Ψηφιακά γίνονται πλέον οι αιτήσεις από τους πολίτες για μείωση ή διαγραφή του προστίμου που τους επιβλήθηκε κατά τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) σταθερής τροχιάς, δηλαδή μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ.
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στο gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις».
Η χρήση της υπηρεσίας είναι ιδιαίτερα απλή. Αρχικά, ο πολίτης συνδέεται με τους κωδικούς Taxisnet και καλείται να συμπληρώσει τον αριθμό του προστίμου που του έχει επιβληθεί και την ημερομηνία παράβασης, όπως αναγράφονται στο έντυπο βεβαίωσης της παράβασης.
Στη συνέχεια, επιλέγει μέσα από τη διαθέσιμη λίστα τους λόγους για τους οποίους αιτείται τη μείωση ή διαγραφή του προστίμου, ενώ μπορεί να περιγράψει αναλυτικότερα τους λόγους που επικαλείται, συμπληρώνοντας το αντίστοιχο πεδίο.
Τέλος, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να επισυνάψει έγγραφα που υποστηρίζουν τους ισχυρισμούς του (προσωποποιημένη κάρτα ΜΜΜ σε ισχύ, δελτίο μερικής απαλλαγής κ.λπ.).
Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την υποβολή της αίτησης προς την Ψηφιακή Θυρίδα της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) στο gov.gr. Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, ο πολίτης ενημερώνεται για το αποτέλεσμα της αίτησής του με SMS και email, ενώ η σχετική απόφαση αποστέλλεται και στην ψηφιακή θυρίδα του.
Διευκρινίζεται ότι η αίτηση ακύρωσης ή μείωσης προστίμου ΜΜΜ θα πρέπει να υποβληθεί αυστηρά μέσα σε εξήντα (60) ημερολογιακές ημέρες από την επόμενη της επιβολής του. Επιπλέον, η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει την δεκαήμερη προθεσμία εξόφλησης του προστίμου στο μισό της αξίας του.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την ΣΤΑΣΥ ΑΕ, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) και τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Δείτε ακόμα: ΔΥΠΑ: Πώς να κάνετε αίτηση για επίδομα ανεργίας ΟΑΕΔ