Η τοποθέτηση των φρούτων και λαχανικών στην είσοδο των σούπερ μάρκετ είναι μια συνειδητή στρατηγική μάρκετινγκ που αξιοποιεί τις ψυχολογικές τάσεις των καταναλωτών.
Αυτή η «επιθετική» τακτική στοχεύει στην υποσυνείδητη δημιουργία μιας αίσθησης υγείας και ευεξίας από την αρχή των αγορών. Όταν ο καταναλωτής ξεκινά με την επιλογή υγιεινών τροφίμων, όπως φρούτα και λαχανικά, νιώθει λιγότερες τύψεις για τις επιλογές λιγότερο υγιεινών προϊόντων που μπορεί να κάνει στη συνέχεια.
Δείτε Πώς την πατάμε με τα 1+1 στα σούπερ μάρκετ
Παράλληλα, η τοποθέτηση βασικών προϊόντων όπως το γάλα, το ρύζι, τα αυγά και τα ζυμαρικά στο πίσω μέρος του καταστήματος δεν είναι τυχαία. Οι καταναλωτές θα τα αναζητήσουν ούτως ή άλλως, αναγκάζοντάς τους να περάσουν από πολλούς διαδρόμους. Κατά τη διάρκεια αυτής της «περιήγησης», υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δελεαστούν από άλλα προϊόντα, τα οποία ενδέχεται να μην είχαν σκοπό να αγοράσουν αρχικά.
Ακόμα πιο στρατηγική είναι η τοποθέτηση σνακ και γλυκών στις άκρες των διαδρόμων. Αυτά τα σημεία τραβούν την προσοχή και είναι σχεδιασμένα για αυθόρμητες αγορές, λειτουργώντας ως «παγίδες» για όσους περιηγούνται στο κατάστημα.
Ωστόσο η πιο «ανήθικη τακτική είναι η αλλαγή της διάταξης. Αλλάζοντας λοιπόν τακτικά τις θέσεις των προϊόντων, το σούπερ μάρκετ εξασφαλίζει ότι ο πελάτης θα «χάνεται», αυξάνοντας πάλι την πιθανότητα να δελεαστεί με αχρείαστες αγορές. Αγορές που γεμίζουν το καρότσι σας χωρίς καν να το καταλάβετε!
Άλλοι στρατηγικοί λόγοι:
Θετική Πρώτη Εντύπωση στα σούπερ μάρκετ
Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά δημιουργούν μια ζωντανή, χρωματιστή και υγιεινή εικόνα όταν οι πελάτες εισέρχονται στο κατάστημα. Αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας θετικής πρώτης εντύπωσης και προκαλεί συνειρμούς με τη φρεσκάδα και την ποιότητα.
Ενθάρρυνση Υγιεινών Αγορών
Βλέποντας φρέσκα και υγιεινά προϊόντα με το που εισέρχονται, οι πελάτες μπορεί να ενθαρρυνθούν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές κατά τη διάρκεια των αγορών τους, επηρεάζοντας τη συνολική σύνθεση του καλαθιού τους.
Προετοιμασία για Αγορές στα σούπερ μάρκετ
Η τοποθέτηση των φρέσκων προϊόντων στην είσοδο δίνει στους πελάτες την ευκαιρία να επιλέξουν τα βασικά προϊόντα τους (φρούτα και λαχανικά) στην αρχή της επίσκεψής τους, κάτι που μπορεί να τους βοηθήσει να σχεδιάσουν καλύτερα τις υπόλοιπες αγορές τους.
Προώθηση Εμπορευμάτων Υψηλής Περιθωρίου Κέρδους
Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι συχνά προϊόντα υψηλής περιθωρίου κέρδους για τα σούπερ μάρκετ. Με την τοποθέτησή τους στην είσοδο, οι καταναλωτές τα βλέπουν πρώτα και είναι πιο πιθανό να τα αγοράσουν, κάτι που αυξάνει τις συνολικές πωλήσεις.
Διαχείριση Κίνησης των Πελατών
Τοποθετώντας τα φρέσκα προϊόντα στην είσοδο, τα σούπερ μάρκετ καθοδηγούν τη ροή της κίνησης μέσα στο κατάστημα. Οι πελάτες ξεκινούν με τα φρέσκα προϊόντα και στη συνέχεια συνεχίζουν στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, περνώντας μπροστά από περισσότερα ράφια με άλλα είδη.
Εδώ θα βρίσκεις όλες τις προσφορές των σούπερ μάρκετ online