Ονειρεύεσαι διακοπές σε έναν μικρό παράδεισο, κάνεις την κράτησή σου, πληρώνεις online και φτάνεις γεμάτος ενθουσιασμό… μόνο για να ανακαλύψεις ότι το “ξενοδοχείο” σου είναι ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο ή… δεν υπάρχει καν.
Με τις τουριστικές απάτες να αυξάνονται θεαματικά κάθε καλοκαίρι, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να μπορείς να ξεχωρίσεις τα πραγματικά καταλύματα από τις παγίδες. Το άρθρο που ακολουθεί σου δίνει μια ξεκάθαρη check-list για να μην την πατήσεις – ούτε στο Booking, ούτε στο Instagram, ούτε στο email σου.
Δεν είναι όλα τα ξενοδοχεία αθώα. Μάθε πώς να αναγνωρίζεις σημάδια απάτης και τι μπορείς να κάνεις για να προστατευτείς πριν κάνεις κράτηση. Πριν πακετάρεις βαλίτσες, βεβαιώσου ότι το ξενοδοχείο σου δεν είναι… παγίδα.
1. Ερεύνησε το ξενοδοχείο σε πολλαπλές πλατφόρμες
Μην βασίζεσαι μόνο στο site του ξενοδοχείου. Σύγκρινε σε Booking, Google Maps και TripAdvisor για να δεις αν τα στοιχεία συμφωνούν.
2. Έλεγξε για ψεύτικες ή αντιγραμμένες φωτογραφίες
Κάνε αντίστροφη αναζήτηση εικόνας στο Google Images. Αν η ίδια φωτογραφία εμφανίζεται σε ξενοδοχείο… άλλης χώρας, έχεις πρόβλημα.
3. Εξαιρετικά χαμηλή τιμή = κόκκινη σημαία
Αν ένα 4στερο ξενοδοχείο δίπλα στην παραλία κοστίζει €25/βραδιά τον Αύγουστο… είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν είναι αυτό που φαίνεται.
4. Ελλιπή ή ανύπαρκτα στοιχεία επικοινωνίας
Αν το site δεν έχει φυσική διεύθυνση, ΑΦΜ ή τηλέφωνο, απόφυγέ το. Ζήτησε αριθμό ΜΗ.Τ.Ε. και επιβεβαίωσέ τον στον ΕΟΤ.
Συχνές Ερωτήσεις
Πώς μπορώ να ελέγξω αν οι κριτικές είναι αληθινές;
Αναζήτησε αν είναι ίδιες σε όλες τις πλατφόρμες. Αν βλέπεις γενικές, υπερβολικές φράσεις όπως “τέλεια εμπειρία” χωρίς λεπτομέρειες, ίσως είναι bots.
Αν έχω ήδη πληρώσει και πρόκειται για απάτη, τι κάνω;
Επικοινώνησε με την τράπεζά σου για dispute/chargeback. Αν πλήρωσες με κάρτα, έχεις αυξημένες πιθανότητες επιστροφής.
Υπάρχει κάποια δημόσια καταγγελία για τουριστικές απάτες;
Ναι. Μπορείς να επικοινωνήσεις με τον ΚΕΠΚΑ – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών ή τον Συνήγορο του Καταναλωτή.












