Σχολεία: Πώς θα λειτουργεί η κοινωνική εργασία, τέλος οι αποβολές

Όχι στις αποβολές, ναι στην κοινωνική εργασία στα σχολεία. Τι έρχεται σε όλα τα σχολεία της χώρας.

ΣΧΟΛΕΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Μια από τις βασικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης στο πλαίσιο της νέας εθνικής στρατηγικής για την καταπολέμηση της βίας στα σχολεία, που παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου, είναι η εισαγωγή της «κοινωνικής εργασίας» ως εναλλακτική λύση στην αποβολή.

Το νέο αυτό μέτρο δεν αποσκοπεί στην τιμωρία, αλλά στην ενεργή εμπλοκή των μαθητών στη σχολική κοινότητα, με στόχο την καλλιέργεια της υπευθυνότητας και της ενσυναίσθησης.

Δείτε Πότε τελειώνουν τα μαθήματα και ξεκινούν οι εξετάσεις

Πώς θα λειτουργεί η Κοινωνική Εργασία στην πράξη

Αντί να απομακρύνονται από το σχολείο, όπως συμβαίνει με την παραδοσιακή αποβολή, οι μαθητές θα παραμένουν στο σχολικό περιβάλλον και θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες που προσφέρουν ουσιαστική συμβολή, όπως:

  • Υποστήριξη μικρότερων συμμαθητών,
  • Συμμετοχή σε καθαριότητα και οργάνωση των χώρων,
  • Δράσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού,
  • Βοήθεια σε συμμαθητές με τα μαθήματα ή εξωσχολικές δραστηριότητες.

Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές καλούνται να αναλάβουν ευθύνη για τις πράξεις τους και να ενισχύσουν θετικά το σχολικό περιβάλλον.

ΣΧΟΛΕΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Προσαρμογή ανάλογα με τη σοβαρότητα στα σχολεία

Όπως ανέφερε η πρόεδρος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Βασιλική Αρτινοπούλου, οι μαθητές στα σχολεία που προχωρούν σε ήπια παραπτώματα θα εκτελούν κοινωνική εργασία εντός του σχολείου. Σε περιπτώσεις σοβαρότερων περιστατικών, θα προβλέπεται η δυνατότητα παρακολούθησης εξειδικευμένων υποστηρικτικών προγραμμάτων σε ειδικά κέντρα.

Η εφαρμογή του μέτρου θα υποστηρίζεται από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, με στόχο τη συνεχή αξιολόγηση και την ενίσχυση της παιδαγωγικής διάστασης της παρέμβασης. Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει ήδη δοκιμαστεί πιλοτικά σε ευρωπαϊκές χώρες, με ενθαρρυντικά αποτελέσματα.

Δείτε Πώς βγαίνουν οι βαθμοί και ο μέσος όρος τετραμήνου

Μια νέα αντίληψη για την παραβατικότητα στα σχολεία

Η νέα προσέγγιση αντιμετωπίζει την παραβατική συμπεριφορά όχι ως λόγο αποκλεισμού, αλλά ως ένδειξη πιθανών κοινωνικών ή ψυχολογικών δυσκολιών. Σκοπός είναι η ενίσχυση της συμπερίληψης και της μαθησιακής προόδου, μέσω ενός πιο ανθρώπινου και αποτελεσματικού πλαισίου πειθαρχίας.

 

mm
Γεννήθηκε στην Αθήνα μέσα στο καλοκαίρι στα τέλη της δεκαετίας του '80. Σπούδασε στη Φιλοσοφική και για... καλή τύχη των υπολοίπων δεν ασχολήθηκε ποτέ με αυτή. Η ζωή τα έφερε έτσι και ασχολήθηκε ενεργά με την δημοσιογραφία σε διάφορα sites.