12 βήματα για ένα καλύτερο προφίλ στο LinkedIn το 2025

Ο πλήρης οδηγός για ένα πιο ελκυστικό Linkedin προφίλ

linkedin

Στη σύγχρονη επαγγελματική εποχή, το LinkedIn έχει πάψει να είναι απλώς μια πλατφόρμα αναζήτησης εργασίας ή ένα ηλεκτρονικό βιογραφικό. Έχει εξελιχθεί σε έναν ζωντανό χώρο επαγγελματικής ταυτότητας, δικτύωσης και προσωπικού branding. Εκεί χτίζουμε τη φήμη μας, αναδεικνύουμε τις δεξιότητές μας, μοιραζόμαστε ιδέες και – κυρίως – δείχνουμε ποιοι είμαστε επαγγελματικά.

Ειδικά για όσους δραστηριοποιούνται στις πωλήσεις, στο μάρκετινγκ ή στη συμβουλευτική, η παρουσία στο LinkedIn δεν είναι πολυτέλεια· είναι επαγγελματική ανάγκη. Παρόλα αυτά, πολλοί επαγγελματίες εξακολουθούν να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο να προωθούν την εταιρεία ή τα προϊόντα τους, παρά τον ίδιο τους τον εαυτό. Η προσωπική εικόνα όμως είναι αυτή που δημιουργεί εμπιστοσύνη, ανοίγει πόρτες και μετατρέπει τις ευκαιρίες σε συνεργασίες.

Η ενίσχυση του προσωπικού brand δεν σημαίνει εγωκεντρισμό ή αυτοπροβολή. Αντίθετα, σημαίνει αυθεντικότητα, συνειδητή επικοινωνία και σωστή παρουσίαση της αξίας που μπορούμε να προσφέρουμε στους άλλους. Ένα ενημερωμένο και καλοδουλεμένο προφίλ στο LinkedIn λειτουργεί σαν ψηφιακή επαγγελματική κάρτα: εργάζεται για εμάς ακόμη κι όταν δεν είμαστε online.

Το 2025, οι ευκαιρίες στο LinkedIn είναι περισσότερες από ποτέ. Η πλατφόρμα εμπλουτίζει συνεχώς τις δυνατότητές της — από εργαλεία προβολής υπηρεσιών και πιστοποιήσεων, μέχρι τεχνητή νοημοσύνη που βοηθά στην επιμέλεια περιεχομένου. Ωστόσο, όλα ξεκινούν από τα βασικά: το προφίλ μας.

Ακολουθούν 12 ουσιαστικά βήματα από την ίδια την πλατφόρμα που θα σε βοηθήσουν να ανανεώσεις το προφίλ σου, να το κάνεις πιο ελκυστικό, πιο επαγγελματικό και πιο αποτελεσματικό. Κάποια απαιτούν μόνο λίγα λεπτά, άλλα λίγο περισσότερη σκέψη — αλλά όλα θα σε φέρουν πιο κοντά σε μια δυνατή, αξιόπιστη και αναγνωρίσιμη παρουσία στο LinkedIn.

Δες εδώ ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κοιτούν οι εργοδότες στο βιογραφικό

linkedin

Επίλεξε τη σωστή φωτογραφία προφίλ

Η φωτογραφία προφίλ είναι η “κάρτα” σου στο LinkedIn – η πρώτη εντύπωση που δίνεις. Επέλεξε μια πρόσφατη φωτογραφία που σε αντιπροσωπεύει, όπου το πρόσωπό σου καλύπτει περίπου το 60% του κάδρου. Απόφυγε φωτογραφίες από απόσταση, ντύσου όπως θα ντυνόσουν στη δουλειά και προσπάθησε να χαμογελάς φυσικά – ειδικά με τα μάτια!

Κάνε τον τίτλο σου κάτι παραπάνω από μια θέση εργασίας

Δεν υπάρχει κανόνας που να λέει ότι ο τίτλος κάτω από το όνομά σου πρέπει να είναι μόνο η επαγγελματική σου θέση. Χρησιμοποίησέ τον για να περιγράψεις ποιος είσαι, τι σε κινητοποιεί και ποια είναι η αξία που προσφέρεις. Αν έχεις συναδέλφους που είναι ενεργοί στο social selling, δες τα προφίλ τους για έμπνευση — θα διαπιστώσεις ότι οι καλύτεροι χρησιμοποιούν δημιουργικά τον τίτλο τους.

Πρόσθεσε την προφορά του ονόματός σου

Αν οι άνθρωποι προφέρουν συχνά λάθος το όνομά σου, το LinkedIn σου δίνει τη δυνατότητα να ηχογραφήσεις και να εμφανίζεις την προφορά του. Έτσι, οι άλλοι μπορούν να το ακούσουν και να σε προσφωνούν σωστά.

Μετέτρεψε την ενότητα “Σχετικά” στην προσωπική σου ιστορία

Το πρώτο βήμα: να έχεις ενότητα “Σχετικά”! Πολλοί χρήστες την αφήνουν κενή, χάνοντας μια σημαντική ευκαιρία να αφηγηθούν την επαγγελματική τους πορεία. Αντί να απαριθμείς δεξιότητες και θέσεις, μίλησε για το “γιατί” πίσω από τη δουλειά σου, τι σε εμπνέει και ποια αξία προσφέρεις στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεσαι. Μην διστάσεις να αφιερώσεις χρόνο, να γράψεις διαφορετικές εκδοχές και να ζητήσεις τη γνώμη γνωστών σου. Οι συνδρομητές Premium μπορούν μάλιστα να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη του LinkedIn για βελτιώσεις.

Δες εδώ τι μπορείς να ρωτήσεις εσύ σε μια συνέντευξη για δουλειά

linkedin

Ανάπτυξε το δίκτυό σου

Κάνε συνήθεια το να στέλνεις αιτήματα σύνδεσης μετά από κάθε συνάντηση ή επαγγελματική επαφή. Κράτησε το δίκτυό σου ζωντανό. Πριν ξεκινήσεις μια νέα συνομιλία, σκέψου πώς θέλεις να παρουσιαστείς, τι έχεις να προσφέρεις και τι ελπίζεις να αποκομίσεις. Μελέτησε το προφίλ του άλλου ατόμου, βρες κοινά ενδιαφέροντα και στείλε ένα προσωποποιημένο μήνυμα. Δείχνει ότι ενδιαφέρεσαι πραγματικά για τη σχέση και όχι απλώς για τη σύνδεση.

Κατάγραψε τις σχετικές σου δεξιότητες

Είναι μια από τις πιο εύκολες βελτιώσεις στο LinkedIn. Αναθεώρησε τη λίστα δεξιοτήτων σου και κράτησε μόνο όσες είναι πραγματικά σχετικές με το ποιος είσαι επαγγελματικά. Η ύπαρξη τουλάχιστον πέντε δεξιοτήτων αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες να δεχθείς αιτήματα σύνδεσης. Κάνε περιοδικά έναν “καθαρισμό” και επικαιροποίησε τις πληροφορίες.

Ζήτησε συστάσεις (recommendations)

Οι συστάσεις είναι προσωπικές μαρτυρίες από ανθρώπους που έχουν συνεργαστεί μαζί σου. Στην ενότητα “Συστάσεις” υπάρχει εύκολος τρόπος να ζητήσεις μαρτυρίες από συγκεκριμένες επαφές. Σκέψου προσεκτικά ποιος θα ήθελες να σε συστήσει και προσωποποίησε το αίτημά σου – αξίζει τον κόπο.

Ανέδειξε τις πιστοποιήσεις και τα επιτεύγματά σου

Οι άδειες και πιστοποιήσεις είναι εξαιρετικός τρόπος να δείξεις την τεχνογνωσία σου. Μπορείς να τις προσθέσεις από την επιλογή “Προσθήκη ενότητας προφίλ”. Εάν ολοκληρώνεις μαθήματα μέσω LinkedIn Learning, μπορείς να προσθέσεις αυτόματα το πιστοποιητικό σου στο προφίλ και να ενημερώσεις το δίκτυό σου για την πρόοδό σου.

Πρόσθεσε έργα, ευρεσιτεχνίες και δημοσιεύσεις

Μέσα από την ίδια επιλογή μπορείς να καταχωρίσεις έργα, πατέντες ή δημοσιεύσεις στα οποία έχεις συμβάλει. Αυτά τα στοιχεία προσθέτουν βάθος στο προφίλ σου, δείχνουν πάθος και επαγγελματική δέσμευση, και σε διαφοροποιούν από άλλους στον κλάδο σου.

linkedin

Μοιράσου σχετικό περιεχόμενο

Το να έχεις δίκτυο συνδέσεων είναι καλό· το να συμμετέχεις ενεργά είναι ακόμη καλύτερο. Μοιράσου περιεχόμενο που έχει αξία, σχολίασε άρθρα ή αναρτήσεις όπου έχεις κάτι ουσιαστικό να προσθέσεις. Έτσι, παραμένεις ορατός στη ροή ειδήσεων των επαφών σου και ενισχύεις το κύρος σου ως επαγγελματίας.

Ακολούθησε ηγέτες και influencers του κλάδου σου

Ακολουθώντας ανθρώπους-πηγές έμπνευσης στον τομέα σου, εμπλουτίζεις τη ροή σου με ενδιαφέρον περιεχόμενο που μπορείς να μοιραστείς, ενώ ταυτόχρονα δείχνεις το πάθος και το ενδιαφέρον σου για τον κλάδο.

Προώθησε τις υπηρεσίες που προσφέρεις

Αν είσαι σύμβουλος, ελεύθερος επαγγελματίας ή έχεις μικρή επιχείρηση, αξιοποίησε τη λειτουργία LinkedIn Service Page. Πρόκειται για δωρεάν σελίδα παρουσίασης των υπηρεσιών σου, που λειτουργεί με σύστημα αιτήσεων και προτάσεων. Είναι ένας επαγγελματικός τρόπος να προβάλεις τι προσφέρεις και να προσελκύσεις νέους πελάτες.

Εν κατακλείδι, το 2025 είναι η χρονιά να ανανεώσεις το προφίλ σου και να επενδύσεις στο προσωπικό σου brand. Κάθε μικρή βελτίωση συμβάλλει στο να σε βλέπουν οι σωστοί άνθρωποι, να σου ανοίγονται νέες ευκαιρίες και να αναδεικνύεσαι ως επαγγελματίας με ξεκάθαρη ταυτότητα και αυτοπεποίθηση.

Δημήτρης Αλεξόπουλος Αρχισυντάκτης & Ειδικός Εργασιακών/Κοινωνικών Παροχών
Ο Δημήτρης Αλεξόπουλος είναι Αρχισυντάκτης στο E-HowTo.gr, με πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας. Εξειδικεύεται σε Επιδόματα και Κοινωνικές Παροχές (ΟΠΕΚΑ), Εργασιακά Θέματα, Ψηφιακές Υπηρεσίες (gov.gr) και διαδικασίες ΔΥΠΑ/e-ΕΦΚΑ. Μετατρέπει τη γραφειοκρατία σε απλούς οδηγούς, διασταυρώνοντας τις πληροφορίες με ΦΕΚ και εγκυκλίους για έγκυρη και ασφαλή ενημέρωση.