Συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία: Το έγγραφο-ντροπή

Γιατί συγχωνεύουν τάξεις στα σχολεία

Συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία: Το έγγραφο-ντροπή

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε, οι μαθητές επέστρεψαν στα θρανία, όμως οι συγχωνεύσεις τμημάτων αποτελούν το φλέγον ζήτημα που μονοπωλεί τις συζητήσεις, καθώς η οδηγία του Υπουργείου για συρρικνώσεις τάξεων ισοπεδώνει τις αντοχές των εκπαιδευτικών και τις δυνατότητες ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων.

Είναι χαρακτηριστικό πως σχολεία με αίθουσες περίπου 30 τετραγωνικών καλούνται να φιλοξενούν 25 μαθητές Νηπιαγωγείου/Δημοτικού και 28 σε Γυμνάσια και Λύκεια σε συνθήκες που σε καμία περίπτωση δε τιμούν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Σύμφωνα με αποκαλυπτικό έγγραφο που ήρθε στη δημοσιότητα η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής απέστειλε «τελεσίγραφο» προς όλους τους Διευθυντές/ντριες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, απαιτώντας να της έχει αποσταλεί μέχρι σήμερα στις 13:00 πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες) από την συγχώνευση των τμημάτων στα σχολεία αρμοδιότητάς τους!

Τη στιγμή που εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με τη σαρδελοποίηση που έχει δημιουργηθεί στα σχολεία και με την απόφαση για 27 μαθητές ανά τμήματα.

Το έγγραφο «φωτιά» της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής που έφερε στο φως της δημοσιότητας το 902 αποκαλύπτει τις άβολες αλήθειες για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να αποφασίσει να συγχωνεύσει άρον άρον τάξεις σε όλη τη χώρα, χωρίς να συντρέχουν λόγοι που να επιβάλλουν μια τέτοια πρακτική.

Συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία: Το έγγραφο-ντροπή

 

Ο λόγος είναι προφανής και ξεγυμνώνει τον κυνισμό και τα ψέματα που έχει επιστρατεύσει η κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα για να παρουσιάσει πως το «σχολείο μπαίνει σε προτεραιότητα».

Μετράνε πόσοι εκπαιδευτικοί με το έργο τους θα «λείψουν» από τους μαθητές τους, ώστε στη συνέχεια να μην προχωρήσουν στις απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών, γιγαντώνοντας έτσι τα κενά, συνθλίβοντας τις μορφωτικές ανάγκες!

Πιερρακάκης: Οι συγχωνεύσεις είναι εξορθολογισμός

«Δεν γίνεται να έχουμε τους περισσότερους εκπαιδευτικούς στην ΕΕ και ταυτόχρονα τα περισσότερα κενά. Κάτι κάνουμε λάθος. Έχουμε 71.000 τμήματα και το πρόβλημα αφορά μόνο περίπου 900 τμήματα. Πρέπει να σεβόμαστε τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων τα οποία δαπανώνται στην παιδεία. Οι λόγοι των συγχωνεύσεων είναι εκπαιδευτικοί και όχι οικονομικοί. Και στις περισσότερες περιπτώσεις καταργήσεων τμημάτων και μεταγραφών σε άλλο σχολείο, οι αποστάσεις από την παλιά σχολική μονάδα στη νέα είναι περίπου 200 μέτρα. Αν δεν το κάνουμε, σε λίγες μέρες θα έχουμε πάλι περισσότερα κενά από όσα πρέπει» σχολίασε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.

Οι Δήμοι λένε «ΟΧΙ» στις συγχωνεύσεις τμημάτων

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλευρό γονέων και εκπαιδευτικής κοινότητας στέκονται άπαντες οι Δήμοι που με ομόφωνα ψηφίσματά τους στα Δημοτικά Συμβούλια καταδικάζουν τις άνωθεν εντολές για συγχωνεύσεις τμημάτων. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας όπου πέρασε κατά πλειοψηφία το ψήφισμα που εκφράζει την αντίθεσή του με τη συγχώνευση δεκάδων τμημάτων σχολείων στην Πρωτοβάθμια αλλά και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον δήμο της Αθήνας, «με σαφή στόχο την εξοικονόμηση πόρων». Όπως αναφέρεται, ειδικά για τον Δήμο Αθηναίων μόνο στην Α’ βάθμια εκπαίδευση συμπτύσσονται πάνω από 50 τμήματα στα:

Δημοτικά: 15ο, 18ο, 26ο, 34ο, 41ο, 45ο, 54ο, 48ο, 51ο, 56ο, 65ο, 66ο, 71ο, 73ο, 91ο, 113ο, 137ο, 144ο.

Νηπιαγωγεία: 76ο, 103ο, 148ο, 152ο, 152ο, 153ο, 155ο.

Β’ βάθμια: 9ο ΓΕΛ, 14ο Γυμνάσιο, 12ο ΓΕΛ, 43ο ΓΕΛ, 9ο Γυμνάσιο, 14ο ΓΕΛ, 1ο ΕΠ.ΑΛ., 4ο Γυμνάσιο, 54ο Γυμνάσιο, 8ο Γυμνάσιο, 8ο ΓΕΛ, 19ο Γυμνάσιο, 41ο Γυμνάσιο, 20ο Γυμνάσιο και πολλά ακόμα.

Σύμφωνα με το ψήφισμα, «χαρακτηριστικό είναι ότι σε αυτά υπάρχει πλήθος γνωματεύσεων από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. καθώς και εγκρίσεων πλήρους παράλληλης στήριξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν τμήματα που συμπτύσσονται και οδηγούνται να έχουν 4 παράλληλες στηρίξεις και 3 γνωματεύσεις για τμήμα ένταξης στο ίδιο τμήμα! Ειδικά στα νηπιαγωγεία, συμπτύσσονται τμήματα που στεγάζονται στα κοντέινερ, οδηγώντας έτσι να στοιβάζονται 25 παιδιά σε αίθουσες που δεν μπορούν κατά τον νόμο να στεγάσουν πάνω από 16!».

Το ψήφισμα καταλήγει ως εξής: «Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων απαιτεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε. Αττικής, την Α’ Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας, την Α΄ Διεύθυνση Δ.Ε. Αθήνας να ακυρωθούν όλες οι συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων που αφορούν τον Δήμο μας ενώ παράλληλα συντάσσεται με το αίτημα των εκπαιδευτικών σωματείων για μείωση του αριθμού των μαθητριών και μαθητών ανά τμήμα σύμφωνα με τις παιδαγωγικές, γνωσιακές και ψυχολογικές ανάγκες».

Κατάληψη στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας (ΔΙΠΕ) ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων πραγματοποίησαν το πρωί της Πέμπτης 12 Σεπτέμβρη γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Η διαμαρτυρία αφορούσε τις συγχωνεύσεις στα Δημοτικά Σχολεία 56ο, 66ο και 144ο Αθήνας.

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν μαζικά εκπαιδευτικοί με στάση εργασίας των Συλλόγων τους, Σύλλογοι Γονέων και μαθητές της περιοχής. Φώναξαν δυνατά το σύνθημα «Κάτω τα χέρια απ’ την Παιδεία, δώστε λεφτά για τα σχολεία».

Οι γονείς των συγκεκριμένων σχολείων αποφάσισαν αποχή από τα μαθήματα την Παρασκευή 13 Σεπτέμβρη από τις 8 το πρωί και γενικές συνελεύσεις την Παρασκευή 13 και το Σάββατο 14 Σεπτέμβρη προκειμένου να καθορίσουν τα επόμενα βήματά τους.

Δείτε ακόμα: All about myChild: Μια σελίδα στο gov για όλες τις παροχές στην οικογένεια και το παιδί

Avatar of Τάσος Σκλάβος
Ο Τάσος Σκλάβος γεννήθηκε το 1989 στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Καλαμάτα. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Δημόσια Διοίκηση, έκανε μεταπτυχιακά στη Διακυβέρνηση και τις Δημόσιες Πολιτικές, ενώ το 2022 αναγορεύτηκε διδάκτωρ Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι δημοσιογράφος, μέλος της ΕΣΗΕΑ και συγγραφέας. Οι συγγραφικές του ανησυχίες εκτείνονται σ’ ένα πολυεπίπεδο πλαίσιο λογοτεχνικών, πολιτικοκοινωνικών και λαογραφικών ζητημάτων. Έργα του: Ένα βιβλίο για τον Οδυσσέα (Ηδυέπεια, 2018) Όταν γνώρισα τα μάτια σου (24γράμματα, 2020) Από του Λάπι έρχομαι (Καμπύλη, 2021) Ο ύστερος Πουλαντζάς και ο δημοκρατικός δρόμος προς τον σοσιαλισμό (Κουκκίδα, 2024)