Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείτε το air condition στο αυτοκίνητο και τον χειμώνα

Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείτε που και που το air condition και τον χειμώνα - Η ζημιά που μπορεί να προκληθεί

Η απάντηση στο ερώτημα αν αξίζει να αφήνετε ανοιχτό τον κλιματισμό τον χειμώνα είναι πιο περίπλοκη από ό,τι φαίνεται με την πρώτη ματιά, αν και φαίνεται να υπάρχει μια απλή εξήγηση.

Στο παρελθόν, οι κατασκευαστές συστημάτων κλιματισμού συνιστούσαν να ενεργοποιείτε περιστασιακά τον κλιματισμό κατά τους χειμερινούς μήνες για λόγους συντήρησης και για να εξασφαλιστεί η κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού στο σύστημα.

Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείτε το air condition στο αυτοκίνητο και τον χειμώνα

Αν δεν το κάνατε, υπήρχε περίπτωση το σύστημα να μην λειτουργήσει σωστά την άνοιξη. Αυτό συμβαίνει επειδή το ψυκτικό υγρό μπορεί να διαρρεύσει και το σύστημα να χρειαστεί σέρβις, κάτι που μπορεί να προκαλέσει μια δυσάρεστη έκπληξη όταν το χρειαστείτε.

Δείτε ακόμα: Πώς ξαφρίζουν ένα αυτοκίνητο μέσα σε 2 λεπτά

Ένας άλλος παράγοντας που πολλοί οδηγούοι θεωρούν είναι η αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου όταν το air condition είναι ενεργοποιημένο. Αυτή η αντίληψη έχει βάση, καθώς ο συμπιεστής του κλιματιστικού προβάλλει αντίσταση στον κινητήρα, αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμου. Όμως, η αντίσταση που προκαλεί ο κλιματισμός εξαρτάται από το φορτίο του συστήματος.

Ειδικά στα σύγχρονα συστήματα κλιματισμού αυτοκινήτων, η αντίσταση του συμπιεστή είναι αμελητέα όταν δεν υπάρχει ανάγκη για ψύξη του αέρα. Δηλαδή, αν ο κλιματισμός είναι ενεργοποιημένος αλλά δεν ψύχει τον αέρα, η κατανάλωση καυσίμου δεν αυξάνεται αισθητά. Έτσι, η απενεργοποίηση του κλιματισμού δεν προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα που συχνά αντιμετωπίζουν οι οδηγοί τον χειμώνα είναι το θόλωμα των παραθύρων. Όταν υπάρχει υγρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, τα παράθυρα μπορούν να θολώσουν, ιδιαίτερα σε βροχερές ημέρες. Αν και η ενεργοποίηση του κλιματισμού βοηθά στην απομάκρυνση των υδρατμών και στη βελτίωση της ορατότητας, μερικές φορές τα παράθυρα παραμένουν θολά, ακόμη και όταν ο κλιματισμός λειτουργεί.

Η αιτία για αυτό μπορεί να είναι ένα φραγμένο φίλτρο καμπίνας, το οποίο έχει τη λειτουργία να φιλτράρει τον αέρα και να σταματά τις ακαθαρσίες από το εξωτερικό περιβάλλον.

Σε περιπτώσεις όπου το φίλτρο είναι γεμάτο από φύλλα, κλαδιά και άλλα οργανικά υλικά, μπορεί να δημιουργηθεί περιβάλλον ευνοϊκό για την ανάπτυξη μυκήτων ή άλλων μικροοργανισμών, κάτι που συνήθως προκαλεί μια δυσάρεστη «σάπια» μυρωδιά.

Δείτε ακόμα: Η κάρτα που αν δεν την έχεις στο αυτοκίνητο «τρως» 200 ευρώ πρόστιμο

Ευτυχώς, η λύση είναι απλή: Αντικαταστήστε το φίλτρο καμπίνας. Οι περισσότεροι επαγγελματίες στα συνεργεία προσφέρουν απολύμανση του συστήματος και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και οζονισμό του εσωτερικού του αυτοκινήτου για να εξαλείψουν τυχόν μικροοργανισμούς και μυρωδιές.

Μετά την αντικατάσταση του φίλτρου, η ενεργοποίηση του κλιματισμού θα πρέπει να λύσει άμεσα το πρόβλημα του θολώματος των τζαμιών, βελτιώνοντας την ορατότητα και την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό του οχήματος.

Συνολικά, το να αφήνετε ανοιχτό τον κλιματισμό τον χειμώνα δεν είναι απαραίτητο μόνο για λόγους συντήρησης, αλλά μπορεί να βοηθήσει και στην αποφυγή προβλημάτων, όπως το θόλωμα των παραθύρων, εφόσον το σύστημα και το φίλτρο καμπίνας λειτουργούν σωστά.

Ο Κωνσταντίνος Καράπαπας γεννήθηκε το 1984 στην Θεσσαλονίκη και ζει μόνιμα στην Καλαμάτα. Σπούδασε πληροφορική και τηλεπικοινωνίες στο ΤΕΙ Λάρισας. Από το 2007 ασχολείται με την κατασκευή ιστοσελίδων και το SEO. Υπήρξε ιδιοκτήτης και δημιουργός του επιτυχημένου ενημερωτικού μέσου Dnews (dikaiologitika.gr) από όπου το 2023 αποχώρησε. Είναι διευθυντής του Pelop.gr , του ενημερωτικού website της ιστορικής εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Στο e-howto.gr έχει αναλάβει να μας ενημερώνει για θέματα τεχνολογίας και όχι μονο.
Exit mobile version