AdWiseOnline: Πως να εντοπίζετε τις παγίδες του μάρκετινγκ στο διαδίκτυο

Οδηγός AdWiseOnline για να εντοπίζετε τις παγίδες του μάρκετινγκ στο διαδίκτυο

AdWiseOnline: Πως να εντοπίζετε τις παγίδες του μάρκετινγκ στο διαδίκτυο

Στην εποχή μας, οι νέοι εκτίθενται όλο και περισσότερο σε πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Από τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έως τις εφαρμογές για κινητά και τα βιντεοπαιχνίδια, το διαδικτυακό τοπίο ξεχειλίζει από διαφημίσεις και πειστικές τακτικές μάρκετινγκ. Το υλικό της καμπάνιας AdWiseOnline στοχεύει στο να εξοπλίσει τους νέους με τις γνώσεις που χρειάζονται για να αντιμετωπίζουν τις παγίδες και να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους.

Το κρυφό κόστος των «δωρεάν» πλατφορμών

Το κρυφό κόστος των φαινομενικά «δωρεάν» πλατφορμών εκτείνεται πέρα ​​από αυτό που βλέπουμε με την πρώτη ματιά. Οι digital marketers στοχεύουν στρατηγικά τους νέους, υπερεκθέτοντάς τους σε διαφημίσεις.

Οι influencers, ένα σημαντικό μέρος του τοπίου του ψηφιακού μάρκετινγκ, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό, προωθώντας προϊόντα και υπηρεσίες σε πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων. Τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρχές καταναλωτών δείχνουν ότι οι influencers σπάνια αποκαλύπτουν ότι μια δημοσίευση τους αποτελεί εμπορικό περιεχόμενο. Συγκεκριμένα, μια ολοκληρωμένη εξέταση 576 αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από influencers αποκάλυψε ότι σχεδόν όλοι (97%) από αυτούς δημοσίευαν εμπορικό περιεχόμενο. Ωστόσο μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι το περιεχόμενό του ήταν διαφημιστικό.

Αυτή η ενσωμάτωση του μάρκετινγκ στις καθημερινές ψηφιακές εμπειρίες δεν σταματά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το μάρκετινγκ εντός παιχνιδιού θολώνει περαιτέρω τη γραμμή μεταξύ ψυχαγωγίας και διαφήμισης. Είτε πρόκειται για διαφήμιση μέσω banner κατά τη διάρκεια τυχερών παιχνιδιών για κινητά, είτε για ανάρτηση με χορηγία σε μια εφαρμογή gaming, αυτές οι φαινομενικά αβλαβείς προσφορές μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τη συμπεριφορά και τις επιλογές των χρηστών.

Ως νέοι καταναλωτές, τα παιδιά και οι νέοι πρέπει να αναγνωρίσουν ότι τίποτα δεν είναι πραγματικά δωρεάν. Ο χρόνος και τα δεδομένα τους έχουν αξία.

AdWiseOnline: Πως να εντοπίζετε τις παγίδες του μάρκετινγκ στο διαδίκτυο

Ευθύνες εταιρειών και δημιουργών περιεχομένου

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ενισχύσει το νομικό πλαίσιο για την προστασία των παιδιών από τις πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Η νομοθεσία της ΕΕ, όπως η οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (UCPD), ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), η Οδηγία για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων (AVMSD) και ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) στοχεύουν στην επίτευξη ισορροπίας μεταξύ μάρκετινγκ και προστασίας.

Σύμφωνα με αυτό το νομικό πλαίσιο, οι εταιρείες και οι δημιουργοί περιεχομένου έχουν τις ακόλουθες ευθύνες:

  • Διαφανή διαφήμιση: Οι εταιρείες και οι δημιουργοί περιεχομένου πρέπει να δηλώνουν σαφώς τις διαφημίσεις. Μπορεί να γίνει με τη χρήση ενός hashtag όπως #advertising, χρησιμοποιώντας ετικέτες και ανακοινώσεις που έχουν σχεδιαστεί από πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να υποδεικνύουν τη διαφήμιση και να προσδιορίζουν σαφώς την επωνυμία με την οποία συνεργάζεται ο influencer.
  • Δίκαιες διαφημιστικές πρακτικές: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από επιθετικές διαφημίσεις που τα προτρέπουν σε αγορές. Τα χρονόμετρα αντίστροφης μέτρησης και οι προσφορές περιορισμένου χρόνου δεν πρέπει να εφαρμόζονται καθώς θα μπορούσαν να χειραγωγήσουν τις επιλογές των παιδιών.
  • Προσεκτικός χειρισμός δεδομένων: Όταν οι εταιρείες συλλέγουν προσωπικά δεδομένα, πρέπει να τα χειρίζονται με προσοχή – ειδικά όταν συλλέγουν προσωπικά δεδομένα για σκοπούς μάρκετινγκ και δημιουργίας προφίλ.
  • Όχι στις στοχευμένες διαφημίσεις: Οι πλατφόρμες δεν μπορούν να εμφανίσουν στοχευμένες διαφημίσεις με βάση το προφίλ, εάν γνωρίζουν ότι ο χρήστης είναι ανήλικος.

Οι εταιρείες αξιοποιούν τους δημιουργούς περιεχομένου για να προωθήσουν και να παρουσιάσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους σε ένα στοχευμένο κοινό. Ως εκ τούτου, στα μάτια του ευρωπαϊκού δικαίου μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ως έμποροι, οι οποίοι όπως και κάθε επιχείρηση έχουν πολλούς κανόνες με τους οποίους πρέπει να συμμορφωθούν. Στο πλαίσιο του Influencer Legal Hub, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε ένα μάθημα που καταρρίπτει όλους αυτούς τους περίπλοκους κανόνες για τους influencers. Το Influencer Legal Hub προσφέρει εκπαιδευτικά βίντεο, γραπτές νομικές συνοπτικές πληροφορίες, περιλήψεις βασικών Ευρωπαϊκών νόμων και αποφάσεων του Δικαστηρίου, μαζί με συνδέσμους εθνικών ενώσεων καταναλωτών και άλλο υλικό.

Πώς να συζητήσετε αυτά τα θέματα με παιδιά και νέους;

Ένας νέος οδηγός «AdWiseOnline – Be wise – outsmart online ads and traps!» εξηγεί, με απλά λόγια, πώς οι εταιρείες κερδίζουν χρήματα μέσω της διαδικτυακής διαφήμισης και προσφέρει συμβουλές σε νέους για την πλοήγηση στις παγίδες μάρκετινγκ. Επίσης, εμβαθύνει στα διαδικτυακά δικαιώματα που είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζουν οι νέοι.

Κατεβάστε από εδώ τον οδηγό «AdWiseOnline – Be wise – outsmart online ads and traps!»

Avatar of Κωνσταντίνος Καράπαπας
Ο Κωνσταντίνος Καράπαπας γεννήθηκε το 1984 στην Θεσσαλονίκη και ζει μόνιμα στην Καλαμάτα. Σπούδασε πληροφορική και τηλεπικοινωνίες στο ΤΕΙ Λάρισας. Από το 2007 ασχολείται με την κατασκευή ιστοσελίδων και το SEO. Υπήρξε ιδιοκτήτης και δημιουργός του επιτυχημένου ενημερωτικού μέσου Dnews (dikaiologitika.gr) από όπου το 2023 αποχώρησε. Είναι διευθυντής του Pelop.gr , του ενημερωτικού website της ιστορικής εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Στο e-howto.gr έχει αναλάβει να μας ενημερώνει για θέματα τεχνολογίας και όχι μονο.