Απειλή για βόμβα: Ποιο είναι το πρωτόκολλο διαχείρισης;

Συναγερμός για βόμβα: Τα ακριβή βήματα που ακολουθούν οι ελληνικές αρχές

σκύλος

Στην Ελλάδα, η διαχείριση απειλής για βόμβα σε δημόσια υπηρεσία ή οργανισμό διέπεται από συγκεκριμένες διαδικασίες που έχουν καθοριστεί από την Ελληνική Αστυνομία και τις αρμόδιες υπηρεσίες ασφαλείας.

Όταν μια απειλή δοθεί τηλεφωνικά, μέσω email ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο, ο υπάλληλος που τη λαμβάνει οφείλει να παραμείνει ψύχραιμος και να καταγράψει όσο περισσότερα στοιχεία μπορεί, χωρίς να κλείσει απότομα την επικοινωνία.

Αμέσως μετά, ενημερώνει τον προϊστάμενο ή τον υπεύθυνο ασφαλείας της υπηρεσίας, χωρίς να επιχειρεί να ελέγξει ο ίδιος τον χώρο.

Η επόμενη κίνηση είναι η άμεση ειδοποίηση της Ελληνικής Αστυνοµίας μέσω του αριθμού 100. Στο τηλεφώνημα πρέπει να αναφερθεί ξεκάθαρα ότι υπάρχει απειλή, η διεύθυνση του κτιρίου, ο αριθμός των ατόμων που βρίσκονται μέσα και κάθε άλλη χρήσιμη πληροφορία.

Από εκείνο το σημείο, η αστυνομία αναλαμβάνει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και καθορίζει τα επόμενα βήματα.

σκύλος

Ταυτόχρονα, ενεργοποιείται το εσωτερικό σχέδιο εκτάκτου ανάγκης της υπηρεσίας.

Δίνεται εντολή για οργανωμένη εκκένωση, με τους υπαλλήλους και τους πολίτες να απομακρύνονται ήρεμα από τις καθορισμένες εξόδους και να συγκεντρώνονται στο προκαθορισμένο σημείο ασφαλείας. Απαγορεύεται η χρήση ανελκυστήρων και όλοι παραμένουν στο σημείο συγκέντρωσης μέχρι να γίνει η καταμέτρηση και να δοθούν νεότερες οδηγίες.

Στο σημείο φτάνουν αστυνομικές δυνάμεις, όπως η Άμεση Δράση και το τοπικό Αστυνομικό Τµήµα, ενώ σε πιο σοβαρά περιστατικά μπορεί να κληθεί και το Τμήμα Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών (ΤΕΕΜ). Οι αστυνομικοί αποκλείουν την περιοχή, ελέγχουν την αξιοπιστία της απειλής και πραγματοποιούν εξονυχιστική έρευνα στους χώρους, χωρίς την παρουσία προσωπικού.

Δείτε εδώ πώς μπορείτε να φτιάξετε ένα ανώνυμο email

σκύλος

Αφού ολοκληρωθούν οι έλεγχοι, η αστυνομία αποφασίζει για την άρση του αποκλεισμού. Αν δεν βρεθεί κάτι ύποπτο, επιτρέπεται η επιστροφή του προσωπικού στο κτίριο και η λειτουργία της υπηρεσίας αποκαθίσταται. Αν εντοπιστεί ύποπτο αντικείμενο, ακολουθούνται ειδικά πρωτόκολλα εξουδετέρωσης από τους ειδικούς, τα οποία δεν γνωστοποιούνται στο κοινό για λόγους ασφαλείας.

Τέλος, η υπηρεσία καταγράφει το συμβάν, ενημερώνει το προσωπικό για τυχόν βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν και, εφόσον απαιτείται, παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε εργαζομένους που μπορεί να έχουν υποστεί στρες.

Είναι επίσης σημαντικό οι υπηρεσίες να γνωρίζουν τι δεν πρέπει να κάνουν: να μη θεωρήσουν την απειλή «φάρσα», να μην επιχειρήσουν δικό τους έλεγχο και να μην ανακοινώσουν την πληροφορία με τρόπο που προκαλεί πανικό.

Δείτε εδώ πώς θα σταματήσετε τα ανεπιθύμητα email

Δημήτρης Αλεξόπουλος Αρχισυντάκτης & Ειδικός Εργασιακών/Κοινωνικών Παροχών
Ο Δημήτρης Αλεξόπουλος είναι Αρχισυντάκτης στο E-HowTo.gr, με πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας. Εξειδικεύεται σε Επιδόματα και Κοινωνικές Παροχές (ΟΠΕΚΑ), Εργασιακά Θέματα, Ψηφιακές Υπηρεσίες (gov.gr) και διαδικασίες ΔΥΠΑ/e-ΕΦΚΑ. Μετατρέπει τη γραφειοκρατία σε απλούς οδηγούς, διασταυρώνοντας τις πληροφορίες με ΦΕΚ και εγκυκλίους για έγκυρη και ασφαλή ενημέρωση.