Η Google προχωρά σε μια σημαντική αναβάθμιση της μηχανής αναζήτησης, ενσωματώνοντας ακόμη πιο εξελιγμένες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης (AI). Με τη νέα ενημέρωση, το μοντέλο Gemini 2.0 θα ενισχύσει τις απαντήσεις της αναζήτησης στις ΗΠΑ, προσφέροντας ακριβέστερα αποτελέσματα για πολύπλοκα θέματα, όπως ο προγραμματισμός και τα μαθηματικά.
AI περιλήψεις στην κορυφή των αποτελεσμάτων
Οι AI περιλήψεις, που εμφανίζονται πάνω από τους κλασικούς συνδέσμους, είχαν αρχικά παρουσιαστεί τον Μάιο και τώρα επεκτείνονται με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στους εκδότες περιεχομένου, οι οποίοι βασίζονται στις επισκέψεις μέσω της μηχανής αναζήτησης της Google.
Δείτε ακόμα: Google Wallet: Πως μπορώ να προσθέσω την ταυτότητα μου η το διαβατήριο
Πρόσβαση για εφήβους & παγκόσμια επέκταση
Μια άλλη σημαντική εξέλιξη είναι η διάθεση των AI περιλήψεων σε εφήβους, χωρίς την ανάγκη σύνδεσης στον λογαριασμό τους. Παρόλο που η λειτουργία είναι ήδη ενεργή σε πάνω από 100 χώρες, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εξακολουθεί να βρίσκεται εκτός αυτής της επέκτασης.
Νέο “AI Mode” για βαθύτερη αναζήτηση
Η Google εισάγει επίσης τη λειτουργία “AI Mode”, η οποία θα επιτρέπει την εμφάνιση περισσότερων AI επισκοπήσεων. Όμως, η εταιρεία προειδοποιεί ότι η ενισχυμένη χρήση AI μπορεί να οδηγήσει σε “ψευδαισθήσεις”, δηλαδή ανακριβείς ή υποκειμενικές απαντήσεις.
Για να αποφευχθεί η παροχή εσφαλμένων πληροφοριών, η Google ενισχύει τις προστατευτικές δικλείδες για θέματα όπως η υγεία και τα οικονομικά. Επιπλέον, η λειτουργία αυτή αρχικά θα είναι διαθέσιμη μόνο μέσω του πειραματικού Labs, προτού διατεθεί στο ευρύ κοινό.
Πώς η AI αναζήτηση επηρεάζει την κυκλοφορία ιστοσελίδων
Η ενσωμάτωση AI στις αναζητήσεις έχει δημιουργήσει ανησυχίες ότι οι χρήστες θα κάνουν λιγότερα κλικ σε ιστότοπους, καθώς θα λαμβάνουν τις απαντήσεις απευθείας από τις AI περιλήψεις. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τις διαδικτυακές εκδόσεις και τις διαφημιστικές τους αποδόσεις.
Δείτε ακόμα: Πώς να αφαιρέσετε προσωπικά δεδομένα από τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Η Google υποστηρίζει ότι οι AI περιλήψεις ενισχύουν τη συνολική επισκεψιμότητα, ωθώντας τους χρήστες να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες. Ωστόσο, πολλοί εκδότες φοβούνται ότι η Google θα είναι ο κύριος κερδισμένος από αυτήν την αλλαγή, αυξάνοντας τα ήδη τεράστια έσοδά της, που ξεπερνούν τα 260 δισ. δολάρια ετησίως από διαφημίσεις.
Η επέκταση της τεχνητής νοημοσύνης στην αναζήτηση αποτελεί ένα νέο κεφάλαιο στην ψηφιακή εμπειρία. Το ερώτημα που παραμένει είναι αν αυτή η εξέλιξη θα ωφελήσει τους χρήστες και τους δημιουργούς περιεχομένου εξίσου, ή αν η Google θα εδραιώσει ακόμα περισσότερο την κυριαρχία της στην online πληροφορία.