Ο απίθανος λόγος που η μαναβική στα σούπερ μάρκετ είναι πάντα μπροστά στην είσοδο

Το κόλπο με την ψυχολογία του καταναλωτή

ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ

Ίσως να έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί στα περισσότερα -αν όχι σε όλα- τα σούπερ μάρκετ η μαναβική έχει την τιμητική της στην είσοδο των καταστημάτων. Η απάντηση κρύβει μια λογική η οποία δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού πρόκειται για μια «επιθετική» στρατηγική μάρκετινγκ…

Το υποσυνείδητο μάρκετινγκ που εφαρμόζεται στη διάταξη των προϊόντων είναι τρομερά εξεζητημένο, και υπάρχει ένας συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο τα φρούτα και τα λαχανικά βρίσκονται συχνά στο μπροστινό μέρος του καταστήματος.

Τα παντοπωλεία τοποθετούν τη μαναβική ακριβώς στην είσοδο, έτσι ώστε αφού αγοράσετε υγιεινά φρούτα και λαχανικά, να αισθάνεστε λιγότερο ένοχοι ώστε να αγοράσετε πρόχειρα και επεξεργασμένα φαγητά από τους υπόλοιπους διαδρόμους.

Για τον ίδιο λόγο και άλλα βασικά είδη, όπως το γάλα, τα ζυμαρικά, τα αυγά και το ρύζι, βρίσκονται πιο «χωμένα», επειδή η εκάστοτε εταιρεία γνωρίζει ότι οι πελάτες θα τα αναζητήσουν ούτως ή άλλως.

Με αυτόν τον τρόπο, καθώς δηλαδή περιπλανάστε σε διαδρόμους μέχρι να τα εντοπίσετε, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δείτε και άλλα προϊόντα που θα σας δελεάσουν να τα αγοράσετε. Αυτός είναι και ο λόγος που συνήθως στις άκρες των διαδρόμων υπάρχουν σταντ με ανθυγιεινά σνακ και γλυκά.

ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ

Ωστόσο η πιο «ανήθικη τακτική είναι η αλλαγή της διάταξης. Αλλάζοντας λοιπόν τακτικά τις θέσεις των προϊόντων, το σούπερ μάρκετ εξασφαλίζει ότι ο πελάτης θα «χάνεται», αυξάνοντας πάλι την πιθανότητα να δελεαστεί με αχρείαστες αγορές. Αγορές που γεμίζουν το καρότσι σας χωρίς καν να το καταλάβετε!

Άλλοι στρατηγικοί λόγοι:

Θετική Πρώτη Εντύπωση

Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά δημιουργούν μια ζωντανή, χρωματιστή και υγιεινή εικόνα όταν οι πελάτες εισέρχονται στο κατάστημα. Αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας θετικής πρώτης εντύπωσης και προκαλεί συνειρμούς με τη φρεσκάδα και την ποιότητα.

Ενθάρρυνση Υγιεινών Αγορών

Βλέποντας φρέσκα και υγιεινά προϊόντα με το που εισέρχονται, οι πελάτες μπορεί να ενθαρρυνθούν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές κατά τη διάρκεια των αγορών τους, επηρεάζοντας τη συνολική σύνθεση του καλαθιού τους.

Προετοιμασία για Αγορές

Η τοποθέτηση των φρέσκων προϊόντων στην είσοδο δίνει στους πελάτες την ευκαιρία να επιλέξουν τα βασικά προϊόντα τους (φρούτα και λαχανικά) στην αρχή της επίσκεψής τους, κάτι που μπορεί να τους βοηθήσει να σχεδιάσουν καλύτερα τις υπόλοιπες αγορές τους.

ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ

Προώθηση Εμπορευμάτων Υψηλής Περιθωρίου Κέρδους

Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι συχνά προϊόντα υψηλής περιθωρίου κέρδους για τα σούπερ μάρκετ. Με την τοποθέτησή τους στην είσοδο, οι καταναλωτές τα βλέπουν πρώτα και είναι πιο πιθανό να τα αγοράσουν, κάτι που αυξάνει τις συνολικές πωλήσεις.

Διαχείριση Κίνησης των Πελατών

Τοποθετώντας τα φρέσκα προϊόντα στην είσοδο, τα σούπερ μάρκετ καθοδηγούν τη ροή της κίνησης μέσα στο κατάστημα. Οι πελάτες ξεκινούν με τα φρέσκα προϊόντα και στη συνέχεια συνεχίζουν στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, περνώντας μπροστά από περισσότερα ράφια με άλλα είδη.

Εδώ θα βρίσκεις όλες τις προσφορές των σούπερ μάρκετ online

mm
Γεννήθηκε στην Αθήνα μέσα στο καλοκαίρι στα τέλη της δεκαετίας του '80. Σπούδασε στη Φιλοσοφική και για... καλή τύχη των υπολοίπων δεν ασχολήθηκε ποτέ με αυτή. Η ζωή τα έφερε έτσι και ασχολήθηκε ενεργά με την δημοσιογραφία σε διάφορα sites.
Exit mobile version