιο εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής, καθώς και στους αντίστοιχους επιβάτες σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις σχετικά με την πρόσβαση σε έγγραφα.

Ακύρωση ή καθυστέρηση πτήσης: Πως να πάρετε αποζημίωση

Καθυστέρηση πτήσης

Εάν η πτήση σας έχει καθυστερήσεις κατά την αναχώρηση, δικαιούστε βοήθεια, επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και πτήση επιστροφής, ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση της πτήσης.

Εάν φτάσατε στον τελικό σας προορισμό με αργοπορία μεγαλύτερη από 3 ώρες, δικαιούστε αποζημίωση, εκτός αν η αργοπορία οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις.

Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας, για παράδειγμα, αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων. Ο αερομεταφορέας πρέπει να δώσει τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία στον αρμόδιο εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής, καθώς και στους αντίστοιχους επιβάτες σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις σχετικά με την πρόσβαση σε έγγραφα.

Χαμένη πτήση ανταπόκρισης

Οι πτήσεις ανταπόκρισης είναι αναγκαίες όταν απαιτούνται περισσότερες από μία πτήσεις για την άφιξη στον τελικό προορισμό.

Αν χάσατε πτήση ανταπόκρισης και φθάσατε στον τελικό σας προορισμό με καθυστέρηση άνω των 3 ωρών, δικαιούστε αποζημίωση, η οποία υπολογίζεται ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση μέχρι τον τελικό προορισμό.

-έχει πραγματοποιηθεί ενιαία κράτηση για τις πτήσεις σας

-ισχύουν τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών της ΕΕ

-η καθυστέρηση όσον αφορά την ώρα άφιξης δεν προκλήθηκε από έκτακτες περιστάσεις

Απώλεια, φθορά ή καθυστερημένη άφιξη αποσκευών

Εάν οι παραδιδόμενες αποσκευές σας χαθούν, φθαρούν ή καθυστερήσουν, η αεροπορική εταιρεία φέρει την ευθύνη και δικαιούστε αποζημίωση έως και 1.300 ευρώ περίπου. Ωστόσο, εάν η φθορά προκλήθηκε από ελάττωμα της ίδιας της αποσκευής, δεν δικαιούστε καμία αποζημίωση.

Εάν η χειραποσκευή σας υποστεί φθορά η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται αν η φθορά προκλήθηκε εξαιτίας της.

Πώς υποβάλετε καταγγελία

Εάν θέλετε να καταγγείλετε την απώλεια ή φθορά αποσκευών, θα πρέπει να υποβάλετε την καταγγελία εγγράφως στην αεροπορική εταιρεία εντός 7 ημερών, ή εντός 21 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών σας εάν έφθασαν με καθυστέρηση.

Δείτε ακόμα: Χειραποσκευή: Πώς θα γλιτώσεις τις έξτρα χρεώσεις στο αεροδρόμιο

Avatar of Έλενα Κ.
Η Έλενα εργάζεται στον κλάδο του τουρισμού από το 2013, έχοντας εμπειρία από τα μεγαλύτερα ξενοδοχειακά brands σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Ελλάδα, ενώ παράλληλα διδάσκει και μαθήματα τουρισμού. Της αρέσει να ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, να γνωρίζει νέους ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς και να ανταλλάσσει ιδέες και εμπειρίες! Όλα τα παραπάνω την καθιστούν την απόλυτη tourism expert!