Οι καταναλωτές βιώνουν τον φόβο της επίσκεψης στα σούπερ μάρκετ, αφού καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με διαφορετικές τιμές, αφού οι πολυεθνικές εταιρίας χρησιμοποιούν -ειδικά στις μικρότερες αγορές της Ευρώπης- αθέμιτες πρακτικές, προκειμένου να κρατούν ψηλά τις τιμές.
Κάποιες από τις πρακτικές είναι πως εμποδίζουν τα σούπερ μάρκετ να πωλούν φθηνότερα προϊόντα από παράλληλες εισαγωγές. Επίσης, πωλούν παραπλήσια προϊόντα με άλλη μάρκα ή συσκευασία και χρησιμοποιούν υπέρ τους γλωσσικούς περιορισμούς στις ετικέτες.
Συνεπώς, ζητούμενο αποτελεί να καταγραφούν οι πρακτικές που χρησιμοποιούν οι πολυεθνικές εταιρίες ειδικά στις μικρότερες αγορές της Ευρώπης, όπως η ελληνική για να κρατούν ψηλά τις τιμές. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης έχουν καταγράψει ήδη αυτές τις μεθόδους και αναζητούνται τρόποι αντιμετώπισης, ώστε να πέσουν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ.
Πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρουσιάζουν αρνητικό πληθωρισμό για δεύτερο συνεχή μήνα.
Ο δείκτης τιμών, ο οποίος καταρτίζεται βάσει των τιμών σε 23 κατηγορίες προϊόντων, σημείωσε μείωση 1,92% τον Ιούνιο του 2024 σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023. Υπενθυμίζεται ότι ο Μάιος ήταν ο πρώτος μήνας που καταγράφηκε μείωση, με τον δείκτη να βρίσκεται στο -1,25%.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στις εξής κατηγορίες προϊόντων:
-ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη (6,46%)
-φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (5,02%)
-μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (4,25%), τρόφιμα παντοπωλείου (3,51%)
-οινοπνευματώδη ποτά (2,77%).